Aquest bloc és un punt de trobada dels alumnes del curs L'aula digital i les seves aplicacions
Què és el currículum bimodal?
Al Blog d’en Pere Marquès trobem un article molt interessant sobre la nova manera d’enfocar el currículums a les aules.
4 comentaris a “Què és el currículum bimodal?”
Aquest article que es enllaçat és molt interessant, i està íntimament relacionat amb alguns dels temes que tractem al curs, especialment amb el que fa referència a l’eportafolis i recursos del web on emmagatzemar fonts d’informació i documents. Suposo que aquest currículum bimodal que ja s’està assajant no trigarem a veure’l ampliat a molts més centres, i potser fins i tot el podem aplicar nosaltres de forma més o menys experimental dins la nostra llibertat metodològica, sempre i quan tinguem els recursos materials a l’abast perquè els facilita el centre o els alumnes ja els tenen.
A més, és complementari i enriqueix el que vaig penjar jo sobre l’ús de les tauletes a les aules!
Un article molt interessant!
He trobat curiosa la cita: “Internet es converteix en el nostre disc dur extern, el lloc on emmagatzemem moltes de les coses que abans només podíem memoritzar” (Reig, 2012) El fet de tenir una “memòria auxiliar externa” tant poderosa, els alumnes ja no tenen la necessitat de memoritzar segons quines dades; només buscant-ho a internet (és a dir, coneixent el procediment) ja ho troben.
Un article molt interessant!
M’ha agradat el que diu l’autor quan parla de la pràctica. Estic totalment d’acord en que els alumnes hauran d’aprendre noves habilitats quan es moguin per internet: “anàlisi, síntesi, raonament hipotètic-deductiu, valorar, explorar, seleccionar, crear, planificar..”.
Aquest article que es enllaçat és molt interessant, i està íntimament relacionat amb alguns dels temes que tractem al curs, especialment amb el que fa referència a l’eportafolis i recursos del web on emmagatzemar fonts d’informació i documents. Suposo que aquest currículum bimodal que ja s’està assajant no trigarem a veure’l ampliat a molts més centres, i potser fins i tot el podem aplicar nosaltres de forma més o menys experimental dins la nostra llibertat metodològica, sempre i quan tinguem els recursos materials a l’abast perquè els facilita el centre o els alumnes ja els tenen.
A més, és complementari i enriqueix el que vaig penjar jo sobre l’ús de les tauletes a les aules!
Un article molt interessant!
He trobat curiosa la cita: “Internet es converteix en el nostre disc dur extern, el lloc on emmagatzemem moltes de les coses que abans només podíem memoritzar” (Reig, 2012) El fet de tenir una “memòria auxiliar externa” tant poderosa, els alumnes ja no tenen la necessitat de memoritzar segons quines dades; només buscant-ho a internet (és a dir, coneixent el procediment) ja ho troben.
Molt interessant i fa molt per pensar i molt curiós el fet de comparar internet com el nostre ” disc dur “, francament un article molt encertat!!.
Un article molt interessant!
M’ha agradat el que diu l’autor quan parla de la pràctica. Estic totalment d’acord en que els alumnes hauran d’aprendre noves habilitats quan es moguin per internet: “anàlisi, síntesi, raonament hipotètic-deductiu, valorar, explorar, seleccionar, crear, planificar..”.