Podeu veure la presentació a http://www.flickr.com//groups/tauletes/pool/show/
Conferència: Pere Marquès
Ja s’ha parlat en altres articles d’aquest investigador. Aquí el podem escoltar.
“Las Tablets en la Educación”
Jornada temàtica TAC
El curs 2012-13, a Lleida, es va fer una jornada sobre Dispositius mòbils a l’aula.
A l’apartat dels documents i Apps hi ha molta informació.
En aquesta jornada va participar Pilar Soro (Mestra, Formadora 2.0 i Consultora de la UOC), us deixo dos enllaços seus molt interessants:
Idees per un projecte amb tauletes
Aquest article és molt interessant. Inclou informació des de la comparació entre tauletes i notebooks, passant pels diversos tipus de tauletes i software del mercat, i fins a algunes aplicacions en camps com la llengua, les matemàtiques i les ciències.
La importància d’utilitzar un Bloc
Aquesta és una eina molt fàcil per tal que els nostres alumnes puguin crear els seus
propis blocs i compartir coneixements, experiències i vivències. Al mateix temps
comencen a introduir-se mica en mica en aquest món tant extens dels blocs i
d’internet en general.
3bubbles, és una aplicació on els nens d’una mateixa classe o fins i tot tota l’escola,
poden posar-se en contacte els uns amb els altres per tal de solucionar dubtes al
moment o fins i tot per compartir informació.
APP a l’aula
Si cliqueu a sobre d’aquest enllaç accedireu a un article molt complet sobre les possibilitats d’utilitzar dispositius mòbils, no només les tauletes, a les aules, i fa un recull d’algunes de els aplicacions educatives generals que es poden utilitzar amb objectius diversos: instruments variats (de calculadores a cronòmetres o brúixoles), obres de consulta i llibres, gestors d’informació i notícies, aplicacions interactives, i fins i tot, generadors d’activitats i aplicacions.
Què és el currículum bimodal?
Al Blog d’en Pere Marquès trobem un article molt interessant sobre la nova manera d’enfocar el currículums a les aules.
Les tauletes digitals milloren l’aprenentage a l’aula
El curs passat 2012-13 l’investigador de la UAB Pere Marquès va dirigir un estudi sobre si l’ús de les tauletes digitals per realitzar activitats d’aprenentage a les aules millorava la comprensió dels temes, les competències digitals, la creativitat, l’aprenentage autònom i la motivació.
El resultat ha sigut positiu, segons un 87 % dels professors que hi han participat.
Trobareu més informació al link
Per què aquest bloc?
Bona tarda a tothom,
aquest és el bloc que utilitzem els alumnes del curs “L’aula digital i les seves aplicacions” per comunicar-nos en el marc del mòdul 2 del curs.
Donarem pistes sobre l’ús de les tauletes a l’aula com a recurs pedagògic. Esperem que us sigui útil i que ho pugueu utilitzar com una eina més.