Juguem a goalball!!!

El Goalball és un esport específic per a deficients visuals i persones cegues. Aquest esport els ajuda a desenvolupar la seva personalitat, les seves capacitats físiques, a integrar-se socialment, i sobretot a passar-s’ho bé. Actualment es practica arreu del món. Es basa en l’ús del sentit auditiu per detectar la trajectòria de la pilota en joc i es necessita a més una gran orientació espaial per saber estar situat en tot moment.

Es juga en un camp rectangular de 18 metres de llarg per 9 d’amplada. Al fons de cada camp es troben les porteries que mesuren els 9 metres d’amplada del camp i 1,5 metres d’alçada. Els jugadors, per realitzar els llançaments, tenen un àrea específica de tres metres de profunditat i de la qual no poden sortir per realitzar-ho.

El joc consisteix en que cada equip ha de fer creuar la pilota rodolant per la línia de gol del contrari, mentre que l’altre equip tractarà d’impedir-ho. Guanyarà l’equip que aconsegueixi més gols. Es fa servir una pilota que te dins cascavells, motiu pel qual és necessari un silenci absolut.

Com juguem a l’escola?A l’escola estem fent una competició interna entre les diferents classes de cicle superior. Els alumnes mateixos han fet els equips, i li han donat un nom al seu grup. (veure classificacions).

Els partits tenen una durada de sis minuts aproximadament i els companys que no juguen fan de jutges o bé fan de “lazarillos” (guies) dels equips que estiguin jugant. La seva funció és orientar al jugador si en alguna ocasió aquest es troba desorientat.

Tots els jugadors porten unes ulleres que els hi tapen els ulls, la resta han de mantenir-se en silenci mentre la pilota està en joc.

Objectius:

– Millorar la orientació espacial: el jugador ha de saber orientar-se en tot moment per llançar i/o parar la pilota.
– Treballar la percepció auditiva: gràcies al sentit auditiu el jugador és capaç de conèixer la trajectòria, velocitat i moviment de la pilota.
– Augmentar la capacitat de concentració: s’ha de mantenir l’atenció constantment per definir les trajectòries de la pilota.
– Desenvolupar la velocitat de desplaçament.
– Cooperar entre els membres de l’equip per arribar a un objectiu comú.
– Descriure les regles bàsiques del goalball.
– Gaudir per la pròpia superació i pel plaer de jugar.

Durant les properes setmanes jugarem a aquest esport a les sessions d’educació física!

2 comentaris a “Juguem a goalball!!!