FASE 3: FINAL DEL PROJECTE

ACTIVITAT 7: ELS ANIMALS DE LA GRANJA

Aquesta activitat també la realitzarem amb el NINUS. És una ACTIVITAT INTERACTIVA de lectoescriptura on haurem d’escriure el nom dels animals de la granja amb el nostre moviment.

Per fer-ho, els infants hauran de saltar damunt de les lletres que hi ha projectades a terra i poc a poc anar confegint tota la paraula. Aquesta activitat es realitzarà amb tot el grup classe perquè així els infants es puguin ajudar uns als altres.

Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: Ninus
Temporalització: Una sessió d’1 hora

 

 

 

 

ACTIVITAT 8: GRANJA…SI O NO?

Aquesta activitat ens servirà per avaluar si els infants coneixen els animals que viuen en una granja i per tant, si els diferencien dels animals salvatges. Realitzarem l’activitat amb la PDI i el programa ACTIVINSPIRE

Prepararem diverses pantalles on apareixeran animals dels dos tipus barrejats. Per torns, aniran sortint els nens i nenes i hauran d’encerclar un animal de granja.

Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: Ninus
Temporalització: Una sessió d’1 hora

ACTIVITAT 9: SEQÜÈNCIES TEMPORALS

En aquesta activitat treballarem seqüències temporals relacionades amb la granja. Prepararem un GENIALLY amb diverses seqüències. Els infants sortiran per torns a la PDI i entre tots ordenaran els passos. Prepararem seqüències de com es planta una verdura, de com creix, del naixement d’un pollet, del creixement d’un fruit, de fer un suc de taronja, etc., i amb diferents nivells de dificultat. Tota seqüència anirà recolzada per l’explicació de la mestra perquè tots els nens i nenes l’entenguin.

Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: Ninus
Temporalització: Dues sessions d’1 hora

ACTIVITAT 10: JUGUEM AMB ELS TRENCACLOSQUES

Com activitat final proposem fer trencaclosques amb el JIGSAW dels dibuixos de final de projecte que facin els infants. Els infants sortiran per torns a la PDI i resoldran el trencaclosques d’un company/a.

Serà una activitat divertida, on tots els nens i nenes podran gaudir de les creacions dels companys i serà una bona manera de treballar l’abstracció, els conceptes espacials, la lògica i la memòria visual, entre d’altres.

Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: PDI i els dibuixos
Temporalització: Dues sessions d’1 hora.