ACTIVITAT 4: ELS MESTRES DE P5
En aquesta activitat es farà un TREBALL COL·LABORATIU amb P5B ja que aquests infants, juntament amb P5A, són els encarregats de l’hort de l’escola. Els demanarem que ens expliquin la seva experiència a l’hort; què han plantat, com ho han fet, si han tingut entrebancs, com l’han cuidat, etc.
Els alumnes de P3 s’asseuran a terra, davant la PDI, i escoltaran els infants de P5 que s’hauran organitzat en grups de 4 o 5 alumnes. Per fer-ho més dinàmic, podran recolzar la seva explicació projectant a la PDI les FOTOGRAFIES que han anat fent al llarg del curs sobre les diferents actuacions que han dut a terme a l’hort.
Organització: Tot el grup classe i els alumnes de P5B
Espai: Aula polivalent.
Materials/Recursos: PDI i fotografies
Temporalització: una sessió d’1,15 hores
ACTIVITAT 5: FRUITES I VERDURES
Aquesta activitat consistirà en jugar a la PDI amb el Jclic Fruites i verdures de Júlia Jiménez Quer. La finalitat d’aquesta ACTIVITAT INTERACTIVA és que els infants aprenguin a diferenciar les verdures de les fruites i al revés. El Jclic inclou diferents jocs com el joc del memory, jocs d’escoltar i d’identificar, trencaclosques, jocs de discriminar, etc.
Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: PDI i el jclic
Temporalització: una sessió d’1 hora
https://clic.xtec.cat/projects/fruiver/jclic.js/index.html

ACTIVITAT 6: ALLIBEREM LES SÈQUIES
Per realitzar aquesta activitat utilitzarem el NINUS, que és una altra eina tecnològica que agrada molt als infants.
Com que ja som experts en els afers de l’hort, sabem que les plantes necessiten llum i aigua per viure. Les verdures de l’hort estan plantades en filera entre sèquies per on circula l’aigua. La finalitat de les sèquies és facilitar el procés de regat perquè l’aigua circuli i arribi fàcilment a totes les plantes.
Aquesta ACTIVITAT INTERACTIVA matemàtica consisteix en treure les pedres que hi ha a les sèquies de l’hort i que impedeixen que circuli l’aigua. Per fer-ho, caldrà anar saltant de pedra en pedra, seguint els nombres en forma ascendent de l’1 al 3, i d’aquesta manera aniran desapareixent.
Organització: Tot el grup classe.
Espai: Aula.
Materials/Recursos: Ninus
Temporalització: Una sessió d’1 hora
