ACTIVITAT 1: DESCOBRIM ELS SONS DELS ANIMALS
Com a primera activitat del projecte i per motivar-los, il•lusionar-los i despertar la seva curiositat, els infants trobaran CODIS QR enganxats per tota la classe.
Amb l’ajuda duna TAULETA i en parelles, els nens i nenes descodificaran el codi QR i descobriran/reconeixeran el so d’un animal de la granja. Cada codi QR enllaçarà amb un arxiu del Youtube on es veu l’animal i s’escolta el seu so.
Organització: En parelles
Espai: L’aula
Materials/Recursos: 12 tauletes i diferents codis QR
Temporalització: una sessió d’1 hora


ACTIVITAT 2: IDENTIFIQUEM ELS ANIMALS D’UNA GRANJA
En aquesta ACTIVITAT INTERACTIVA treballarem el nom dels animals de granja. Sortirem per torns a la PDI. Cada nen/a escoltarà el nom d’un animal i haurà de “clicar” damunt del seu dibuix. Les activitats amb la PDI són molt motivadores perquè els nens i nenes aconsegueixen el reconeixement dels companys/es quan ho fan bé.
Organització: Tot el grup classe
Espai: L’aula
Materials/Recursos: Activitat interactiva i la PDI
Temporalització: una sessió d’1 hora
https://edu365.cat/workshop/joc/animalarium/index_31.html?multijoc

ACTIVITAT 3: ELS PERIODISTES DE LA GRANJA
Organitzarem una sortida a una granja propera a l’escola. Amb l’ajuda del granger/a o del pagés/a descobrirem les diferents parts d’una granja, com per exemple l’estable, l’hort,… i els animals que hi viuen.
Seran els propis alumnes els que realitzaran les FOTOGRAFIES, amb la CÀMERA FOTOGRÀFICA de l’escola, de tot el que ens expliquin els experts de la granja. Un cop a classe, descarregarem les fotos, les triarem, les imprimirem i farem un mural d’una granja, tot enganxant les fotografies realitzades com un mapa conceptual.
Organització: Tot el grup classe
Espai: Una granja i l’aula
Materials/Recursos: Càmera fotogràfica, les fotografies impreses, cartolina, tisores, llapis, colors, pegament, etc.
Temporalització: 1 dia d’excursió més una tarda (2h) per fer el mural.