Com que el treball per projectes ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i afavoreix un aprenentatge significatiu, considerem que és la metodologia més adequada per treballar amb els nens i nenes.
En el nostre projecte partirem de l’interès de l’infant però alhora tindrem en compte els objectius i continguts del Currículum de l’Educació Infantil. Inclourem activitats de lecto-escriptura, llenguatge matemàtic, llenguatge plàstic, educació emocional i descoberta de l’entorn, adaptades a les diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes.
En la classe de P3B, reunits en assemblea, els nens i nenes han fet una pluja d’idees on han quedat reflexats els seus interessos. Després d’una llarga votació, el tema escollit pels infants ha estat: LA GRANJA
A partir d’aquí, proposarem activitats en funció dels interessos i avenços dels infants. També en tindrem algunes d’establertes que considerem importants a treballar. Els objectius que ens marquem en aquest projecte són que els nens i nenes coneguin els animals que viuen en una granja i l’hort. El paper del mestre serà sempre de guia i d’acompanyament de l’aprenentatge.
És en aquest PROJECTE s’inclouran les activitats TAC apreses al curs:
UNITAT DIDÀCTICA: LA GRANJA
DURADA: 8 SETMANES
TEMPORALITZACIÓ: 3 O 4 SESSIONS PER SETMANA
Donat que en l’horari habitual es contempla una sessió setmanal TAC, les utilitzarem per treballar la temàtica que ens ocupa (a més a més d’altres sessions que ho requereixin segons la programació que anem establint).