ENTORN
L’entorn, com be sabeu, és tot allò que ens envolta. En aquest sentit, quan parlem de l’entorn d’un alumne, ens referim a tots els espais d’un centre (cadira, taula, aula, pati, lavabo, …). En els centres educatius sòl ser un aspecte que es té molt present, sobretot en etapes primerenques com l’infantil però que a mesura que s’avança es va perdent.
Els alumnes amb dificultats motrius sovint no poden accedir a tot el que volen de forma independent i autonoma. Inclús poden necessitar d’ajudes tècniques o ortopèdiques per a poder mantenir la posició o desplaçar-se.
El primer objectiu d’un centre educatiu hauria de ser facilitar/adaptar al màxim l’entorn. Aspectes que caldria tenir present són:
– Barreres arquitèctoniques tant del centre com l’aula: l’alumne pot accedir a tots els espais de forma independent??? En el centre haurem de tenir en compte entrades, escales, ascensors, rampes, …. Dins l’aula haurem de veure l’espai per moure’s, que arribi a tot arreu (pissarra, estanteria, …).
– Barreres a la participació escolar i l’aprenantatge: control postural i mobilitat, manipulació d’objectes, activitats de la vida diaria, comunicació, aspectes cognitius i d’aprenantatge i socialització.
Podeu trobar més informació a:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/d233/index