A Cicle Inicial hi ha 5 alumnes amb deficiència auditiva atesos pel CREDA.
Què cal saber per atendre les necessitats d’aquests alumnes?
Sovint l’alumnat amb sordesa mostra inseguretat quan ha d’intervenir en gran grup. Es per això que els mestres hem d’actuar per cobrir les seves necessitats:
En primer lloc cal ubicar a l’alumne en un lloc adequat, així com asseure’l a prop de la mestra o seure’l d’esquena a la llum per a que pugui fer lectura labial. A més, cal tenir en compte no situar-lo en llocs molt sorollosos que distorsionin el seu entorn de treball.
Per a que l’alumne tingui seguretat en ell mateix, és important crear un ambient cómode per tal d’enfortir la relació amb els altres. Així doncs, és recomanable assignar un company que serveixi com a ajuda i referent.
La metodologia que s’utilitza és majoritàriament basada en referents visuals. És important no donar-li l’esquena quan parlem, mantenir el contacte visual, i per suposat, donar ordres clares i curtes.
Per a finalitzar, s’ha de tenir en compte l’avauació. S’han de revisar els criteris, i si cal, adaptar-los per tal que l’avaluació sigui justa i eficaç.
Esperem que la informació us sigui útil i l’apliqueu quan interveniu a les aules de Cicle Inicial.
Lídia Moreno i Mireia Garcia. 😆
Lídia i Mireia,
Us felicito per la manera com heu sabut resumir els aspectes bàsics que cal tenir en compte quan es té un alumne/a sord a l’aula i per la vostra sensibilitat com a mestres, al insistir en la importància de fomentar la seguretat i la motivació. Crec que són dos pilars importantíssims en l’educació de qualsevol infant.
Carme (Logo)