1.- Novetats:
Hi ha hagut debat sobre la utilitat o no d’utilitzar wikispaces com a lloc de publicació.
Tothom qui vol fa proves a http://kimet.wikispaces.com.
Es valoren els avantatges i els incovenients de publicar en un llloc on tothom pot tenir accès a modificar informació o esborrar-la.
En Benet, comenta el fet que l’administrador de la pàgina web és qui a últim moment decideix el que es publica, recuperant informació esborrada intencionadament o accidentalment, amb capacitat de bloquejar IPs, etc. També es comenta el fet de què es un bon lloc per a realitzar treball cooperatiu.
El Joaquim comenta, que de moment, wikispaces, per a començar a publicar, podria ser-nos útil, que sempre es pot recuperar la informació i que sempre podem fer traspàs del treball fet a pàgines estàtiques, si es creu oportú.
Es comenta el fet que al moment de posar informació sobre la comarca, les imatges i els textos haurien de ser genuins per estalviar-nos problemes amb autoritzacions, llicències i drets d’autor.
El Joaquim s’encarrregarà de l’estructura inicial de la web per a què, al més aviat possible, els alumnes que treballin la comarca vagin omplint informació.
2.- Temes curriculars i de competències TAC:
Després de la presentació de webs aportades pel dia de la sessió, alguns membres del seminari recorden que hi ha molt material a l’edu365, en relació a llenguatge i altres àrees.
http://www.edu365.cat/primaria/index.htm
La Mercè de la Zer Espernallac, ens comenta que ella ha fet un recull de recursos per a llengua anglesa i que es poden trobar a la web de la seva Zer.
http://www.xtec.es/centres/c5008066/webs%20importants/Pagines%20web.htm
La Rosa també aporta al seminari recursos web elaborats per una companya de la Zer del Sió.
http://www.xtec.net/%7Emsolduga/menu/finestra/indexcatala.htm
3.- Presentació d’experiències de centre:
La Mercè, mestra d’anglès, en ha portat material. En primer lloc ens ha portat unes presentacions fetes amb power-point amb le títols de “Peter Pan” i “The beauty and the beast”, dos contes explicats, amb imatges sequènciades, pels nens en llengua anglesa. També aporta un DVD d’unes experiències audiovisulas en que els alumnes havien de fer un fotomuntatge amb Studio, a partir d’un diàleg donat i assajat. Finalment ens presenta uns murals on hi s’hi mostra els aspectes més importatnts de la lliçó que s’ha estudiat en aquell període, així com alguns treball fets amb word sobre idioms (frases fetes en anglès)
4.- Projecte:
Es concreten les tasques per a començar a publicar i en un primer moment es creu oportú delegar a cada escola/zona un apartat de la informació en que s’anirà bastint la webquest de comarca de La Noguera. Alguns membres del grup no es troben massa còmodes amb les webs de wikispaces, tenen dubtes, algú mostra més interès pel procediment que han de fer els nens, altres pel contingut de la informació.
Superats els recels, s’acorda que per a començar, es vagi bastint la part teòrica del projecte i es deleguen apartats. Si algun grup d’alumnes tenen més capacitat de treball o alguna escola té més disponibilitat, podrà completar els apartats que queden buits i millorar els altres si es creu oportú. Així doncs, mans a l’obra.
Noguera:
Situació i límits: Zer Montsec.
Morfologia i relleu: CEIP La Noguera.
Hidrografia: Zer Espernallac.
Clima: CEIP: Gaspar de Portolà.
Vegetació: Zer Serra LLarga
Sector primari: CEIP L’Alber
Sector Secundari: CEIP de Ponts
Sector terciari: Zer El Jonc
Comunicacions: CEIP Angel Guimerà
Poblament: CEIP Bonavista.
Llocs d’interès turístic: CEIP Balaguer.
Fauna:
Gastronomia:
Aspectes històrics:
Altres.