Jornada d’orientació educativa

Jornada d’orientació educativa als Serveis Territorials Maresme-Vallès    Oriental

Per tal de donar suport als centres i als tutors i tutores en el procés d’orientació  als alumnes va tenir lloc el dia 7 d’abril a la sala polivalent dels Serveis Territorials, una sessió informativa d’actualització sobre les novetats en orientació acadèmica i professional adreçada als professors d’orientació educativa dels instituts i a professionals dels serveis educatius.

Les ponències han posat èmfasi en la importància de l’orientació com un procés en el temps i personalitzat en funció de cada persona segons les seves capacitats, interessos i necessitats. Es va presentar la nova versió de la web: Orienta’t, per treballar amb els alumnes així com materials, ni+ ni – =s, per poder treballar a tutoria amb l’objectiu de poder orientar professionalment i acadèmicament sense estereotips ni discriminacions sexuals ni socials i afavorir la inserció laboral no sexista.

Es va parlar de la formació professional a la LOE, les qualificacions professionals, els cicles formatius i els PQPIs, del Batxillerat i les PAU així com dels Ensenyaments d’adults.

Materials de la Jornada

El Batxillerat i les PAU

La Nova Formació Professional. Programa qualifica’t

Programa de qualificació professional inicial.

Orienta’t

Orienta’t. Portal d’orientació acadèmica i professional.

Orientació i diversitat.

Orientació i diversitat. Oferta formativa.

Institut Català de les Qualificacions Professionals

Publicat dins de General | Deixa un comentari

3a. Jornada d’intercanvis d’experiències 1×1

Programa final.
9:00 h Recepció
9:15 h Presentació de la Jornada
9:30 h Projecte EduCAT 1×1: contextualització i seguiment.
11:00 h Pausa.
11:30 h Intercanvis d’experiències EduCAT1x1 per àrees curriculars.

Les sessions d’intercanvis d’experiències és fa a 6 espais.
Sala polivalent
Aules a la segona planta nº 22, 23 ,24, 25 i 26

Les intervencions es faran en dues sessions a voltant de 15/20′ i amb un espai de temps per precs i preguntes.

3era Jornada i d’intercanvis d’experiències EduCAT 1×1
Experiències d’aula
Aula 22.-

Segona planta

Francesc Quesada i Solà Treballant digitalment la música INS Celestí Bellera
MariaTomas Itchart Treballant digitalment les Naturals. INS Pineda de Mar
Isabella Prastitis Activitats d’anglès.2ESO INS Bellulla
Aula 23.-

Segona planta

Pilar Crespo L’ús de les TAC a l’aula de Educació Física

L’Educacio Fisica

INS Bellulla
Mercè Barrull L’anglès i les noves tecnologies

http://prezi.com/6ld4f0bin9ll/

INS Vil·la Romana
Jaume Carles Frisuelos Un Moodle de Matemàtiques a 1r d’ESO

presentacio_llibre_digital

INS Ramon Turró i Darder
Aula 24.-

Segona planta

Pau Floch La tecnologia al projecte 1×1: canvis curriculars i metodològics” INS Vil·la Romana
Eva Maria Lahuerta Projecte de coexistència als 3 grups de 1r d’ESO INS Montmeló
Aula 25.-

Segona planta

Anna Lloveras Llavina. Treballant la tecnologia a l’aula 1×1? INS Pineda de Mar
Montserrat Dalmau. Clàssics a la romana” Socials/Clàssiques INS Vil·la Romana
Aula 26.-

Segona planta

Francesc Nadal El moodle i el bloc d’economia INS Vil·la Romana
Sala Polivalent

Roser Guiteras Presentació biblioteca TIC INS Bellulla
Dora Farnós Moodle d’Economia. INS Ramon Turró i Darder
Activitats d’anglès.2ESO
Publicat dins de TAC/TIC | 1 comentari

Plans de Formació de Zona. Curs 10/11

Enguany  finalitza el Pla marc de Formació 2005-2010, el qual té les següents línies prioritàries:

Línia 1: Proporcionar una oferta diversificada de formació, que doni resposta a les necessitats dels sistema educatiu tenint en compte la tipologia de centres i de professorat.

Línia 2: Canviar el model de gestió de la formació permanent tot acostant-lo al professorat i als centres.

Línia 3: Redefinir el paper de les institucions universitàries en la formació, la recerca i la innovació educatives.

Línia 4: Facilitar la participació en l’oferta de la formació d’altres grups i entitats.

Línia 5: Impulsar un canvi de model educatiu en les activitats de formació del professorat com a mitjà per augmentar la qualitat de la formació.

Línia 6: Millorar la formació i les condicions dels formadors.

Línia 7: Avaluar l’impacte de la formació en el lloc de treball.

Línia 8: Impulsar la coordinació i l’intercanvi de coneixements entre la innovació, la formació i la recerca.

Línia 9: Contribuir a l’optimació de recursos (humans, materials) destinats a la formació permanent des dels serveis educatius integrats.

Línia 10: Facilitar al professorat l’accés als recursos educatius i a l’intercanvi d’experiències i la difusió d’innovacions.

Aquestes línies formatives s’avaluaran des de la SGFiDPD, i donaren lloc a un nou Pla marc de Formació. El curs 10/11 es caracteritzarà per ser un any de traspàs entre ambdós Plans marcs, el que finalitza i el que està per definir.

En aquest context es desenvoluparan els nous Plans de Formació de Zona que gestionen els Serveis Educatius, els quals -durant el mes de març- obriran el procés de recollida de detecció de necessitats formatives, que permetran elaborar la proposta formativa per al curs vinent; tot tenint en compte, les demandes formulades pels centres i el professorat, i els objectius generals dels PFZ per al curs 10/11, que són els següents:

  • Formar per a l’escola inclusiva
  • Ajudar a implementar el treball per competències derivats dels nous currículums.
  • Millorar la capacitació del professorat per al treball en l’entorn del centre i de l’aula digital
  • Impulsar el coneixement i el domini de les llengües estrangeres, especialment de l’anglès.
  • Ajudar al professorat que inicia la docència, a desenvolupar les seves competències docents.
Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Joves 2.0 i Privacitat

II Jornada sobre la protecció de dades i seguretat a Internet entre els menors d’edat.

Conferència inaugural: Privacy for younger children1
Professora Tanya Byron . Autora de l’informe Safer Children in a Digital World per al Govern del
Regne Unit.

El dia 27/1/2010 es va celebrar al Cosmocaixa la Jornada JOVES 2.0 I PRIVACITAT.

Dintre del marc de la jornada destacaria la intervenció de Sra. Tanya Byron Autora de l’informe Safer Children in a Digital World per al Govern del Regne Unit.

Estem en una era digital en la qual conceptes com jove, moral, política, societat, llibertat entren en conflicte simplement per una interpretació incorrecte dels ús que fa un jove a la xarxa, mogut en reiterades ocasions per la pressió social i mediàtica promoguda des d’àmbits que desconeixen el que succeeix en la relació jove-tecnologia.

Els Nadius digitals generen molts continguts i consumeixen continguts. El nivell d’ignorància tecnològic és enorme en el camp polític. Les mesures de regulació es pressa de vegades per mesures de pressió social, premsa, etc….

Per exemple a UK i EEUU: la preocupació és el tema de la pedofília…Tenim tant de por pels nens que posem molts límits. Creixen captius amb moltes limitacions aleshores tenim nens que es desenvolupen en línia. Una desenvolupament normal s’ha de moure entre : presses de decisió, situacions de risc, jugar, interaccionar,. comunicar-se etc…..

Avui en dia el carrer s’ha convertit en espais virtuals [xarxes socials] hi han pares que no deixen llibertat per sortir al carrer en canvi donen una gran llibertat per “sortir” on-line…i lo pitjor és que no existeix la comunicació entre pares i fills.

Això ens porta a limitar a reglamentar, posar límits…..etc……Posar límits indueix al nen a saltar-se la norma¡¡¡¡¡

Els joves comprenen millor la tecnologia que els adults però els hi falta la espartessa de l’edat. Els adults en aquest sentit podem jugar el rol d’ajudar en l’assoliment de les competències digitals.

Aprendre amb tecnologia, és innovador, interessant, un repte, maneres de viure, etc. Aleshores esdevé en un dret fonamental i no podem posar límits en el seu ús.

En els nens petits el límit entre fantasia i realitat no està desenvolupada. Com a adults hem de transmetre, a través de competències, recursos per tal de que puguin desenvolupar-se sense riscos per a ells o pels altres.

A UK es va recomanar no fer cap limitació en accés, però en canvi hi han institucions, organismes abocats en el procés de cercar url amb continguts no lícits pels joves amb l’objectiu de prevenció. Com a adults la nostra tasca és dotar als jovent d’alfabetització, competències per tal de que siguin consumidors de continguts digitals racionals.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Formació d’acompanyament als centres per al Projecte EduCAT 1×1

Setmana de l’11 a 15 de gener de 2010.
El projecte EduCAT 1×1 pretén fomentar un canvi de mirada a l’aula perquè propugna una metodologia
diferent en la qual l’aprendre amb la tecnologia ha de facilitar un aprenentatge més personalitzat i orientat al
desplegament de competències metodològiques fonamentals com ara l’aprendre a aprendre. En aquest
sentit, es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament –
aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a
l’aula. S’ha de tenir, però, en compte que aquest canvi metodològic significa per al professorat un canvi
important de perspectiva envers al que és ensenyar i aprendre. Aquest canvi no s’aconsegueix senzillament
posant als alumnes davant d’uns ordinadors, sinó ajudant al professorat a convertir l’aula i l’escola en una
comunitat d’aprenentatge i una ‘bona aula/escola digital’.
L’objectiu general d’aquesta activitat és capacitar els/les professionals dels serveis educatius per acompanyar el procés d’implantació del projecte EduCAT 1×1 en els centres.
Objectius i continguts específics
Estratègies per acompanyar a fer el canvi de forma significativa
Estratègies per ajudar el professorat a reelaborar les pròpies pràctiques analògiques des de la mirada
del 1×1
Estratègies per ajudar el professorat a gestionar socialment l’aula i el centre digital
Estratègies per ajudar el professorat a generar de forma autònoma seqüències didàctiques des de la
mirada competencial i amb recursos digitals
Eines i estratègies per al treball col·laboratiu intern (aula o centre digital) i extern (entre centres)
Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

Programa d’aprenentatge permanent

Programa d’aprenentatge permanent PAP

Comissió europea. 2007-2013

PRESENTACIO

LES ETAPES DE LA VIDA D’UN PROJECTE COMENIUS

Etapes COMENIUS

Publicat dins de Llengües | Deixa un comentari

Fitxes de la Jornada PAP

CENTRE: Escola del Mar.

POBLACIÓ: Vilassar de Mar.

TÍTOL: Climatologia i entorn. fitxa_esc_delmar

CENTRE: Escola Germanes Bertomeu.

POBLACIÓ: Mataró.

TÍTOL: Intercanvi amb Londres. fitxa_esc_germanesbertomeu

CENTRE: Escola Països Catalans.

POBLACIÓ: Lliçà d’Amunt.

TÍTOL: Introducció del Francès com a Segona Llengua Estrangera al Cicle Superior de Primària.

Taller “ Plura-Litté” a 4t. fitxa_esc_paisoscat

CENTRE: Escola Santa Anna.

POBLACIÓ: Premià de Dalt.

TÍTOL: Projecte Comènius: Communicating through Art. fitxa_esc_santanna

CENTRE: Escola Sagrada Famìlia.

POBLACIÓ: Caldes d’Estrac.

TÍTOL: F.R.I.E.N.D.S (Forging Relationships In Europe and New Development in School). fitxa_es_sagradafamilia

CENTRE: INS Carles Vallbona.

POBLACIÓ: Granollers.

TÍTOL: A380 Building a European Model. fitxa_ins_carlesvallbona

CENTRE: INS Gallecs.

POBLACIÓ: Mollet de Vallès.

TÍTOL: Formació en Centres de Treball (FCT) a Ravensburg (Alemanya). fitxa_ins_gallecs

CENTRE: INS Joan Coromines.

POBLACIÓ: Pineda de Mar.

TÍTOL: Neither Better Nor Worse, Different !. fitxa_ins_joancoromines

CENTRE: INS Lluís Domènech i Montaner.

POBLACIÓ: Canet de Mar.

TÍTOL: Learning Through Videoconferencing. fitxa_ins_lluisdomenech

CENTRE: INS Thos i Codina.

POBLACIÓ: Mataró.

TÍTOL: Teaching Accountancy in English. fitxa_ins_thosicodina

CENTRE: INS Vil·la Romana.

POBLACIÓ: La Garriga.

TÍTOL: Projecte Comenius TOSE: Towards our sustainable Europe. fitxa_ins_vromana

Publicat dins de Llengües | Deixa un comentari

Jornada d’impuls als projectes internacionals Programa d’Aprenentatge Permanent.

El divendres, 20 de novembre de 2009 es va celebrar, a l’INS Vilatzara de Vilassar de Mar, la Jornada d’intercanvi i difusió d’experiències en llengües estrangeres (PAP).

L’objectiu va ser conèixer directament les bones pràctiques i experiències diverses relatives a l’aprenentatge de llengües estrangeres en sintonia amb els programes internacionals.

Publicat dins de Innovació Educativa, Llengües | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

CREDA, Granollers

Imagen 017

Els CREDA són serveis educatius específics de suport a la tasca docent del professorat pel que fa a alumnes amb greus dificultats d’audició i/o llenguatge que, juntament amb els serveis educatius de zona, col·laboren amb els centres educatius per donar suport i orientació a la tasca docent del professorat i facilitar la seva adequació a les necessitats educatives específiques d’aquest alumnat; a més de proporcionar atenció directa i orientació a aquests alumnes i a llurs famílies.

Publicat dins de Escola inclusiva, Serveis Educatius | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Projecte de continguts digitals: EL MODEL 1 a 1

La Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent

organitza una jornada formativa en relació amb els projectes de continguts JFCD_1_29092009digitals, adreçada als centres que formen part d’aquest pla.

La convocatòria s’adreça a la direcció (o un altre membre de l’equip directiu) i a la persona coordinadora d’informàtica del centre.

Té per títol “Projecte de continguts digitals: el model 1 a 1”.

Documents per a descarregar-se

PLA_TAC_REV_Setembre_09

BORIS MIR Introducció a la competència digital

Projecte 1×1 Tutorial inscripció a l_’espai_d’acompanyament


Materials presentats a La Jornada formativa del dimarts, 29 de setembre de 2009.

Boris Mir i Pons:BORIS MIR Competència digital – Setembre 2009 Servei TAC

Jordi Serarols i Boada, Inspector d’educació: Jordi Serarols Presentació Aula 1×1


Publicat dins de Innovació Educativa, TAC/TIC | Etiquetat com a , , | 1 comentari