Manuals d’ATRIA

Adjuntem dos manuals referents al funcionament de l’entorn de continguts digitals ATRIA.

Manual d’usuaris per el   centre

Manual d’usuaris per el  professorat

Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

Jornada de presentació del portal de continguts digitals ATRIA

El passat dijous 02 de setembre de 2010 es va realitzar una jornada de presentació del portal de continguts digitals ATRIA.
La jornada es va estructurar en tres sessions que agrupaven els centres públics de secundària del Vallès Oriental, El Maresme i els centres concertats.
Objectius de la jornada:

  • Presentar el nou entorn.
  • Analitzar les funcionalitats del mateix.
  • Adquirir unes nocions bàsiques del funcionament d’ATRIA.

Cada sessió es va estructurar segons l’ esquema següent:
1.Què puc fer com a director de centre.
2.Què els explico a les famílies?
3.Què els explico als docents.
Resum del desenvolupament d’una sessió:
1.Què puc fer com a director de centre
•Verificar dades.
Verificar les dades dels comptes del centre, alumnat i professorat.
Comprovar si hi ha errors de dades a nivell de centre, claustre, alumnat.
Crear i/o  modificar perfils d’alumnat i professorat.
Hi ha dades que només es poden modificar des de l’administració de l’entorn, en aquest cas s’ha de trucar a SAU-ATRIA.
•Verificar el llistat de  recursos digitals educatius.
Comprovar els diferents materials digitals triats pel centre.
•Assignar rols i perfils.
El director i/o persones que ell designi tindran privilegis per donar permisos d’accés.
2.Què els explico a les famílies?
•Identificació alumnes i familiars.
L’alumne/a tindrà un codi d’accés que se li dóna el 1r dia de classe.
Cada alumne/a tindrà assignada la seva motxilla digital amb el seu nom.
Els familiars tindran un accés propi diferent al del alumne/a (mateix codi però diferent password).
Els codis d’accès familiar es poden donar durant les reunions o via SMS.
•Validar recursos digitals educatius assignats.
Cada alumne/a té un compte privat que es detalla en el seu perfil.
El nº de compte i identificador no caduca mentre dura l’escolaritat de l’alumne/a, encara que canviï de centre.
L’alumne pot canviar l’identificador i el password.
•Mitjans de pagament.
a- Recàrrega del moneder on line des d’ ATRIA via línia oberta de La Caixa o per tarja de crèdit.
b- Ingrès directe en una oficina de La Caixa o via transferència des d’una altra entitat.
c-Compra tutelada des del propi centre educatiu. El centre recull els diners corresponents al material digital , els ingressa en el seu compte ATRIA i després els distribueix en els diferents comptes de l’alumnat.
d- via SMS, disponible a partir del mes de gener 2011.
El comptes ATRIA només operen dins de l’entorn virtual, malgrat semblar comptes de La Caixa, aquesta entitat no te cap dada referent al seu titular.

3.Què els explico als docents
•Verificar dades.
Identificar els alumnes dins de l’entorn.
Assignar les motxilles que corresponen a cada alumne (després d’haver fet l’assignació la motxilla tindrà l’identificador i el password de
l’alumnat.
•Què necessiten saber els alumnes.
Els alumnes poden canviar algunes dades del seu perfil.
Cada alumne te un compte individual on es reflexen els seus ingressos.

•Codis i plataformes
El nº de compte i identificador del professorat no caduca.
El material d’ATRIA és operatiu encara que el centre no tingui cap EVEA.

4.Suport i informació d’ATRIA
•SAU
902 10 14 65
sau@atria.cat
Operatiu des del 25 d’agost només per temes referents a Atria.
•SIRE
tel. 935 516 966
•FAQ
Mirar l’apartat Atenció a l’usuari.
•Manuals d’usuaris.
Els manuals d’usuari són visibles segons el perfil : director, professorat, alumnat i famílies.
Pàgines d’ informació i suport.
Nova pàgina del projecte EDUCAT 1X1 http://educat1x1.wikispaces.com/
Portal Atria
Continguts de la sessió. (pdf)

Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

Prescripcions tècniques. EduCat_1x1

La implementació del projecte 1×1 en un Centre Educatiu porta aparellat una sèrie d’adequacions de  les infraestructures, com ara :

  • Xarxa elèctrica.
  • Aules. Incorporació de material audiovisual, etc.
  • Endolls.

Tot i que un especialista en el tema pot assessorar al centre no està de més disposar d’una fitxa amb unes prescripcions tècniques que poden ajudar a trobar la solució més adequada i si més no quins valors, consum elèctric,  s’ha de preveure en el cas de possibles accions o adequacions.

Annex presc tecniques EDUCAT1x1 v0401.

Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

Instruccions operatives per al curs 2010-2011.

Informacions i tasques a completar abans del curs 2010-2011

El curs s’acabat i abans de que s’iniciï les vacances d’estiu es va fer  una trobada EduCAT 1×1  per repassar l’estat del projecte, veure i qüestionar els detalls de les demandes de llibres i  marcar els objectius del proper curs.
També es va insistir en les diferents plataformes “Empuries, Alexandria …
La trobada es va organitzar, el dijous 8 de juliol de 2010, a la sala polivalent dels Serveis Territorials, amb la participació del Sr David Medina Cap de Serveis d’Innovació i Recerca del Departament d’Ensenyament.

Instruccions operatives. EduCAT 1×1.

Publicat dins de TAC/TIC | Deixa un comentari

Salut i Escola (PSiE)

El programa Salut i Escola (PSiE) és un programa impulsat pel Departament de Salut i pel Departament d’Educació que, de manera conjunta amb els Ajuntaments, pretén millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç als problemes de salut.
Aquesta trobada s’enmarca dins les que es van fer al territori a altres seus i vam tenir com a objectiu reflexionar, debatre i compartir experiències viscudes per tots els professionals que participen en el PSiE.

Programa salut i escola. Documentació.

Salut_Inst_stmvo 270510

Presentació Institucional PROGRAMA SALUT I ESCOLA 2008-2009

Presentació Institucional PROGRAMA SALUT I ESCOLA 2008-2009 VOR+BM

PSIE_GTS Mar Central 0809

Publicat dins de Escola inclusiva | Deixa un comentari

Aules Digitals als SEE

Aules digitals als SEEAules digitals al SEE

El dia 1 de juliol es va portar a terme una primera sessió de formació sobre Aules Digitals per als professionals que formen part del Servei Educatiu Específic, CREDA Maresme-Vallès Oriental.

Partint de la reflexió de què aporten les TIC a la societat actual, dels canvis que suposen i de la necessitat d’incorporar aquests nous reptes en el currículum es va explicar en que consisteix el projecte Educat 1×1 i el procés d’implantació de les aules digitals als Serveis Territorials Maresme-Vallès Oriental. Es van presentar alguns recursos web de la xtec en quan a formació telemàtica: Odissea (entorn virtual de formació del professorat) i el google apps. També es va fer una primera aproximació de l’ús de la tecnologia al servei de l’escola inclusiva.

Una de les competències que cal desenvolupar en tots els alumnes és la competència digital i l’utilització de les TIC és una oportunitat per avançar cap a una “escola per a tothom”. Hem de procurar que tots els alumnes puguin accedir als continguts digitals facilitant tecnologies d’ajuda per l’accés a l’ordinador.

Està previst continuar aquesta formació el curs vinent, per aprofundir en l’accessibilitat als continguts digitals per alumnes amb necessitats educatives així com per conèixer programari específic i tècniques d’adaptació de materials.

Contingut i organització de la jornada :

De 9:30 a 10:30 h.- Xerrada sobre la digitalització de les aules.Un nou    paradigma digital.

De 10:30 h a 10:55 h.- Pausa i cafè

De 11:00 h a 11:55 h.- Accessibilitat i usabilitat. Miquel Selga

De 12:00 h a 12:55 h.- Servei Google Apps. Xtec. Núria Galceran

De 13:00 h a 13:55 h.- Inclusió digital. Joaquim Fonoll

Publicat dins de Escola inclusiva | Deixa un comentari

I Jornada d’intercanvi de Plans Educatius d’Entorn.

“Perseverar, en el món inert, significa  seguir estant, en el món viu significa
seguir viu, i en el món culte vol dir seguir coneixent.”

“La incertesa és la complexitat de l’entorn”
Jorge Wagensberg
(físic, divulgador científic i creador del Museu de la Ciència)

La societat catalana participa plenament d’un dels grans reptes actuals: aconseguir l’èxit educatiu per a tots els nois i noies, siguin com siguin i vinguin d’on vinguin. Volem treballar per una cultura educativa equitativa, respectuosa, exigent, responsable, inclusiva i oberta que contribueixi decisivament a aquest gran objectiu social.
Els centres educatius són imprescindibles en aquesta tasca, però no poden esdevenir, tots sols, agents de transformació social.

L’èxit educatiu té més a veure amb la continuïtat i coherència de les diferents actuacions que reben els infants i joves que no pas amb la suma de moltes accions descoordinades i sense un sentit ben definit. L’èxit passa per una acció educativa conjunta i complementària entre la tasca familiar, els centres educatius i tots els altres agents i entitats educatives de l’entorn, a partir d’uns objectius compartits i una actitud basada en el compromís, la participació, el treball i l’aprenentatge en xarxa.
Els resultats dels Plans Educatius d’Entorn ens han fet veure que són una bona eina per a fer realitat aquest objectiu i ens aporten valuoses experiències que de forma callada, dia a dia es duen a terme a molts municipis.
Els PEE ens ajuden a que l’entorn social prengui més consciència de la cabdal tasca educadora envers la ciutadania i que els centres educatius es puguin obrir més a l’entorn del seu alumnat. Això ens porta a treballar i interactuar comunitàriament, cap a una nova cultura organitzativa, la cultura de l’aprenentatge en xarxa, una cultura que té la xarxa en el nucli de la seva definició i entén l’aprenentatge comunitari com una metodologia per donar resposta als reptes educatius. És, doncs, per potenciar aquest treball col·lectiu, en xarxa, de tots els agents implicats que es fa necessari organitzar espais d’intercanvi de les experiències que han anat sorgint en els diferents PEE. Aquesta voluntat de posar èmfasi en el treball en xarxa és la justificació primera i fonamental d’aquesta I Jornada d’Intercanvi de Plans Educatius d’Entorn.

PROGRAMA
de 9 a 9,30 h Rebuda dels assistents i lliurament de documentació: Equip LIC
9,30h a 10h Inauguració de la Jornada a càrrec del director dels Serveis Territorials, Josep M. Fernández i Corominas
Presentació i organització de la sessió
10h a 10,30h Aprenentatge – servei, presentat per Anna Menen, tècnica de l’Ajuntament de Mataró
de 10,30 a 11,30h Presentació del I Bloc d’experiències: CAMInem plegats – Mataró
Projecte Trípode – Sant Celoni Intranet del PEE – Mollet
Plafons de l’Exposició del PEE – Sant Feliu de Codines

d’11,30 a 12h Descans

de 12h a 13h Presentació del II Bloc d’experiències: Club de deures – Canovelles Xarxa 0-6 – Premià de Dalt Ràdio i Entorn – Granollers
de 13h a 14h Tancament de la Jornada a càrrec de Jordi Collet, investigador
de l’Àrea d’Educació de l’IGOP (UAB) i professor de sociologia de la UVIC.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Jornada presentació recursos web a la XTEC.

Entreu, cerqueu i utilitzeu els recursos web a la XTEC:

La jornada es va portar a terme a la secció, Secció de Serveis Educatiu i Formació Permanent, dels ST_Maresme-Vallès Oriental ubicada al C/Onofre Arnau 32 08301, Mataró. La Jornada va començar a les 9:00 h fins les 14:00 h.

Els objectius d’aquesta jornada són:

Promoure l’ús de recursos web a la XTEC i fomentar la comunicació en els centres docents entre els membres de la comunitat educativa.
Promoure, difondre i dotar als centres docents que hi siguin interessats d’eines d’ensenyament-aprenentatge per ajudar a l’alumnat a assolir les competències bàsiques en TIC.

Programa de la Jornada

Entreu, cerqueu i utilitzeu els recursos web a la XTEC:

09:00 h. Recepció i benvinguda d’assistents.

09:15 h. Presentació

09:30 h. Els indicadors d’usos de les TIC/Mapa de la XTEC

10:30 h. Pausa – cafè .

De 11:00 h. A 14:00 h. Presentació i comunicacions dels recursos Web a la XTEC.

Sala Pol·livalent 9:30/10:30 Els indicadors d’usos de les TIC Sr. Josep Farré Sessió Indicadors
T1

AULA 21

11:00/11:25 Portal Xtec i Gencat. Alfons García https://sites.google.com/a/xtec.cat/jornada-de-recursos-a-l-xtec/
11:30/11:55 Webs de centres/Xtec blocs. Antonio López
12:00/12:25 Seqüencies didàctiques. Irene Martínez.  Jornada_sobre_continguts_digitals
T2

AULA 25

12:30/12:55 Odissea/Formació Telemàtica. Miquel Selga
13:00/13:25 Xarxa Ning. Pere Solana
13:30/13:55 Escola Inclusiva. Educació Especial. Miquel Selga

T1

AULA 22

11:00/11:25 Alexandria. Carlos López
11:30/11:55 Edu3. Manel Soengas
12:00/12:25 Edu365. Eines 2.0. Manel Soengas
T2

AULA 24

12:30/12:55 Àgora. Irene Martínez
13:00/13:25 Google Apps. Núria Galceran
13:30/13:55 Xtec Blocs. Teresa Guiu & Mercé genís

T1

AULA 23

11:00/11:25 Projectes en xarxa. Anna Piñero Prat
11:30/11:55 Espurna. Ramon Barlam
12:00/12:25 Eduwiki. Anna Piñero Prat
T2

AULA 22

12:30/12:55 Alexandria. Carlos López
13:00/13:25 Edu3. Manel Soengas
13:30/13:55 Edu365. Eines 2.0. Manel Soengas

T1

AULA 25

11:00/11:25 Odissea/Formació Telemàtica. Miquel Selga
11:30/11:55 Xarxa Ning. Pere Solana
12:00/12:25 Escola Inclusiva. Educació Especial. Miquel Selga
T2

AULA 23

12:30/12:55 Projectes en xarxa. Anna Piñero Prat
13:00/13:25 Espurna. Ramon Barlam
13:30/13:55 Eduwiki. Anna Piñero Prat

T1

AULA 24

11:00/11:25 Àgora. Irene Martínez
11:30/11:55 Google Apps. Núria Galceran
12:00/12:25 Xtec Blocs. Teresa Guiu & Mercé genís
T2

AULA 21

12:30/12:55 Portal Xtec i Gencat. Alfons García
13:00/13:25 Webs de centres/Xtec blocs. Antonio López
13:30/13:55 Seqüencies didàctiques. Irene Martínez

Materials de la Jornada:

Sessió Indicadors Sessió inicial i presentació del Sr Josep Farré.

https://sites.google.com/a/xtec.cat/jornada-de-recursos-a-l-xtec/.  Alfons García

Jornada_sobre_continguts_digitals Irene Martínez

Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

Jornada de continguts digitals.

La posada en marxa del Pla Escola 2.0 del Govern i l’aparició dels primers llibres de text digitals, suposen un repte.

El dimecres 26 de maig de 2010, es va organitzar una Jornada de Continguts digitals, a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent (EOI del Maresme), amb la participació del Sr David Medina Cap de Serveis d’innovació i Recerca del Departament d’Ensenyament i una vintena d’editorials

La jornada va ser un referent per al professorat i els centres interessats. Ens van donar resposta a preguntes: Com són? Com afectaran als processos d’ensenyament i aprenentatge? Com s’implementaran? i quines estratègies seguiran les editorials?

El professorat assistent, editorials i autoritats educatives van participar i seguir el següent programa:

Programa de l’acte

9:00 – 09:30

Recepció dels assistents

09:30 – 9:40

Benvinguda

Sr. Carlos García-Alzorriz Pardo Cap de la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent

9:40 – 10:30 Sr David Medina.Plataforma Empùries

11:30 – 12:00

Pausa/Cafè

12:00 – 14:00 Exposició de materials a l’aula. Cada editorial va dispossar d’un espais i d’una hora, fraccionada en presentacions de 20 minuts
Publicat dins de 1x1, TAC/TIC | Deixa un comentari

2a Jornada d’Intercanvi d’experiències USEE

Amb la voluntad d’anar avançant i consolidant els processos d’inclusió,

i per tal de poder compartir les experiències i bones pràctiques que
s’estan duent a terme als diferents centres, s’ha portat a terme una
nova jornada d’intercanvi i difusió d’experiències USEE. El professorat
que treballa a l’aula juntament amb els especialistes que hi intervenen
i els professionals dels centres d’educació especial han intercanviat
esperiències a partir de les bones pràctiques que es fan en els centres
educatius del Maresme-Vallès Oriental.

Programa II Jornada_USEE

2ona. JORNADA D’INTERCANVI I DIFUSIÓ D’EXPERIÈNCIES USEE

al Servei Territorial Maresme-Vallès Oriental

Data: 22 d’abril de 2010

Lloc: Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental -Sala Polivalent

C/ Onofre Arnau, 32. 08391- Mataró

Programa

09:00 Recepció
09:15 Presentació de la Jornada

Sr. Josep Mª Fernández Corominas

Director Serveis Territorials

09:30 – 11:00 Què entenem per inclusió escolar?. Les escoles d’educació especial com a centres de suport per a l’educació inclusiva.

Sr. Climent Ginè.

Què entenem per inclusió escolar?. Les escoles d’educació especial com a centres de suport per a l’educació inclusiva..

11:00 – 11:30 Pausa- Cafè
11:30- 14:00 Presentació d’experiències Centres de Primària

CEE Les Aigües.-Cami del Cros: (Mataró). Junts aprenem més: vivències compartides.

Activitats concretes que esporten a terme: Treball de la desena i treball cooperatiu. Escola l’Olivera (Cabrils).

La USEE de l’escola Federico García Lorca(Mollet).

Treball col·laboratiu. Escola Mediterrània (Pineda), CEE Horitzó i EAP B-24, Alt Maresme.

Assessorament compartit a les USEE. EAP-27-CEE Can Vila

11:30- 14:00 Presentació d’experiències Centres de Secundaria

LA INCLUSIÓ A TRAVÉS DE PROJECTES. Institut Vicenç Plantada (Mollet).

Un projecte d’inclusió per alumnes amtrastorn de la conducta: Institut Maremar (Masnou)

CAssessorament compartit a les USEEs del Vallès Oriental.EAP B-27, Montmel´0 i CEE Can Vila de Mollet del Vallès.

Una experiència d’inclusió. Intitut Celestí Bellera, CEE Montserrat Montero i EAP B-14, Granollers.

Col.laboració_Escola Pia-CEE Horitzó-EAP

– Diferents organitzacions i metodologies per treballar la diversitat amb l’alumnat de la USEE. Institut Lauro (Les Franqueses).

Alumnes USEE: I quan acabem, que fem?.INS MARTAMATA (Montornès).

14:00:00 Cloenda
Publicat dins de General | Deixa un comentari