El passat dijous 02 de setembre de 2010 es va realitzar una jornada de presentació del portal de continguts digitals ATRIA.
La jornada es va estructurar en tres sessions que agrupaven els centres públics de secundària del Vallès Oriental, El Maresme i els centres concertats.
Objectius de la jornada:
- Presentar el nou entorn.
- Analitzar les funcionalitats del mateix.
- Adquirir unes nocions bàsiques del funcionament d’ATRIA.
Cada sessió es va estructurar segons l’ esquema següent:
1.Què puc fer com a director de centre.
2.Què els explico a les famílies?
3.Què els explico als docents.
Resum del desenvolupament d’una sessió:
1.Què puc fer com a director de centre
•Verificar dades.
Verificar les dades dels comptes del centre, alumnat i professorat.
Comprovar si hi ha errors de dades a nivell de centre, claustre, alumnat.
Crear i/o modificar perfils d’alumnat i professorat.
Hi ha dades que només es poden modificar des de l’administració de l’entorn, en aquest cas s’ha de trucar a SAU-ATRIA.
•Verificar el llistat de recursos digitals educatius.
Comprovar els diferents materials digitals triats pel centre.
•Assignar rols i perfils.
El director i/o persones que ell designi tindran privilegis per donar permisos d’accés.
2.Què els explico a les famílies?
•Identificació alumnes i familiars.
L’alumne/a tindrà un codi d’accés que se li dóna el 1r dia de classe.
Cada alumne/a tindrà assignada la seva motxilla digital amb el seu nom.
Els familiars tindran un accés propi diferent al del alumne/a (mateix codi però diferent password).
Els codis d’accès familiar es poden donar durant les reunions o via SMS.
•Validar recursos digitals educatius assignats.
Cada alumne/a té un compte privat que es detalla en el seu perfil.
El nº de compte i identificador no caduca mentre dura l’escolaritat de l’alumne/a, encara que canviï de centre.
L’alumne pot canviar l’identificador i el password.
•Mitjans de pagament.
a- Recàrrega del moneder on line des d’ ATRIA via línia oberta de La Caixa o per tarja de crèdit.
b- Ingrès directe en una oficina de La Caixa o via transferència des d’una altra entitat.
c-Compra tutelada des del propi centre educatiu. El centre recull els diners corresponents al material digital , els ingressa en el seu compte ATRIA i després els distribueix en els diferents comptes de l’alumnat.
d- via SMS, disponible a partir del mes de gener 2011.
El comptes ATRIA només operen dins de l’entorn virtual, malgrat semblar comptes de La Caixa, aquesta entitat no te cap dada referent al seu titular.
3.Què els explico als docents
•Verificar dades.
Identificar els alumnes dins de l’entorn.
Assignar les motxilles que corresponen a cada alumne (després d’haver fet l’assignació la motxilla tindrà l’identificador i el password de
l’alumnat.
•Què necessiten saber els alumnes.
Els alumnes poden canviar algunes dades del seu perfil.
Cada alumne te un compte individual on es reflexen els seus ingressos.
•Codis i plataformes
El nº de compte i identificador del professorat no caduca.
El material d’ATRIA és operatiu encara que el centre no tingui cap EVEA.
4.Suport i informació d’ATRIA
•SAU
902 10 14 65
sau@atria.cat
Operatiu des del 25 d’agost només per temes referents a Atria.
•SIRE
tel. 935 516 966
•FAQ
Mirar l’apartat Atenció a l’usuari.
•Manuals d’usuaris.
Els manuals d’usuari són visibles segons el perfil : director, professorat, alumnat i famílies.
Pàgines d’ informació i suport.
Nova pàgina del projecte EDUCAT 1X1 http://educat1x1.wikispaces.com/
Portal Atria
Continguts de la sessió. (pdf)