3ª sessió SEMTAC del Vallès Oriental IV

El passat dilluns 23 de novembre de 2015, a l’ Escola El Farell, de Caldes de Montbui es va dur a terme la 3a sessió del seminari TAC on s’hi van tractar els següents temes:

  1. Informacions diverses del CRP

A la primera part de la sessió, es traspassen informacions diverses del CRP i dels SSTT Maresme – Vallès Oriental importants per als coordinadors TAC:

  • Actualització de la llicència del Deep Freeze, consultable al GEPSE.
  • Nous Criteris de manteniment de l’equipament informàtic (curs 2015/16).
  • Manteniment de les impressores als centres amb el Servei d’impressió transformat.
  • Plataforma d’autoformació del Servei d’impressió (instal·lació, documentació, quotes…).
  • Obertura del catàleg de solucions tecnològiques per a centres.
  • Concurs Websalpunt per a Instituts.
  • Es presenta la linkat lleugera, una bona opció per recuperar màquines obsoletes basada en Ubuntu 14.04.
  • Llistat de subministradors oficials de grapes i altres consumibles per les impressores de Konica.

 

  1. Seqüenciació de les competència digitals: Objectius TAC

En aquesta part de la sessió, ens dediquem al treball de seqüenciació de les competències bàsiques de l’àmbit digital. Més concretament, a esmicolar i seqüenciar els objectius de les competències digitals segons el següent model de taula:

Taula de seqüenciació d’objectius de les competències bàsiques de l’àmbit digital

Ens organitzem per parelles per finalitzar aquesta feina. Cada dos persones s’encarreguen d’una competència. Els resultats es comparteixen en el “Fòrum de seqüenciació” del curs de moodle del Seminari TAC.

Es mostra un exemple de seqüenciació per etapes educatives de la competència informacional segons el model 3-3-3, en què s’observa com s’han de treballar les destreses i habilitats implicades de forma gradual. En diferents colors observem quan una habilitat es treballa en una etapa educativa, des d’Infantil fins Secundària.

  1. No tractar: No son destreses pròpies de la edat de l’alumnat.
  2. Conèixer: L’alumnat es familiaritza amb destreses i les treballa col·lectivament amb l’ajut del docent.
  3. Començar: L’alumnat  comença a  treballa  las destreses individualment amb l’ajut del docent.
  4. Aplicar: L’alumnat treballa les destreses autònomament amb ajut puntual del docent.

Acordem fer el mateix amb els objectius de les competències digitals.

 

  1. El nou portal de centres: NODES

Es presenta el nou  espai web per a centre NODES i fem servir la presentació diapositives  facilitada per l’Àrea TAC.

Es resolen els dubtes sobre Nodes i es genera un petit debat. En general, es valoren molt positivament les diferents opcions que permet l’espai Nodes, així com la facilitat en l’edició, gestió i manteniment.

A continuació, l’Adrià Guerrero ens presenta la web del seu centre, l’Escola La Sagrera de Santa Eulàlia de Ronçana, que està desenvolupada amb Nodes. Ens comenta com la tenen organitzada i la seva experiència.

Altres centres de la zona que estan treballant amb Nodes també comenten la seva experiència: Escola Montbui de Caldes de Montbui, Institut de Caldes i Escola Bertí de l’Ametlla del Vallès

Finalment, ens distribuïm per parelles i comencem a practicar amb els espais de proves de Nodes.

Acordem mostrar la presentació de diapositives sobre Nodes a les direccions dels centres. També s’acabarà de fer pràctiques en els espais de proves de Nodes.

Aquest article ha estat publicat en General, Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *