2ª Sessió STAC Secundària 15-16 del Vallès Oriental IV

Ordre del dia de la 2a sessió, 19 d’octubre:

  1. Seqüenciació de la competència digital – 1 hora

    1. Marquem objectius per a cada competència digital i els seqüenciem des d’Educació Infantil a Educació Secundària – 45 min

    2. Posada en comú – 15 min

  2. Toolbox – 1 hora

    1. Presentació de l’espai – 30 min

    2. Pràctica amb eines del Toolbox – 30 min

  3. Presentació de la CodeWeek – 20 min

  4. Informacions diverses del CRP – 10 min

Resum de la 2a sessió:

En aquesta segona sessió hem continuat el treball de seqüenciació dels objectius de les competències bàsiques de l’àmbit digital, treballant per grups internivells d’àmbits de competències. Prèviament, hem fet un repàs i posada en comú dels aspectes que contempla cada competència.

Per treballar la graduació dels objectius de cada competència treballarem amb aquesta taula.

A la segona part de la sessió, hem fet una presentació del repositori d’apps Toolbox d’mSchools. En aquest portal s’hi poden trobar més de 400 apps per a dispositius mòbils avaluades per experts del món de l’educació. Les apps estan classificades en funció de diferents paràmetres: android/ipad, etapa educativa, àrees, edats… També hi ha col·leccions de diverses temàtiques.

Es comenten dues presentacions sobre Toolbox que poden servir per explicar el portal i el seu funcionament als centres. Es proposa els assistents que pensen en una activitat didàctica que vulguin desenvolupar properament a l’aula amb els seus alumnes. Tenint en compte els objectius pedagògics de l’activitat, s’ha de buscar una app del Toolbox que ens pugui servir per dinamitzar l’activitat. S’haurà de fer una petita ressenya de l’activitat plantejada en el fòrum de la sessió, seguint el següent esquema:

  • Títol de l’activitat:

  • Objectius:

  • Nivell:

  • Nom de l’app:

  • Desenvolupament de l’activitat:

  • Valoració de l’app:

Es dedica una estona de la sessió a fer cerques d’apps al Toolbox i a provar-les.

Posteriorment, es presenten els recursos proposats per treballar la Codeweek.

També dediquem una estona a ajudar els coordinadors informàtics a obrir incidències en el nou portal del SAU, ja que sembla que se’ls està demanant una gran quantitat d’informació que d’entrada no disposen.

Aquest article ha estat publicat en Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *