1ª Sessió STAC Secundària 15-16 del Vallès Oriental IV

Ordre del dia de la 1a sessió, 5 d’octubre:

  1. Presentació del Seminari TAC– 15 min

  2. Presentació dels assistents – 15 min

  3. Informacions diverses del CRP – 30 min

  4. Programació de les competències bàsiques de l’àmbit digital – 1 hora 30 min

    1. Els documents de les competències digitals – 30 min

    2. Taules de programació de les competències digitals – 30 min

    3. Organització i planificació del treball per grups – 30 min

Resum de la 1a sessió

Aquest any la temàtica principal que es tractarà al llarg de les sessions del Seminari TAC és la programació i seqüenciació de les competències bàsiques de l’àmbit digital.

Es tracta d’una proposta que es va realitzar en el Seminari del curs passat i que pretén crear unes taules on es marquin objectius TAC per a cada competència digital. Aquests objectius estaran graduats a través de l’Educació Infantil, Primària i Secundària. Per cada objectiu es marcaran indicadors d’avaluació i diferents propostes d’activitats per àrees.

Amb aquest treball es pretén donar resposta a una necessitat dels centres de la nostra zona, que en iniciatives diverses han creat o estan creant programacions semblants.

Per altra banda, des de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament es proposen com a temes els següents: Toolbox, Nodes, Gestió de Google Apps for Education, Edició de vídeo amb dispositius mòbils i en línea, Seqüenciació de continguts de la competència digital. La primera part de les sessions es dedicarà a fer la proposta de programació de la competència digital. A la segona part es tractarà la proposta de l’Àrea TAC.

Programació de les competències bàsiques de l’àmbit digital

Per treballar aquest tema es va proposar als assistents una dinàmica de flipped classroom, en què prèviament a la sessió havien de visualitzar els següents documents:

  • Infografia de les competències digitals.

  • Vídeo de presentació del document de competències bàsiques fins el minut 3’30”.

  • Llistat de les competències digitals de Primària o Secundària.

A l’inici de la sessió es va fer un qüestionari sobre les competències digitals amb l’aplicació Kahoot. A través de les preguntes vam estar parlant dels diferents continguts dels Documents de competències bàsiques de l’àmbit digital de Primària i de Secundària.

Podeu fer el qüestionari des d’aquest enllaç amb el Pin Game: 966224. O des d’aquest altre.

Es van presentar uns models de taules per a programar les competències digitals en els diferents nivells (educació infantil, cicle inicial, cicle mitjà, cicle superior i secundària) que farem servir al llarg del Seminari.

Vam crear quatre grups (un per a cada Dimensió de l’àmbit digital) i vam començar a fer una pluja d’idees sobre els objectius/continguts que pot haver a cada competència. Els grups són transversals i hi ha docents de Primària i de Secundària. Un cop els objectius estiguin esmicolats i graduats, es farà una revisió per grups d’etapes educatives.

El resultat d’aquesta primera sessió s’ha penjat en un dels fòrums del moodle del nostre Seminari.

Aquest any estem contents de que el Seminari TAC de la nostra zona hagi incrementat notablement el nombre de participants i d’haver incorporat professors de Secundària.

Aquest article ha estat publicat en Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *