5a Sessió STAC 13-14 del Maresme II

La sessió  va estar conduïda per Anna Rodón, professora de l’INS Euclides, que ens va explicar com utilitza els portafolis amb l’alumnat d’ESO i Batxillerat. Utilitza blocs de WordPress, amb la mateixa aparença i fent que cada treball sigui una entrada que s’ordenen per categories. Cada treball i també el bloc, s’acompanya d’una rúbrica per tal que els alumnes sàpiguen sempre què han de fer i puguin autoavaluar-se.

L’ús de portafolis implica un canvi en la gestió d’aula lligat al treball per competències. L’important no és quina eina s’utilitza, ni tan sols que sigui digital, sinó la reflexió que l’ha d’acompanyar sempre. Hi ha d’haver un procés gradual d’adaptació, es pot començar des d’una àrea o a partir d’un projecte. aquesta reflexió pot anar-se complicant al llarg de l’escolarització, però ha de ser del tipus: què faig? què he de millorar? desig de futur…

Eines per a e-portfolis:

Presentació de Power Point, Impress…

– Ús de blocs.xtec.cat: permet afegir els alumnes com a editors sense necessitat d’un correu electrònic. Pot ser molt útil per a un bloc d’aula.

– Plataforma Mydocumenta , una altra possibilitat per a fer portafolis digitals amb aquesta plataforma. Com a punt positiu té la seva facilitat d’ús, el fet que accepta gran varietat de fitxers… però és de pagament i requereix d’una bona connexió a Internet.

– Alternativa per fer portafolis amb els alumnes més petits. Es tracta de Padlet, un tabló online que et permet pujar fotografies, textos, enllaços. Pot ser públic, privat, d’accés restringit… Es pot inserir al bloc de l’escola o no, exportar com a pdf o imatge… És molt senzill de fer servir, una eina a tenir en compte a primària i ESO.

Aquest article ha estat publicat en Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.