3a Sessió STAC 13-14 del Maresme I

Sessió 3

La sessió s’ha desenvolupat segons l’horari i l’ordre del dia previstos. El contingut de la sessió i la documentació usada es poden consultar a https://sites.google.com/a/xtec.cat/stac-mataro/curs-2013-2014/sessio_3

La sessió ha tingut tres blocs:

  1. Aspectes organitzatius, noticies i novetats

  2. Projecte col·laboratiu: Audioguies geolocalitzades

  3. La competència digital,  les implicacions  metodològiques

En el primer punt es comenta l’impacte de la presentació del document sobre  la Competència Digital a Mataró. La resposta en els centres ha estat diversa i plantegen dubtes  sobre el seguiment i com s’avaluarà.  Es comenta que l’alumnat en pràctiques dels CF ja és als centres i quin tipus de feina se li pot encarregar.

En l’apartat del projecte col·laboratiu, es mostra la feina feta, la publicació dels codis QR al site i al mapa, i les reserves que alguns centres ja han fet. Es presenta el recurs de les Audioguies que permeten crear itineraris sobre una mapa associats a locucions, fotos, text i altres informacions.

En l’apartat de la competència digital s’analitza les implicacions metodològiques d’utilitzar aquest recurs i especialment la transversalitat que suposa el fet de no estar lligada a una àrea concreta del currículum, i s’aprofita per parlar del model SAMR

Es planteja l’exercici d’analitzar una seqüència didàctica publicada, sigui un curs moodle d’Alenxandria, un Quadern digital o una webquest, amb una triple perspectiva

  1. Quins recursos digitals utilitza i quina competència digital treballa

  2. Quins recursos digitals podria utilitzar i quines potencies treballar

  3. Altres perspectives i metodologies per enfocar aquest tema

Iniciem el treball en petits grups als ordinadors, però la connexió és pèssima i  alguns posposen aquest treball per fer-ho a casa.

Aquest article ha estat publicat en Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.