2a Sessió STAC 13-14 del Vallès Oriental IV

La segona sessió del Seminari de Coordinació en TAC del Vallès Oriental IV, s’ha dividit en 3 parts:

1. Presentació dels documents sobre competències bàsiques de l’àmbit digital

2. Visionat del vídeo de Sugata Migra en TED

3. Pràctica d’aplicació dels documents

A la primera part s’han explicat els documents de desplegament i identificació de les competències bàsiques de l’àmbit digital de Primària i de Secundària,

Es realitza un breu debat en què s’expressen opinions diverses sobre els documents, la metodologia de treball digital i les orientacions metodològiques, l’estat actual dels equipaments als centres, les dificultats en el traspàs de les informacions al claustre, etc.

A la segona part de la sessió, es visualitza el vídeo de Sugata Mitra en TED sobre el futur de l’aprenentatge i la seva proposta d’Escola al núvol.

A continuació, passem a la part pràctica de la sessió d’aplicació dels documents. Des de l’ÀreaTAC del Departament d’Ensenyament, es proposa una activitat que combina la metodologia del CTPD (TPACK), d’integració de les TIC en el currículum, amb la identificació de les competències de l’àmbit digital dels documents presentats.

La proposta consisteix a explicar una activitat d’aula i seqüenciar-la en les diferents parts en què es desenvolupa. L’activitat pot tenir recursos digitals associats, o no. A continuació, una altra persona enriqueix les diferents subparts de l’activitat amb la tecnologia que considera més adient, per enriquir-la en funció dels objectius pedagògics que es persegueixen. Finalment, treballant en petits grups, s’analitzen les competències digitals associades a cadascuna de les accions. Es reflexiona sobre les competències digitals treballades i les que no hi consten.

L’última part de l’activitat consisteix a acabar la graella amb un grup de professors del claustre de cada coordinador TAC. S’explicarà el procés seguit i s’intentarà reflexionar sobre com podem enriquir l’activitat per treballar les competències que encara no estan desenvolupades. S’ha de tenir en compte que la introducció de noves eines tecnològiques ha de tenir un sentit, i que sempre s’han d’associar amb els objectius pedagògics que es persegueixen. Aquesta última part seran els deures de la sessió.

 

 

Aquest article ha estat publicat en Seminaris TAC, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.