Joves 2.0 i Privacitat

II Jornada sobre la protecció de dades i seguretat a Internet entre els menors d’edat.

Conferència inaugural: Privacy for younger children1
Professora Tanya Byron . Autora de l’informe Safer Children in a Digital World per al Govern del
Regne Unit.

El dia 27/1/2010 es va celebrar al Cosmocaixa la Jornada JOVES 2.0 I PRIVACITAT.

Dintre del marc de la jornada destacaria la intervenció de Sra. Tanya Byron Autora de l’informe Safer Children in a Digital World per al Govern del Regne Unit.

Estem en una era digital en la qual conceptes com jove, moral, política, societat, llibertat entren en conflicte simplement per una interpretació incorrecte dels ús que fa un jove a la xarxa, mogut en reiterades ocasions per la pressió social i mediàtica promoguda des d’àmbits que desconeixen el que succeeix en la relació jove-tecnologia.

Els Nadius digitals generen molts continguts i consumeixen continguts. El nivell d’ignorància tecnològic és enorme en el camp polític. Les mesures de regulació es pressa de vegades per mesures de pressió social, premsa, etc….

Per exemple a UK i EEUU: la preocupació és el tema de la pedofília…Tenim tant de por pels nens que posem molts límits. Creixen captius amb moltes limitacions aleshores tenim nens que es desenvolupen en línia. Una desenvolupament normal s’ha de moure entre : presses de decisió, situacions de risc, jugar, interaccionar,. comunicar-se etc…..

Avui en dia el carrer s’ha convertit en espais virtuals [xarxes socials] hi han pares que no deixen llibertat per sortir al carrer en canvi donen una gran llibertat per “sortir” on-line…i lo pitjor és que no existeix la comunicació entre pares i fills.

Això ens porta a limitar a reglamentar, posar límits…..etc……Posar límits indueix al nen a saltar-se la norma¡¡¡¡¡

Els joves comprenen millor la tecnologia que els adults però els hi falta la espartessa de l’edat. Els adults en aquest sentit podem jugar el rol d’ajudar en l’assoliment de les competències digitals.

Aprendre amb tecnologia, és innovador, interessant, un repte, maneres de viure, etc. Aleshores esdevé en un dret fonamental i no podem posar límits en el seu ús.

En els nens petits el límit entre fantasia i realitat no està desenvolupada. Com a adults hem de transmetre, a través de competències, recursos per tal de que puguin desenvolupar-se sense riscos per a ells o pels altres.

A UK es va recomanar no fer cap limitació en accés, però en canvi hi han institucions, organismes abocats en el procés de cercar url amb continguts no lícits pels joves amb l’objectiu de prevenció. Com a adults la nostra tasca és dotar als jovent d’alfabetització, competències per tal de que siguin consumidors de continguts digitals racionals.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *