Dilluns, 27 d’abril de 2015, de 15:30 a 18:00h, Escola El Farell (Caldes de Montbui)
Ordre del dia:
-
Informacions diverses del CRP – 20 min
-
Programació de la competència digital de l’escola – Experiència de l’Escola El Farell de Caldes de Montbui – 20 min
-
Presentacions d’Apps sobre Realitat Augmentada – 1 hora
-
Reflexions i debat al voltant de les metodologies BYOD i Flipped Classroom – 30 min
-
Valoracions del Seminari TAC 2014-15 i propostes per al curs 2015-16 – 20 min
Resum de la 6a sessió:
La sisena sessió del Seminari TAC del Vallès Oriental IV va començar uns dies abans de la trobada presencial. Mitjançant un fòrum del curs de moodle vam vehicular un debat sobre el model pedagògic de Flipped Classroom. Després de veure dos dels vídeos proposats per a la sessió, es van plantejar diverses preguntes i tothom va fer almenys una intervenció i va respondre la d’un company. Es va generar un intercanvi d’opinions molt interessant.
Aquesta part de la sessió va continuar de forma presencial, amb la continuació del debat al Seminari. També vam practicar la metodologia BYOD, ja que cadascú va portar la seva tauleta o mòbil per compartir aplicacions de Realitat Augmentada. Vam fer grups i es van experimentar apps com:
-
Augment i Poly Pro, app sobre geometria.
-
Anatomy 4d, per veure el cos humà en 4d.
-
ARFlashcards-animal alphabet, per treballar a anglès.
-
123DCatch, per crear objectes en 4d a partir de fotografies
-
Chromville i colAR, app sobre edició de dibuixos en 4d
-
Chemistry Arloon, sobre formulació de química
-
Altres…
La part de presentació d’experiències de centres va ser desenvolupada per la coordinadora TAC i la secretària de l’Escola El Farell, de Caldes de Montbui. Ens van ensenyar el treball que estan fent internament en el seu claustre per desenvolupar una programació de la competència digital de l’alumnat. S’han definit unes graelles en les quals per a cada competència digital (ordenades per dimensions) es defineixen objectius seqüenciats i graduats al llarg de l’Educació Infantil i Primària. Per a cada objectiu es defineixen activitats per àrees i criteris d’avaluació de l’objectiu. A l’Educació Infantil de segon cicle, els objectius digitals estan agrupats en funció de les Capacitats, tal i com defineix el Currículum.
Finalment, vam dedicar l’última part de la sessió a fer una valoració del Seminari TAC d’aquest curs i a fer propostes per al curs 2015-16.