Primer de tot, volem agrair al company Javier Madrid de l’Escola Carles Salicrú de Calella, per acollir-nos en el seu centre en la primera sessió del seminari. Els esforços per tal que tots els ordinadors fossin operatius han facilitat enormement el desenvolupament de la sessió malgrat el gran nombre d’assistents d’enguany.
Es recorda que el seminari té seu itinerant:
-
La segona sessió tindrà lloc a l’Escola Joan Maragall d’Arenys de Mar, dilluns 24 de novembre de 2014.
-
La tercera sessió tindrà lloc a l’Escola Mas Prats de Palafolls, dilluns 9 de febrer de 2015.
-
Les seus de la resta de sessions han de concretar-se.
Presentació de l’espai Odissea del seminari:
-
Es potenciarà la comunicació a través dels diversos fòrums del seminari per a facilitar la resolució de dubtes i l’intercanvi d’experiències. Per les qüestions TIC, es recomana utilitzar el fòrum “El petit SAU” creat a aquests efectes.
-
Cal que tots els assistents es presentin en el Fòrum de presentacions i responguin a la consulta sobre el grup de treball el més aviat possible.
-
També es compta amb una carpeta Drive compartida on es classificaran els documents per sessions. Al Symbaloo del seminari, s’hi troben enllaços d’interès.
- En el mòdul 0, hi ha una carpeta amb petites guies per a facilitar la navegació dins Odissea.
En la part territorial s’han format 4 grups de treball dins el seminari:
-
Implementació del portafolis digital a l’aula
-
Desplegament del document de competències bàsiques de l’àmbit digital en el centre
-
Introducció de Moodle a Primària
-
PDI a l’aula
La tria de grup s’ha de consensuar amb l’equip directiu i la comissió TAC del centre.
Cada grup compta amb el seu espai de treball dins l’espai virtual del seminari, amb el seu fòrum, tasques i recursos corresponents. Tothom podrà visualitzar la informació dels diferents grups. Es començarà a treballar a partir del Padlet Punt de partida, la intervenció en el qual pot fer-se fins el 3 de novembre, ja que ha de permetre definir els objectius del grup.
Els membres d’un grup només han fer les tasques pròpies encomanades.
Tothom ha d’editar el Diari d’aprenentatge, com a mínim una vegada per sessió. Cal posar títol i data a cada intervenció ja que l’edició del diari es fa sempre a la mateixa pàgina. El diari només és accessible a l’assistent que l’edita i a la coordinadora del seminari.
En la part comuna del seminari, s’han mostrat algunes aplicacions didàctiques de la geolocalització, fent especial èmfasi en els projectes Mobile History Map i Apadrinem el nostre patrimoni. Per a més informació sobre el projecte “Apadrinem el nostre patrimoni“, cal posar-se en contacte amb Joan Fors, director del CRP Maresme II (crp-pineda@xtec.cat).