Sessió 3
La sessió s’ha desenvolupat segons l’horari i l’ordre del dia previstos. El contingut de la sessió i la documentació usada es poden consultar a https://sites.google.com/a/xtec.cat/stac-mataro/curs-2013-2014/sessio_3
La sessió ha tingut tres blocs:
-
Aspectes organitzatius, noticies i novetats
-
Projecte col·laboratiu: Audioguies geolocalitzades
-
La competència digital, les implicacions metodològiques
En el primer punt es comenta l’impacte de la presentació del document sobre la Competència Digital a Mataró. La resposta en els centres ha estat diversa i plantegen dubtes sobre el seguiment i com s’avaluarà. Es comenta que l’alumnat en pràctiques dels CF ja és als centres i quin tipus de feina se li pot encarregar.
En l’apartat del projecte col·laboratiu, es mostra la feina feta, la publicació dels codis QR al site i al mapa, i les reserves que alguns centres ja han fet. Es presenta el recurs de les Audioguies que permeten crear itineraris sobre una mapa associats a locucions, fotos, text i altres informacions.
En l’apartat de la competència digital s’analitza les implicacions metodològiques d’utilitzar aquest recurs i especialment la transversalitat que suposa el fet de no estar lligada a una àrea concreta del currículum, i s’aprofita per parlar del model SAMR
Es planteja l’exercici d’analitzar una seqüència didàctica publicada, sigui un curs moodle d’Alenxandria, un Quadern digital o una webquest, amb una triple perspectiva
-
Quins recursos digitals utilitza i quina competència digital treballa
-
Quins recursos digitals podria utilitzar i quines potencies treballar
-
Altres perspectives i metodologies per enfocar aquest tema
Iniciem el treball en petits grups als ordinadors, però la connexió és pèssima i alguns posposen aquest treball per fer-ho a casa.