A la sessió inicial de Seminari TAC de Montmeló, i dins del tema SEGURETAT A INTERNET I PROTECCIÓ DE DADES, es va dur a terme un interessant debat al respecte de si és tasca dels/de les docents “educar” a les famílies en matèria de seguretat a Internet.
Tothom està d’acord en el fet que als centres educatius s’ha d’incloure aquesta temàtica donat que és competència comunicativa i està recollida al currículum, però pel que fa a les famílies es van donar dues opcions molt diferenciades.
1.- Docents que creuen que els familiars, en general, no tenen prou informació/formació per a dur a terme l’educació dels seus fills i filles en aquest tema i que, per tant, els centres educatius han de dur a terme aquesta tasca.
2.- Docents que creuen que l’escola ha d’educar l’alumnat i que les famílies no han de ser el seu objectiu.
El punt de trobada de mínims va ser:
1.- Els i les coordinadores i/o comissió TAC de cada centre fan la sensibilització del claustre.
2.- Cada tutor/a inclou aquest punt en l’ordre del dia de la reunió de pares i mares d’inici de curs.