Al Seminari de dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) de l’Alt Maresme hem començat el curs comentant els Punts bàsics de la Llei Orgànica de Protecció de Dades.
Després de parlar-ne durant la primera sessió, hem quedat que cadascú debatria als seu claustre aquests aspectes i faríem un retorn de l’escènica de la discussió a la plataforma virtual del seminari.
A més a més hem parlat sobre les competències del professorat. El nostre formador ens n’ha passat una llista de 33 competències, de les quals hem escollit les següents:
- Usar blocs i wikis per generar plataformes d’aprenentatge en línia dirigides als seus alumnes.
- Utilitzar continguts audiovisuals i vídeos per involucrar als estudiants.
- Crear vídeos amb captures de pantalla i vídeo-tutorials .
- Identificar recursos didàctics on-line segurs per als estudiants.
- Conèixer l’ús del Youtube i les seves potencialitats dins l’aula.
- Buscar eficaçment a Internet emprant el mínim temps possible.
- Distingir i utilitzar la simbologia, estructura i continguts apropiats en les presentacions.
Finalment han sorgit alguns dubtes “TIC” sobre com optimitzar les xarxes, com configurar les unitats de xarxa, etc.