El Departament d’Educació ha portat a terme una millora amb l’objectiu de fer més àgil el “Servei de suport tècnic, gestió i manteniment dels serveis i equipaments TIC” amb l’ús de la gestio_remota de servidors i estacions de treball. La gestió remota permet la realització de tasques de diagnòstic i resolució d’incidències, així com d’instal·lació, actualització i configuració de programari.
Una vegada finalitzat el desplegament de Fractalia , als centres educatius públics, als Serveis Territorials Maresme-Vallès Oriental, tocaria extreure conclusions i veure realment si aquest nou suport facilita als centres un servei de manteniment més eficient, eficaç i dinàmic. En qualsevol cas durant aquest mesos caldrà veure el volum d’incidències i resolucions de les mateixes en remot.
Durant el desplegament s’han donat diverses tipologies d’incidències :
- Instal·lacions no correctes de l’agent de fractalia.
- Màquines que han deixat de funcionar després de l’instal·lació de l’agent.
- Màquines sense instal·lar l’agent.
Totes aquestes incidències, en el cas que s’hagin detectat cal notificar-les al SAU. El proediment a seguir queda recollit en el documentque es va enviar als centres educatius.