Formació d’acompanyament als centres per al Projecte EduCAT 1×1

Setmana de l’11 a 15 de gener de 2010.
El projecte EduCAT 1×1 pretén fomentar un canvi de mirada a l’aula perquè propugna una metodologia
diferent en la qual l’aprendre amb la tecnologia ha de facilitar un aprenentatge més personalitzat i orientat al
desplegament de competències metodològiques fonamentals com ara l’aprendre a aprendre. En aquest
sentit, es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament –
aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a
l’aula. S’ha de tenir, però, en compte que aquest canvi metodològic significa per al professorat un canvi
important de perspectiva envers al que és ensenyar i aprendre. Aquest canvi no s’aconsegueix senzillament
posant als alumnes davant d’uns ordinadors, sinó ajudant al professorat a convertir l’aula i l’escola en una
comunitat d’aprenentatge i una ‘bona aula/escola digital’.
L’objectiu general d’aquesta activitat és capacitar els/les professionals dels serveis educatius per acompanyar el procés d’implantació del projecte EduCAT 1×1 en els centres.
Objectius i continguts específics
Estratègies per acompanyar a fer el canvi de forma significativa
Estratègies per ajudar el professorat a reelaborar les pròpies pràctiques analògiques des de la mirada
del 1×1
Estratègies per ajudar el professorat a gestionar socialment l’aula i el centre digital
Estratègies per ajudar el professorat a generar de forma autònoma seqüències didàctiques des de la
mirada competencial i amb recursos digitals
Eines i estratègies per al treball col·laboratiu intern (aula o centre digital) i extern (entre centres)
Aquest article ha estat publicat en 1x1, TAC/TIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *