Activitat 6: Cançó “fort i fluix”

– F i p (Dàmaris G)6

OBJECTIUS– treballar el fort i el fluix (intensitat)
– aprendre la cançó seguint les instruccions de la cançó
ORGANITZACIÓ
– amb tot el grup sencer
TEMPORITZACIÓ– 1 sessió
RECURSOS– un ordinador
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta d’una cançó de la Dàmaris Gelabert on es treballa la intensitat (qualitats del so) el Fort i el Fluix, mitjançant la música fem un seguit de gestos que ens indica, com si fos un joc. Els nens/es han d’adonar-se de quan estem parlant alt-fort-amunt o bé baix-fluix-avall.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA
– es podria treballar aquests conceptes bàsics mitjançant una feineta, on mostraríem en dibuix el fort i el fluix.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 5: Dansa “cap, panxa, genolls i peus”

– Cap panxa genolls i peus1

OBJECTIUS– treballar les parts del cos (cap, panxa, genolls, peus)
– reconèixer el so i el silenci en les parts de la cançó
– fomentar l’atenció per seguir les indicacions de la cançó
ORGANITZACIÓ– es pot realitzar amb tot el grup, en forma de cercle
TEMPORITZACIÓ
– 3 sessions (en dies diferents)
RECURSOS
– un cassette, per escoltar la cançó o bé un ordinador.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta de ballar una dansa, en la que es treballen les parts del cos (cap, panxa, genolls, peus). Els infants hauran de seguir les instruccions de la cançó, també respectant els silencis de la mateixa, ja que cada vegada i en forma de joc “s’amaga” una part, que no hem de dir, però si assenyalar amb les mans.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA
– una vegada hem fet la dansa, es pot fer una feineta on s’indiquin quines parts del cos hem treballat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 4: Tot Sona

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PY0s_ieNHrE[/youtube]

OBJECTIUS– visualitzar el vídeo “tot sona”
– fomentar conceptes bàsics (sota, damunt, esquerra, dreta, darrera, davant) mitjançant els sorolls i sons que ens indica la cançó.
– aprendre la cançó mitjançant aspectes de la vida quotidiana
ORGANITZACIÓ
– amb tot el grup sencer
TEMPORITZACIÓ– 3 sessions (amb dies diferents)
RECURSOS
– una PDI
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta d’una cançó, que es pot treballar com una dansa, treballant aspectes bàsics que ens indica la cançó, com darrere, davant (fent els passos amb els infants), entre d’altres.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA– una vegada apresa la dansa, es pot fer un treball amb una fitxa complementària posant els objectes que sonen de la cançó.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 3: “Una mosca volava per la llum”

Edu3.cat

OBJECTIUS
– aprendre la cançó “una mosca volava per la llum” mitjançant la fitxa d’audiovisual de Edu3.cat
– introduir les vocals (a,e,i,o,u) conjuntament amb la cançó
ORGANITZACIÓ
– es realitzarà amb tot el grup sencer
TEMPORITZACIÓ– una sessió
RECURSOS– un ordinador
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta d’una activitat d’audició i atenció musical, en la que mitjançant la cançó “una mosca volava per la llum” molt divertida pels infants, la cantarem canviant la vocal cada vegada que la cantem, començant per la a. És una manera de que els infants de manera divertida aprenguin les vocals mentre canten.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
– aquesta activitat es pot realitzar també amb els infants amb necessitats educatives específiques.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA
– podem fer uns cartells amb les vocals (a, e, i, o, u), dels quals cada vocal és un grup de nens/es (4 o 5 aproximadament) llavors quan sona la a, canten el grup de la a, quan sona amb la e, els de la e, i així contínuament. De manera que a la vegada que aprenem i cantem, també podem fer-ho en forma de joc.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 2: JClic “cantar, tocar, escoltar”

OBJECTIUS
– identificar els dibuixos amb les cançons corresponents.
– aprofundir els hàbits d’escoltar
– reconèixer alguns sons
ORGANITZACIÓ
– es realitzarà amb ½ grup o desdoblament a l’hora d’informàtica.
TEMPORITZACIÓ
– 3 sessions (cada una es treballarà una part: cantar, tocar, escoltar)
RECURSOS
– un ordinador i un PDI,.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta d’una activitat de la qual l’objectiu final és que els infants mantinguin l’atenció i siguin capaços d’esbrinar quina cançó s’està escoltant i després reforçar aquesta feina amb una activitat complementària.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
– aquesta activitat pot atendre també les necessitats específiques d’alguns infants, reduint el nombre d’exercicis musicals i només fent la part d’escoltar.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA
– una vegada han realitat l’activitat, a l’aula de música, agafaríem els instruments treballats i recordaríem com es deien i quin so feien.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 1: “Antoshka”

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SfGK3LayZ-Q[/youtube]

Una combinació perfecte entre música i dansa.

L’Antoshka és una dansa rusa que és molt fàcil de ballar per als més petits. La cançó:

Antoshka

OBJECTIUS– Fomentar l’atenció amb els infants mitjançant una dansa
– Aprendre la dansa Antoshka
– Motivar als infants per tal de fer una dansa conjunta.
ORGANITZACIÓ– es realitzarà amb tot el grup sencer
TEMPORITZACIÓ– 3 sessions (amb dies diferents)
RECURSOS
– un cassette
– la música
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
– es tracta d’aprendre la dansa Antoshka de manera fàcil i divertida, la posició inicial serà un cercle (o rotllana) i els infants aniran seguint els passos de la mestra, es repetirà vàries vegades i es pot treballar a l’hora de psicomotricitat, per exemple per celebrar la festa de la Dansa a l’escola o en qualsevol altra moment. Els passos són molt senzills i es pot utilitzar a partir de P3.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT– evidentment és una activitat que es pot adaptar als infants amb necessitats educatives especials, repetint vàries vegades, amb tot el grup sencer i en conjunt.
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA– abans de començar a assajar la dansa, ens podem mirar el vídeo d’alguna altra escola que l’hagi fet. Ens podem posar la roba a conjunt i gravar-nos per mirar-nos després amb tot el grup.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SONA LA MÚSICA

A continuació us deixo tot un seguit de cançons que introdueixen aquest projecte dedicat a la música per infantil. D’entrada vull destacar que el títol del bloc (tot sona) així com les activitats que presentaré a continuació, giren al voltant d’alguns recursos musicals que us presento i que de ben segur que alguns ja coneixeu, sempre imprescindibles perquè els infants aprenguin cantant i ballant, no oblidem que la música és una eina bàsica, i fonamental en el creixement dels més petits.

– Puja al cotxe! Bosc Colors BarcanovaP310

– Zum fa l’abella

Passeig Bosc-Llop

– Silenci (song)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Glogster “Carnaval Carnaval”

Publicat dins de General | Deixa un comentari

l’Escola de Música

Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

M’agrada el NADAL

Publicat dins de General | Deixa un comentari