Seguint amb la línia d’escola de compartir i aprofundir amb les famílies la nostra forma de fer i treballar a les aules, avui dia 26 de novembre s’ha realitzat la Sisena Jornada Pedagògica. A l’igual que la primera, l’encarregat de dur-la a terme ha estat el David Vilalta Murillo, mestre i formador de l’ICE.
Sota el títol: “De la sorpresa a la indagació, una forma d‘aprendre innovadora però ancestral”
Ens ha fet veure la importància de tenir un propòsit clar, la importància del pensament subjectiu i el debat cooperatiu per iniciar una recerca i connectar-lo amb el coneixement disponible en la societat.
Per això ens ha proposat un repte: “Ser capaços de fabricar un helicòpter que caigui més lent que aquest”
Tot això ha suposat:
DINÀMICA DEL GRUP
- DIÀLEG: Proposta , qüestió
- Comprova la caiguda una persona
- Resoldre conflictes.
- Comproven varis alhora
FORMAT DE L’HELICÒPTER
- Alguns canvien el format : diferent números de hèlixs.
- Disseny de les hèlixs: semicirculars
- Es qüestionen la funcionalitat del clip
- El clip és important. Dóna equilibri
TENEN EN COMPTE CONTINGUTS MATEMÀTICS I DE FÍSICA
- Mides: reduir cos, tenir més amplada
- Llenguatge del món de la física.
Objectiu del mestre: incorporar el llenguatge
Paper del mestre: moderador. També es podria fer una avaluació inicial han sortit paraules “ el centre de massa, el pes”
EXPOSICIÓ
- Oral:
- Croquis, esbós: trobar l’equilibri entre pes i superfície.
CONCLUSIÓ DEL PROCÉS
Diversitat i entre tots s’arriba a trobar la solució. Tots aporten coses interessants
Explicar: nivell de consciència diferent.
Formació Integral de l’alumne:
“Jo aprenc de tu i tu de mi”
No tenir por de dir el què penses. Es dóna valor . Autoestima. Emocions. Habilitats riquesa del treball en grup.
La llibertat s’aprèn. Aprenen dels actes.
RESUM CONFERENCIANT
- Concepció humanística: confrontació d’’idees
- Educació més tecnocràtiques: eliminació del pensament
- Calen els aspectes de comprensió
- Les escoles no evolucionen paral·leles al progrés de la societat
- Canvis en la gestió de la carrera professional: s’ha de ser competent
- Ment oberta al canvi
- Una història en la que tot s’esdevé alhora ( escola)
- Equilibri
Gracies per fer-nos arribar un tastet de la experiencia que fan els nostres fills a les aules i gracies a David Vilalta per apropar-nos una mica mes a l’ educació dels nostres fills.
Moltes gràcies a tots, David Vilalta, equips de Mestres i pares, per una tarda tant enriquidora!!! Val la pena assistir a aquestes trobades, sortim de l’aula pensant que estem fent les coses bé.