Sisena Jornada Pedagògica

Seguint amb la línia d’escola de compartir i aprofundir amb les famílies la nostra forma de fer i treballar a les aules, avui dia 26 de novembre s’ha realitzat la Sisena Jornada Pedagògica. A l’igual que la primera, l’encarregat de dur-la a terme ha estat el David Vilalta Murillo, mestre i formador de l’ICE.

Sota el títol: “De la sorpresa a la indagació, una forma daprendre innovadora però ancestral”

Ens ha fet veure la importància de tenir un propòsit clar, la importància del pensament subjectiu i el debat cooperatiu per iniciar una recerca i connectar-lo amb el coneixement disponible en la societat.

Per això ens ha proposat un repte:  “Ser capaços de fabricar un helicòpter que caigui més lent que aquest”

 6jornada 0166jornada 014  

 

 

 

 

 

 

 

Tot això ha suposat:

DINÀMICA DEL GRUP

  • DIÀLEG: Proposta , qüestió
  • Comprova la caiguda una persona
  • Resoldre conflictes.
  • Comproven varis alhora

FORMAT DE L’HELICÒPTER

  •  Alguns canvien el  format : diferent números de hèlixs.
  •  Disseny de les hèlixs: semicirculars
  • Es qüestionen la funcionalitat del clip
  • El clip és important. Dóna equilibri

TENEN EN COMPTE CONTINGUTS MATEMÀTICS I DE FÍSICA

  • Mides: reduir cos, tenir més amplada
  • Llenguatge del món de la física.

Objectiu del mestre: incorporar el llenguatge

Paper del mestre: moderador. També es podria fer una avaluació inicial  han sortit paraules “ el centre de massa, el pes”

EXPOSICIÓ

  • Oral:
  • Croquis, esbós: trobar l’equilibri entre pes i superfície.


6jornada 013
6jornada 0156jornada 018

 

CONCLUSIÓ DEL PROCÉS

Diversitat i entre tots s’arriba a trobar la solució. Tots aporten coses interessants

Explicar: nivell de consciència diferent.

Formació Integral de l’alumne:

“Jo aprenc de tu i tu de mi”

No tenir por de dir el què penses. Es dóna valor . Autoestima. Emocions. Habilitats riquesa del treball en grup.

La llibertat s’aprèn. Aprenen dels actes.

RESUM  CONFERENCIANT

  • Concepció humanística: confrontació d’’idees
  • Educació més tecnocràtiques:  eliminació del pensament
  • Calen els aspectes de comprensió
  • Les escoles no evolucionen paral·leles al progrés de la societat
  • Canvis en la gestió de la carrera professional: s’ha de ser competent
  • Ment oberta al canvi
  • Una història en la que tot s’esdevé alhora ( escola)
  • Equilibri

 

 

Comentaris: 2

  1. conchi sanchez 30 novembre 2013 - 10:19

    Gracies per fer-nos arribar un tastet de la experiencia que fan els nostres fills a les aules i gracies a David Vilalta per apropar-nos una mica mes a l’ educació dels nostres fills.

  2. Anna 1 desembre 2013 - 10:15

    Moltes gràcies a tots, David Vilalta, equips de Mestres i pares, per una tarda tant enriquidora!!! Val la pena assistir a aquestes trobades, sortim de l’aula pensant que estem fent les coses bé.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *