Pintura lliure!

Com que ens agrada tant la plàstica i fer pastitxos, el passat divendres al matí, vem decidir gaudir de la pintura lliurement. A més, aprofitant que ens hem fet grans i que ja som molt autònoms, la Marta ens va deixar per primer cop servir-nos nosaltres mateixos agafant els pots de pintura i triant els colors!! Realment  vem demostrar ser uns núvols molt independents i grans!

Mireu com vem gaudir!!! Si cliqueu al següent enllaç podreu veure tot l’àlbum de fotografies i les nostres cares de felicitat mentre ens “empastitxem” amb la pintura: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/Pintura?authkey=Gv1sRgCP-Uksi215SVKQ&feat=directlink

p.d: aquest matí hem parlat del cap de setmana i de la setmana del pallasso durant mitja hora cada mig grup (l’altre estava a anglès)!! Com que estem molt motivats amb el tema hem decidit parlar-ne una mica durant la setmana. Ja us informarem!

Psicomotricitat

Ahir el matí vem anar a psicomotricitat. Normalment les sessions de psicomotricitat estan estructurades en tres parts: enderrocar la muralla, jugar i després de recollir, fer una “posada” en comú on comentem a què hem jugat i amb qui. Aquesta última part es pot realitzar a través d’una conversa, un dibuix, una fotografia o amb plastilina. El passat dijous vem utilitzar per primer cop la última tècnica, la plastilina!

I sorpresa!! Vem comprovar que som uns autèntics artistes, ja que van sortir autèntiques obres d’art!!! Mireu, mireu: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/PSICOMOTRICITAT?authkey=Gv1sRgCPmTt6vX1IbxTw&feat=directlink

La família clau de fa

Aquesta tarda hem rebut la visita d’en Joan i els seus acompanyants: la família Clau de fa!  La qual està formada per tres instruments: el trombó, el fiscorn i la tuba! En Joan ens ha ensenyat aquests instruments i ens ha explicat una mica les seves característiques i parts. Hem descobert que són de la família vent-metall i que n’hi ha de més greus i de més aguts, segons el tamany.

En Joan també ens ha ensenyat com sonen i ens ha tocat vàries cançons, de les quals n’hem cantat alguna perquè les coneixíem! Ens ha agradat molt la seva visita i des d’aquí li volem agraïr i convidar-lo a tornar sempre que vulgui!



Vertebrats i invertebrats

El dilluns a la tarda l’Aina dels pintors ens va venir a ensenyar una closca de cranc que va trobar durant la setmana blanca en una platja. Tots els núvols la vem observar atentament i alguns van considerar que allò debia ser l’esquelet del cranc… però… el cranc té esquelet? I el cargol? Els núvols ho vem investigar a casa i tots vem esbrinar que no tenen esquelet i que hi ha animals que no en tenen… algú va parlar de vertebrats i invertebrats i ja hi som! Què vol dir això? Vem descobrir que els animals vertebrats són els que tenen esquelet o estructura articulada d’ossos i que els invertebrats no en tenen.

Així que vem decidir investigar una mica més i buscar dos animals de cada a casa i aquest matí, efectivament, hem classificat tots els animals que hem portat de casa (moltes gràcies famílies!!!) i hem estat parlant que hi ha certs animals que no en tenen perquè són insectes o mol·luscs… en seguirem parlant! Per cert… nosaltres som vertebrats, els núvols ho tenen molt clar!

ALGUNA FOTO: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/VertebratsInvertebrats?authkey=Gv1sRgCPfp8MreyrnTOg&feat=directlink

Pastitxo de sal gruixuda!

La última setmana abans d’aquests dies de setmana blanca, els núvols vem aprofitar una tarda per realitzar un pastitxo amb un ingredient una mica peculiar: sal gruixuda!

Primer vem intentar esbrinar de quin ingredient es tractava fixant-nos en les seves característiques: tacte, mida, color, gust… i així vem comentar les nostres hipòtesis: podria ser sucre, sal, farina… Finalment ens vem decantar per la sal, ja que el gust ens ho va confirmar!!

A continuació, vem triar tres colors, aprofitant que dies abans havíem treballat el cercle cromàtic amb l’Abu del Bruno i havíem vist els colors que sortien fent barreges, i vem començar a fer el pastitxo! Mireu com vem gaudir: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/PastitxoSalGruixuda?authkey=Gv1sRgCJLN_Pe3_fz_Mg&feat=directlink

KIRIKU

Aquest matí hem anat a veure a la sala d’actes de l’Auditori del Mirador la pel·lícula d’en Kiriku! Ens ha encantat!! I a la tarda n’hem parlat…

MARTA (M): Què hem fet aquest matí?

JÚLIA J.: Anar a l’auditori!

ÀLEX: I hem vist el Kiriku.

ELOI: És un bebé però que treballa.

JÚLIA F.: I corre moltíssim.

ÒSCAR: És petit i corre més ràpid que un elefant que fan “ta, ta, ta, ta”.

MARTA: No anava vestit.

IRENE: El Kiriku es muntava a una girafa.

JÚLIA F.: Perquè no l’agafessin els demés.

ONA: Els dolents de la bruixa.

CLÀUDIA: Estava corriendo perquè el perseguia un llop.

M: On creieu que viu el Kiriku?

NEKANE: Y luego se encuentra un toro.

MARIO: Era com una cabanya la seva casa.

ELOI: Viu a la sabana.

DALMAU: A una altra ciutat molt lluny d’aquí.

ÒSCAR: Podia viure a Espanya. Les mares d’allà van vestides amb una tovallola, les del Kiriku.

JÚLIA F.: Només era una faldilla.

BRUNO: Era una tovallola colgada aquí (assenyala la cintura).

JUDIT V.: El Kiriku era petit.

JOSUA: Corrava molt.

ELOI: El que corria més de la sabana.

M: Ho dibuixem?

TOTS: Sí!!!

I així ho hem fet!! Hem dibuixat cadascú el Kiriku i el seu poble… per veure els dibuixos cliqueu al següent enllaç: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/Kiriku?authkey=Gv1sRgCKPnhPXNyPLCqwE&feat=directlink

Intestins

Ahir al matí vem estar investigant els intestins, tan el prim com el gruixut. Els arqueòlegs, la classe de 3r, ens van explicar que són els encarregats de transformar el menjar en pipi i caca. També ens van comentar que n’hi ha dos i que el prim és més llarg que el gruixut. Per aquest motiu, ahir vem esbrinar quan mesuraven cada intestí i vem veure que l’intestí gruixut mesura 1 metre i mig aproximadament i el Prim 5 metres.

Llavors va sorgir el dubte: quant és 1 metre? I 5 metres? Teníem clar que el Prim era més llarg perquè el número és més gran, però no teníem clar si l’intestí prim estirat hi cabria a l’aula. Per aquest motiu vem anar a la classe dels Microbis a preguntar-los-hi què era un metre i ens van explicar que 1 metre són 100 cm  i ens van deixar un regle per mesurar 5 metres a l’aula.

Al arribar a l’aula vem adjudicar un precinte de cada color per cada intestí i vem representar els intestins al terra. Per fer el Prim, vem haver de moure el regle d’un metre cinc vegades!! I vem quedar al·lucinats al veure com de llarg és l’intestí i com de cargolat ha d’estar a dins del nostre cos!! Al acabar, la Marta ens va enganxar el regle dels microbis i una cinta mètrica a un racó de l’aula perquè aquests dies vinents mirem quant d’alts som… ja que en parlarem la setmana vinent.

Per veure les fotos del procés dels intestins, clic aquí: https://picasaweb.google.com/100908750144630889372/CosHuma?authkey=Gv1sRgCIaGxfSjm4COoAE&feat=directlink

Dibuix amb observació directa

El passat dimecres la Judit V. ens va portar una planta pels núvols! Sempre ens ha fet gràcia tenir-ne una per cuidar-la i per regar-la. Així que a partir d’ara i fins que aguanti, ens cuidarem de la planta entre tots els núvols.

Aprofitant el seu regal i que aquest curs encara no havíem utilitzat la tècnica, la Marta va decidir que la dibuixéssim a partir de l’observació directa.  Així que dijous a la tarda ens vem dedicar a pintar i dibuixar la planta. Primer ens vem fixar molt amb les seves característiques i després vem començar la nostra d’obra d’art i… hem comprovat que som uns artistes! Han sortit dibuixos molt bonics!

Dissecció d’òrgans!

MARTA (M): Què hem fet aquest matí?

ELOI: Hem fet lo del Pere i l’Ester.

CLÀUDIA: Hem tocat la carn de la vaca i del xai.

ÒSCAR: Hem vist un ull de xai i de la vaca.

MARTINA: El de la vaca era més gran perquè és més gran.

ELOI: I el cor de la vaca. Hem descobrit que aquells tubos com cargolets no són l’estómac sinó els intestins.

JÚLIA F.: I el fetge.

MARTINA: Que neteja la sang.

MARTÍ: I també hem tallat.

ONA: Amb ganivets de plàstic.

ÒSCAR: I he travessat el tubo del coll.

ELOI: Els pulmons i el fetge eren tous.

JÚLIA F.: I l’ull de la vaca.

BRUNO: Hem anat a fer-ho al menjador.

ÀLEX: I ens hem posat els guants.

BRUNO: I gorro i bata.

CLÀUDIA: I el gorro era de metges.

MAR: I hem vist la llengua del xai.

CLÀUDIA: Era petita i gris.

NEKANE: Hem tocat coses.

ÒSCAR: Els òrgans.

JÚLIA F.: A mi m’ha agradat tot.

TOTS: A mi també, a mi també…

MARTÍ: A mi el coll de la vaca més.

ELOI: A mi els que m’ha agradat ha estat travessar els pulmons que eren tous.

JÚLIA F.: Nosaltres hem obert els de la vaca.

JUDITH P.: A mi m’ha agradat molt els ulls.

M: Alguna cosa us ha fet fàstic? (s’afegeixen els pintors a la conversa)

CARLES: A mi els ulls.

ROGER: A mi tot.

ÀLEX B.: A mi la cabra.

ROGER: Perquè no m’agradava.

M: Què ens han explicat l’Ester i el Pere?

ELOI: Que els pulmons s’inflen i es desinflen i els ronyons són pel pipi.

IRENE: Si els pulmons són marrons per què els del Felip (esquelet) són blaus?

ELOI: Potser els nostres són blaus i els dels animals marrons! Ho investigarem?

JÚLIA F.: Per què el Felip no té venes?

VÍCTOR: Perquè l’esquelet no té venes.

ELOI: Sí que té venes i hi passa la sang.

ABIGAÏL (A): Si són blaves les venes i ens fem un tall, la sang sortirà blava?

ÒSCAR: Sí, perquè quan és de dia és blava i quan és de nit és vermella.

IRENE: Perquè està salada.

ELOI: L’aigua del mar està salada! Jo crec que si és de nit i de dia també sortirà vermella.

MARTINA: Perquè tots els dies surt vermella, sol vermella.

NEKANE: Si ens fem un tall es trenquen les venes i surt sang.

VÍCTOR: Les venes són de color blau i la sang vermella pos les venes no és la sang.

ÒSCAR: Un dia em va sortir sang de nit i era vermella.

A: I a l’avantbraç tenim sang?

JUDIT V.: Sí que té sang.

ELOI: Perquè això vermell és sang.

MARTINA: Tenim sang per tot arreu, menys a les orelles.

ÒSCAR: El cabell no pot entrar la sang perquè és per fora.

ELOI: Per tot el coll hi ha sang menys pel cabell.

JÚLIA F.: El meu avi no té cabell i no li creix.

CARLES: Perquè sinó en té no li pot créixer.

Continuarem parlant sobre el tema, avui se’ns ha acabat el temps!! MOLTES GRÀCIES AL PERE I A L’ESTER per la seva aportació tan enriquidora! Els núvols i els pintors s’ho han passat genial i els hi ha encantat!! Hem après moltíssim amb aquesta dissecció!! Esperem que també us ho hagiu passat tan bé com nosaltres!




Maquetes de l’esquelet

Aquest matí ens hem distribuït en dos mitjos grups. Mentre un grup estava a Anglès, l’altre ens hem quedat a l’aula explicant el cap de setmana fins que ens hem en recordat  de que la Marta ens havia dit que el dilluns intentaríem muntar un esquelet sobre les siluetes amb aquells pals que utilitzen els metges! Així que hem estat parlant de quantes costelles hi ha, de les diverses mides que tenen els ossos i finalment, la Marta ens ha donat els pals i hem començat a muntar un esquelet sobre la silueta de la Martina.

Quan l’hem acabat ens l’hem mirat bé per no descuidar-nos cap os i quan n’hem estat segurs, hem enganxat els pals amb cola. El segon grup, també han fet l’esquelet sobre la silueta del Josua, però ens hem trobat que ens falten pals!! Així que en tinguem més acabarem l’esquelet i mirarem com es diuen els diferents ossos. Com podeu comprovar els núvols són uns artistes!!!

Podeu veure més fotografies sobre el projecte del Cos humà clicant sobre el següent enllaç, per cert.. podreu veure també els diversos dibuixos que van fer els núvols del cos per dins:

Cos humà