PAUL KLEE

El passat diumenge 26 de setembre vam celebrar l’inauguració oficial de l’escola amb les famílies. Va ser una festa molt maca on ens van acompanyar els gegants Sol i Lluna i el grup d’animació Koloraines (el qual escoltem sovint a l’aula mentre juguem o esmorzem).

Per aquesta ocasió vam trobar oportú decorar el passadí d’Educació Infantil treballant un autor concret: en Paul Klee. En Klee va néixer el 1879 i va morir el 1940. És un pintor que no és fins el viatge que realitza al Marroc que mostra interès per la pintura i sobretot pels colors. A partir d’aquella escapada descobreix la seva faceta de pintor i com ell diu comença a parlar a través dels colors: “El color me posee, no tengo necesidad de perseguirlo, sé que me posee para siempre… el color y yo somos una sola cosa. Soy pintor.”

Li encanta treballar a partir de quadrats. Un dels seus quadres en els que utilitza aquesta tècnica és l’anomenat “Tunisians”. Els Núvols i els Pintors vam decidir que practicaríem aquesta tècnica sobre safates de cartró, on hi engaxaríem quadrats de colors de paper i després hi dibuixaríem amb plastilina negre, treballant el volum.

Mireu com ho vam fer…: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/PaulKlee?authkey=Gv1sRgCK74mYWnut7oyQE&feat=directlink

Sura?

suració

Us ha picat mai la curiositat de saber què passa si posem un full pla i un d’arrugat a una cubeta amb aigua?


suracio2 Doncs un matí de fa tres setmanes l’Òscar va preguntar si els fulls es desfeien al xupar

l’aigua! Resulta que ens havia caigut aigua al terra i vam agafar un paper de cuina per

netejar-ho i vam comprovar que només posar-lo a sobre del “bassal” el paper xupava

tota l’aigua de seguida. Així que l’Òscar va preguntar si el full es menjava l’aigua…

A partir d’aquí vam començar a investigar si el paper flota o s’enfonsa.  El primer dia

vam descobrir que el paper pla flota i que l’arrugat s’enfonsa!

Però al cap de dos dies de deixar els papers a l’aigua… sorpresa! Us imagineu què vam observar?

Sessió de contes amb la Cristina!

Una tarda de la setmana passada vam poder gaudir d’una sessió de dos contes explicats per la Cristina!

dsc_1904

Així que vam anar a la classe de P5, els volcans, a escoltar com de bé explica els contes la Cristina! Des d’aquí li volem agraïr que ens convidés i demanar-li que ens hi deixi tornar!

dsc_1922

I de pas us recomanem els dos contes, que ens van agradar molt:

“La vaca que va pondre un ou”, d’ANDY CUTBILL.

“La talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap”, de WERNER HOLZWARTH i WOLF ERLBRUCH.

[Per veure més fotografies, clica aquí: http://picasaweb.google.com/100908750144630889372/ContesCristina?authkey=Gv1sRgCIzwrLbK8eODaQ&feat=directlink ]

En Nico i els núvols

Fa dues setmanes el Dalmau ens va portar un conte de la biblioteca. El conte es diu: En Nico i els núvols.

En Nico és un nen que a la tarda té molta gana i ha d’esperar que la seva àvia li faci el berenar. Mentre espera, mira per la finestra hi veu tres núvols blancs que li recorda a un plat de nata! Després, veu dos núvols grisos que associa amb el carbó. Finalment, l’àvia el crida per berenar: xocolata amb xurros!!


A partir d’aquest conte hem creat un problema i així hem introduït el mètode de “Resolució de problemes”, que no es tracta de res més que a partir d’un conte o una situació real crear un problema que han de resoldre sobre un full blanc utilitzant l’estratègia o recurs que ells creguin més adequat. No és tan important el resultat correcte, si no més aviat veure quina estratègia ha desenvolupat per aconseguir resoldre’l.

El problema d’aquest conte era força senzill i idoni per iniciar-nos en el sistema: “Quants núvols ha vist en total?

Aquí podreu veure alguns exemples de la resolució del problema d’aquest conte (cada vegada posarem els fulls d’uns quants infants): http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/EnNicoIElsNuvols?authkey=Gv1sRgCOmx7aSfj8Sh_gE&feat=directlink

Iniciem el projecte sobre els núvols!

Com tots sabeu, aquest any som la classe dels núvols. Per això, la Marta ens va portar un núvol molt maco fet de feltre on hi pengen vint-i-cinc núvols petits que representen cada persona del grup-classe (penjarem fotografia ben aviat). Aquest núvol va ser el desencadenant d’una conversa sobre el tema del cel, els núvols…

2004810123028nubes3

Aquí us deixem la transcripció:

MARTA (M): Recordo que un dia d’aquesta setmana alguns nens us veu enfilar a la taula, perquè volíeu tocar el núvol que va portar-nos la Marta. Em veu dir que volíeu tocar el cel… però que no podríeu, per què?

NEKANE: Perquè està molt alt.

MARTINA: Si agafem una escala molt alta cauríem.

ELOI: No, perquè ens aguantaríem.

ONA: Si l’arbre és rodó pot caure l’escala?

M: Suposo que vols dir que necessitaríem alguna cosa per aguantar l’escala. Però… podem arribar al cel construint una escala?

NEKANE: No, perquè és molt alt.

JOAN: I si pugem tots cauria l’escala.

M: Però… com sabeu que és molt alt. Quant dalt està el cel? O sigui, fins on hauria d’arribar l’escala?

MARTINA: Fins els núvols.

MARIO: Mil escales.

ELOI: Més de mil escales!

M: Però… quant dalt està el cel?

ELOI: Haurem d’estudiar quant dalt està el cel per saber-ho, no?

M: Perquè… com hi podem arribar al cel?

JOAN: Amb avió!

ONA: No, perquè estan tancades amb portes.

JÚLIA.F: Necessitem ales.

NEKANE: “Yo cuando era chiquitita fuí con avión con mi papa y me quedé frita”.

ELOI: Amb coet!

BRUNO: Jo sé fer coets.

JÚLIA.F: I treuen foc per la seva cua.

ELOI: Perquè amb avió no veuríem. Els avions van de dia i els coets van de nit.

M: Júlia.F, què vols dir que treuen foc per la cua? Per què?

MARIO: Per “despegar” tenen foc.

JÚLIA.F: Vol dir anar més ràpid.

MARTINA: Perquè està a punt d’arrencar.

IAN: Si toques el sol crema.

M: Per què crema el sol? De què està fet?

MARTINA: Perquè el sol crema, perquè està fet de groc i de cremada.

IRENE: El sol “tiene llum y tiene” foc.

MAR: Si no ens posem crema ens cremem.

MARTÍ: El sol és de foc rodó perquè jo el veig rodó.

M: I per què desapareix el sol i a la nit no el veiem?

MARTINA: Es cansa el sol i surt la lluna perquè això desapareix.

ELOI: No, perquè la terra va girant i una estoneta és de nit i una altra de dia.

M: Què vols dir que va girant? Com és la terra? Com ho saps Eloi?

ÒSCAR: És una bola que no es mou.

ELOI: M’ho va dir el meu pare!

GAMID: El sol crema i la lluna no perquè és de nit.

ELOI: Perquè la lluna no és de foc.

MARTINA: És de gel!

ÒSCAR: Jo vaig anar un dia a casa dels iaios quan era de nit i vaig veure una estrella de lluna i el sol.

MARIO: La lluna no es pot fer de gel perquè es pot trencar.

JÚLIA.F: Si la lluna està feta de gel caurà i es trencarà i no la podrem tocar.

DALMAU: No ho sé de què està feta la lluna, però de gel no. Potser de coto fluix.

MARTÍ: Si pugem en un núvol ens pujarà la sang el cap!

ÀLEX: Sé de què està feta la lluna! M’assembla que està feta d’aigua.

ONA: La lluna està feta ‘aigua i està dins la lluna.

MARTINA: I com podem anar a la lluna?

TOTS: Amb un coet!

M: I a on està la lluna?

MARTÍ: A l’espai.

MARTINA: On són els planetes.

ÒSCAR: Aquesta bola (terra) és un planeta.

M: I què és un planeta? Quants n’hi ha?

BRUNO: Vint-i-nou planetes!

re_universo_1

A partir d’aquesta conversa van sorgir diversos dubtes:

1) QUANTA DISTÀNCIA HI HA DE LA TERRA AL CEL? PODEM ARRIBAR-HI AMB UNA ESCALA?

2) QUANTS PLANETES HI HA? I QUÈ SÓN BEN BÉ?

3) QUÈ ÉS L’UNIVERS I DE QUÈ ESTÀ FORMAT?

4) COM ES FORMA LA PLUJA I PER QUÈ ELS NÚVOLS SÓN DIFERENTS? ES MOUEN? DE QUÈ ESTAN FORMATS?

Em sembla que teniu una mica de feina a ajudar-nos a buscar informació per resoldre’ls…

Sorpresa de l’any passat!

El curs passat vam realitzar a finals de curs, durant les últimes setmanes, una experimentació que ens va agradar moltíssim i que vam gaudir tant que hem trobat convenient penjar-la en el bloc, encara que sigui de P3.

paper triturat

L’Amàlia i la Carol ens van portar tres sacs plens de paper triturat que vam escampar per tota l’aula i vam poder jugar i experimentar a tirar-lo, a fer boles al terra, a posar-lo en un cubell, a estirar-nos a sobre i provar el tacte, etc. Ens ho vam passar molt i molt bé!

Per veure més imatges, cliqueu aquí (o copieu el link): http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/PaperTrituratP3?authkey=Gv1sRgCKjOnZPTsN-UXA&feat=directlink

Benvinguts als núvols!

Benvolguts ennuvolats!!!

Avui inaugurem el bloc de la classe de p4A. Després d’estar tres dies decidint el nom de la classe, vam decantar-nos per NÚVOLS!


Així que a partir d’avui, us anirem explicant com descobrim el món investigant, experimentant i vivint el dia a dia des dels núvols!


Esperem que col·laboreu activament xafardejant, comentant i aportant les vostres suggerències. Seran totalment acceptades!!



Gaudiu-lo molt!!!