25 núvols!

Avui al matí la Marta ens ha donat la notícia: serem un núvol més! Concretament, una nena que es diu Houda!! Avui ens l’ha presentada i de seguida hem parlat amb ella i li hem ensenyat les rutines, els hàbits, els diferents espais de l’aula, etc. Així que us pengem una foto de la Houda, perquè vosaltres també la conegueu!

Per altra banda… aprofitant que avui hi érem tots els núvols ens hem fet la fotografia de grup a les escales i mireu que guapos que hem quedat:

Nou material a Psicomotricitat!

Avui dijous hem fet psicomotricitat al matí!!! I ostres.. quina sorpresa quan hem entrat a l’aula i ens hem trobat molt material nou!! Hi havia més conxonetes, escales, una taula per saltar, ponts, etc.Voleu que us expliquem com fem psico? Doncs seguim el mètode Aucouturier que distribueix la Psicomotricitat en tres parts:

bambes

– L’ENTRADA: on els infants es treuen les sabates i es posen els mitjons antilliscants, fan escalfament mitjançant uns exercicis senzills i lúdics, i es recorden les normes: passar-ho molt bé experimentant i compartint el joc i els materials, no molestar als altres i ser prudents per no fer-se mal.

barrera

– EL DESENVOLUPAMENT: els infants enderroquen la barrera o construcció que ha fet la mestra i comença el seu joc lliure, basat en explorar les possibilitats del propi cos en relació a sí mateix, amb els altres i amb el material. El paper de l’adult és observar, atendre les demandes dels infants, ajudar els infants a descobrir el que són capaços de fer, ajudar a superar les pors, mediar en els conflictes que puguin aparèixer…

psico

– LA SORTIDA: recollida col·lectiva del material, relaxació, recollida de les experiències viscudes pels infants en la sessió, ja sigui a nivell oral, gràfic o mitjançant una construcció. Rebreu un recull a final de curs amb totes les representacions gràfiques (dibuixos, fotos de les figures de plastilina, de les construccions…) fetes pels vostres fills/es.

Per veure més fotografies de les sessions, mireu l’àlbum PSICOMOTRICITAT (enllaçat a l’apartat “Àlbums que anirem actualitzant”, columna de la dreta).


Per què suren els vaixells?

Aquest dimarts passat, després d’experimentar amb diversos materials si suraven o no, ens vem preguntar per què els vaixells suren… i vem decidir demanar ajuda a les famílies. La Berta, la mare de l’Eloi, ens va comentar al bloc donant-nos unes quantes pistes i recomanant-nos que l’Oleguer, el germà gran, vingués a la classe a explicar el per què de tot plegat.

oleguereloi

Ens va semblar molt bona idea i vem demanar a l’Oleguer que vingués a explicar-nos-ho. Així que, ahir a la tarda, l’Eloi i l’Oleguer ens van explicar, amb l’ajuda de dos vaixells de plàstic, les següents raons:

1.- Floten en el mar perquè els vaixells tenen forma d’U i per tant per fora estan buits i per dins també i per això pesen poc.

2.- Perquè pesen menys que tota l’aigua del mar.

3.- Perquè no els hi entra aigua, si es féssin un forat amb una roca es comencen a omplir d’aigua i llavors el què passa és que es va omplint, omplint i omplint fins que s’enfonsa perquè cada cop pesa més.

eloioleguer

Ho vem poder comprovar amb els vaixells de plàstic, si els deixaven suaument sobre l’aigua els vaixells flotaven; però si apretàvem els vaixells fent que els hi entrés aigua pels forats de la cuberta, s’enfonsaven.

Continuarem parlant del tema… perquè ens va costar una mica entendre-ho, però volem agraïr des d’aquí la col·laboració de l’Oleguer i l’Eloi i les pistes de la Berta!! Ho van explicar molt bé!!


p.d: la Mar ha portat avui un vaixell de pirates Playmobil per provar-ho… demà en parlarem! Ja us explicarem…!!

Ens pintem sobre el mirall!

Sí, sí!!! SOBRE EL MIRALL!! Qui ho diria, oi? Doncs és possible, ara… deixarem que vosaltres mateixos endevineu el “truc” per fer-ho! Va, que és molt senzill!!

mirall

Els núvols diuen que: “avui ens hem pintat a nosaltres sobre el mirall amb Posca’s!”

mirall2

p.d: per veure les FOTOGRAFIES, aneu aquí: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/PintemSobreElMirall?authkey=Gv1sRgCLuirbvt4JLvkAE&feat=directlink

Primeres conclusions!

Família!

Acabem de descobrir i de concloure, després d’una llarga conversa sobre la suració  i d’una estona de posar diversos materials que heu portat les famílies, que:

suració

1.- El pes dels objectes influeix sobre la suració (o com dirien els núvols: els objectes que pesen massa s’enfonsen i els que pesen poc “se quedan arriba”)

materialsuració

2.-  Floten o s’enfonsen depenent, també, del material del qual està fet l’objecte (suren les coses de fusta i plàstic i s’enfonsen o “se van pa’bajo” el ferro i el plàstic que pesa!, segons paraules nuvolístiques).

suraciómaterial

Ara, tenim un problema… com és que els vaixells floten? Ens podeu ajudar, oi? Us volem demanar que ens porteu algun vaixell que tingueu a casa! Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

p.d: ara estem esmorzant i hem demanat que la Marta pengés aquí les nostres primeres conclusions; literalment: “Marta, penjaràs això a la web dels núvols de l’ordinador perquè ho vegin els pares?”

El niu!

Avui al matí en Dalmau ha arribat amb un niu!!! Però, quan l’hem mirat hem descobert que dins hi havia, amagat, un ou!! Així que hem decidit parlar sobre el tema i de pas, recordar alguns aspectes treballats a P3…


MARTA (M): Dalmau, què és això que ens has portat?

TOTS: Un niu!!!

DALMAU: Sí, és un niu.

M: D’acord. I de qui és aquest niu?

IAN: De los pájaros!

ÒSCAR: I els que ponen els ous són els ocells!

JÚLIA F.: I les gallines.

ONA: Sí, els ovípars.

M: D’on ha sortit aquest niu, Dalmau?

DALMAU: Una casa al bosc.

M: I els nius on els podem trobar?

MARTINA: Dalt d’un arbre!

MARIO: Dalmau!!! Però com has pogut pujar a un arbre?

DALMAU: No m’hi he enfilat a l’arbre, estava al terra.

ELOI: Ha caigut el niu.

M: Ostres! Hi ha un ou! On és l’ocell que hauria d’estar dins l’ou?

ÒSCAR: El pollet ha sortit.

ONA: S’ha morit perquè portava molts dies al terra.

NEKANE: Perquè ha estado molts dies sols.

M: Bé… I de què està fet el niu?

IRENE: D’herba.

ELOI: De palla.

MARTÍ: I de fusta!

MARIO: De branques!!

ELOI: Sí, fan el niu amb la boca!

MARIO: Perquè són petits i per això fan nius.

IRENE: Y lo cogen del arbre.

Hem estat observant una bona estona el niu i l’ou. Ens ha agradat molt l’experiència. Però s’ha acabat el temps i hem hagut de deixar la conversa aquí.

p.d: ei! encara esperem les vostres recomanacions de llibres! va, animeu-vos!!

S.O.S! CONTES!!

Bon dia família!!!

Com ha anat el cap de setmana? Aquest matí els núvols hem explicat a la Marta moltes coses sobre aquests dos dies! Alguns infants hem anat al càmping, d’altres a buscar bolets, alguns s’han “tatuat” el braç, d’altres han trobat un niu i alguns han fet feina i tot! Déu ni do quina conversa hem fet!!

I… de cop, mentre parlàvem, ens hem adonat que  coneixem pocs contes moderns i que no siguin els populars com “La caputxeta vermella”, “Els tres porquets”, “Les set cabretes i el llop”, etc. Per això, hem pensat que us podríem preguntar si coneixeu llibres divertits, originals i sobretot amb contingut, perquè la Marta ens expliqui a l’aula!!! Així que… ens podeu recomanar contes?


Va…!!! Volem molts comentaris amb les vostres recomanacions!! Se us comença a girar feina… i espereu-vos! Sobretot, continueu visitant aquest espai!!

p.d: ara estem amb l’Estel conversant, de seguida que puguem us penjarem la conversa i descobrireu sobre què hem parlat! Promet…!!!

Guia bàsica del bloc

Benvolgudes famílies,

avui que tots tenim més temps, aprofito per explicar-vos una mica com funciona el bloc per aquells/es que m’heu comentat que no sabeu massa com moure’us per aquí.

Per començar, remarcar que s’actualitzarà sempre que sigui possible, així que ja aviso que el ritme anirà variant segons disponibilitat d’estones lliures de la mestra o dels núvols.

Com podeu veure a dalt del bloc, sota el títol principal d’ELS NÚVOLS, hi ha tres apartats o pàgines diferenciades: HOME (que és la pàgina principal on podreu llegir els posts o notícies), les SORTIDES (on trobareu el llistat de sortides que farem durant el curs distribuïdes per trimestres i on ja hi han les dates, igualment rebreu sempre un full informatiu quan s’apropin) i finalment, l‘HORARI (on podeu veure quan fan anglès i psicomotricitat, recordeu els mitjons antilliscants si us plau!). Per entrar a cada apartat heu de fer un clic amb el ratolí sobre la pàgina que vulgueu veure.

Per altra banda… a mesura que es vagi actualitzant el bloc, els posts més antics aniran quedant emmagatzemats i no es veuran a la pantalla principal. Com podeu trobar-los? Teniu dues opcions… si és un post sobre un projecte, per exemple el dels núvols, heu d’anar a la columna de la dreta i a on posa CATEGORIES clicar sobre la categoria NÚVOLS I PLANETES i es visualitzaran tots els posts que estan etiquetats amb aquesta categoria, o sigui, tots els posts que parlen del projecte Núvols i planetes.

Si no busqueu cap post concret, sinó que només voleu llegir articles passats; el què heu de fer és baixar fins al final del bloc i clicar sobre: PREVIOUS ENTRIES i trobareu els posts anteriors.


Finalment trobareu unes columnes a la dreta del bloc amb diferents apartats. A dalt hi ha els COMENTARIS RECENTS on queden registrats els últims comentaris que heu fet en algun post o notícia. Podeu comentar a qualsevol article penjat, de fet ens agradaria que diguéssiu la vostra sempre que us vingui de gust, perquè després aquests comentaris són llegits a l’aula i els núvols els escolten i els hi fa molta gràcia, no oblideu que sou el més important pels vostres fills/es!

A continuació, trobeu l’hora, el número de visites total, el calendari que no cal donar més explicacions i després veieu l’apartat de categories que he explicat anteriorment; junt amb quatre apartats més que són molt importants i són els següents:

ÀLBUMS DE FOTOS QUE ANIREM ACTUALITZANT…: Aquí us pengem els enllaços a aquells àlbums que han estat creats amb un post però que s’aniran actualitzant a mesura que passi el curs, perquè són activitats que es realitzen durant tot el curs i per tant, que actualitzarem sense notificar-ho (us ho anirem recordant amb diferents posts, però que convindria que anéssiu mirant de tan en tan).

BLOCS DE L’ESCOLA: On estan enllaçats tots els blocs dels altres grup-classes de l’escola i de les especialitats. A mesura que es vagin posant en funcionament els anirem afegint. Paciència que tot just estem començant!

LES WEBS QUE VISITEM: Són aquelles webs que els núvols utilitzem quan estem a l’ordinador o quan volem trobar alguna informació concreta ja sigui sobre un tema que estem treballant o sobre l’escola.

MÚSICA QUE ESCOLTEM…: Són tots els myspaces o pàgines webs de grups que els núvols han comentat que escolten a casa o al cotxe amb vosaltres i que escoltem nosaltres a l’hora d’esmorzar o en alguna estona de joc. S’han acostumat tant a la música que ara ja la demanen ells i tot!

Per cert… no fa falta que us comentem que estem oberts a qualsevol proposta o descobriment d’alguna web que estigui bé per treballar o qualsevol música que ens recomaneu… vaja, que digueu la vostra i sobretot… recordeu que aquest espai és dels núvols però també de les famílies! Volem que sigui un espai comú!

Bon cap de setmana!

P s i c o m o t r i c i t a t !

I aquí us pengem unes quantes fotografies de les nostres sessions d’hora i mitja fent psicomotricitat!! La setmana vinent us penjarem un post on explicarem amb detall com fem psico i… el nou material a l’aula, que ja ha arribat i estrenarem la setmana vinent!


Mireu com gaudim!!! CLICA: http://picasaweb.google.es/100908750144630889372/PSICOMOTRICITAT?authkey=Gv1sRgCPmTt6vX1IbxTw&feat=directlink

P.d: perdoneu que algunes fotos estiguin mogudes… però és que no parem quiets!

Parlem de núvols i precipitacions!

Quantes coses estem aprenent! I com ens agraden els vostres comentaris, família!

El passat dijous el Dalmau ens va portar un póster molt interessant sobre els núvols. El títol del póster era: ELS NÚVOLS I LA PRECIPITACIÓ. Quan ho vem llegir ens vem adonar que ens faltava saber el significat d’una dada! Així… que en vem començar a parlar:


MARTA (M): Què és la precipitació?

ÒSCAR: Les coses que passen als núvols.

ELOI: Una avió que la pressió el trenca!

JÚLIA F.: Que els planetes passen per dins dels núvols.

ONA: Els núvols es posen a sobre.

[ De cop entra l’Abigaïl per demanar-nos una cosa… i aprofitem per preguntar-li si ella ho sap o ens pot donar una pista ]

ABIGAÏL: Una cosa que cau.

M: A quina cosa es refereix l’Abigaïl que cau del cel?

MARTÍ: L’aigua que cau del cel!

ELOI: Dels núvols!

M: Voleu que busquem la paraula al diccionari?

TOTS: Sí!

[ La busquem al diccionari i la definició és: f. pluja ]

M: Ostres! És la pluja! Però… què és la pluja?

JUDIT V.: Allò que cau. Les gotes d’aigua dels núvols  i ens hem de posar les botes d’aigua i el paraigües per no mullar-nos el cap!

DALMAU: Quan cau aigua dels núvols o neu.

[ El Dalmau ens explica el póster, on podem veure els diferents tipus de núvols segons l’alçada on estan del cel. Coneixem el Cirrus i el Nimbostratus, entre d’altres. També ens explica que a la part més alta només hi arriben els avions i els coets ]

M: Per què els núvols que estan més amunt fan neu i no pluja? Us enrecordeu que ens ho van explicar el Bruno i l’Ian…

ELOI: Perquè hi fa més fred!

TOTS: Sí, és més fred!

M: Per cert… algú sap com es diu el/la senyor/a que anuncia el temps i l’estudia?

TOTS: L’home del temps! A les notícies!

Sí, és l’home del temps… però famílies!!!!! Ajuda!!! COM ES DIU LA PERSONA QUE ESTUDIA EL TEMPS? I… recuperem alguna pregunta més: QUANTA DISTÀNCIA HI HA DE LA TERRA A L’UNIVERS I AL CEL?