Els alumnes de la classe de 4t B volem començar el projecte de paleontologia d’aquest curs, i abans d’iniciar-lo, volem demanar ajuda a l’INSTITUT DE PALEONTOLOGIA CRUSAFONT de Sabadell, i ens donin resposta a alguns dubtes que tenim.
Aquesta setmana hem gaudit d’una ciència molt dolça: hem experimentat amb “lacasitos”
L’objectiu era comprovar que passava amb els “Lacasitos” quan els posàvem en aigua.
Les nostres hipòtesis van ser força encertades respecte al què passaria amb el colorant, que es barrejaria amb aigua, amb la xocolata i amb el sucre.
Però ningú esperava que passés el què va passar: Les lletres flotaven ! I per què ? Per què la resta de components dels “lacasitos” patien transformacions i les lletres no!
La solució a l’enigme!
Els caramels porten una capa de colorant alimentari que és soluble en aigua però la tinta comestible utilitzada per estampar les lletres no és soluble en aigua. Quan el colorant es dissol Les lletres suren perquè són menys denses que l’igua.
A la pestanya superior, just a sota d’on posa en lletres gegants CICLE MITJÀ teniu les pestanyes de les pàgines: Pàgina d’inici, Cantània 16, Cantem i Christmas is forever. Si cliqueu la pestanya Cantània 16 trobareu les informacions actualitzades sobre el concert que realitzarem i els vídeos per tal que els vostres fills i filles puguin assajar (sols, vosaltres no escolteu i així la sorpresa serà més gran!). Si teniu algun dubte sobre el projecte, no dubteu en contactar amb el Departament de Música de l’escola: sifasolilluna@gmail.com
Com ja sabeu els dilluns i els dimarts fem grups flexibles per treballar l’anglès i les matemàtiques amb grups reduïts. A l’aula fem Enigmes matemàtics i la veritat és que aquestes mestres no ens ho posen gens fàcil.
Us adjuntem alguns per tal que els podeu tornara fer a casa amb els vostres fills.
Els Mags hem fet el nostre primer experiment: “La columna de colors”
L’experiment consistia en apilar Capes de Diferents Líquids en un mateix got sense que es barregessin ( sense adonar-se els nens estaven treballant el concepte de densitat).
Prèviament a l’experiment vàrem escriure diferents combinacions a la pissarra , fent hipòtesis de si seria l’ordre correcte o no, per tal de crear la columna de colors
La veritat que el resultat va ser espectacular.
Ara durant aquests dies a la classe els barregem per observar que passa. és força divertit això d’experimentar!
Els alumnes prehistòrics (jeje) han creat una lletra genial per la cançó dels Picapedra. Us la deixem per tal que intenteu cantar-la i aprendre-la, tal i com farem nosaltres!
(a partir del minut 2:46 aproximadament ;))
SOM ELS PREHISTÒRICS
I SOM ELS VOSTRES AVANTPASSATS!
ANEM A L’ESCOLA
PER TROBAR-NOS TOTS I TREBALLAR.
NO VIVÍEM SEMPRE AL MATEIX LLOC,
SOM ELS QUI VAN INVENTAR EL FOC.
A LA PREHISTÒRIA
NOMÉS HI HAVIA PEDRES I PALS!
AL SOL I LA LLUNA
JUNTS ENS HO PASSEM SEMPRE MOLT,
ENS HO PASSEM MOLT,
ENS HO PASSEM MOLT BÉ!
El nostre primer projecte gira al voltant d’un grill que hem estat observant.
Però com sabem què és un grill i no un altre animal? Doncs tenint en compte la conversa inicial, la formulació d’hipòtesis i la corroboració a partir de les investigacions dutes a terme.
Hem fet un mapa conceptual amb les primeres preguntes:
1.Són mamífers?
2.De què s’alimenten?
3.Són comestibles?
4.Són tots iguals?
5.Com respiren?
Per tal de respondre-les mirem un documental que ens explica les diferències entre un saltamartí i un grill, tot i que descobrim que s’assemblen molt perquè pertanyen a la mateixa família d’animals.