3rA – A ON HEM ANAT PER SETMANA SANTA?

Tornant de les vacances de Setmana Santa hem fet un mural de les comarques de Catalunya i hem dibuixat el recorregut que hem fet des de Castellar a les comarques que hem anat. Un altre dia vam treballar les comarques de muntanya, d’interior i de costa. A Catalunya hi ha 41 comarques.

3rA – LA DIVISIÓ

Ja teníem ganes de treballar la divisió. A la classe primer ho hem treballar amb xapes per veure que vol dir REPARTIR, i després ja hem començat a treballar la mecànica de l’operació. Tots els nens i nenes ho han entès molt bé.

3r A- TREBALLEM LA MASSA (Tones, Kg, g )

Aquests darrers dies, juntament amb el treball dels animals, hem estat treballant el concepte de tona, Kg i gram. Ens hem pesat, hem arrodonit pesos, i hem apuntat el pes dels animals treballats per ordre, del que pesa més al que pesa menys.
Per vivenciar directament els kg, hem omplert ampolles grans d’aigua amb sorra. Com que la bàscula no detecta pocs kg, hem hagut de calcular-ho fent la diferència amb el nostre pes. No ha estat fàcil però ho hem aconseguit! En una ampolla de 8 litres d’aigua i caben més de 10 Kg de sorra!!!????

3rA – FEM TUTORIA

Els divendres a la tarda, ens reunim en rotllana i fem tutoria. Per ordre, la Roser ens pregunta:
-Com ha anat la setmana?
-Estàs bé amb tothom?
-Vols comentar alguna cosa?
Aprofitem per solucionar petits conflictes i felicitar-nos.

3rA- LES ORENETES

Ja fa uns dies vam treballar i aprendre noves coses sobre les orenetes. Des de principi de curs que era un tema que teníem pendent.
La Roser ens va passar unes imatges i ens va explicar un munt de coses sobre aquesta petita au. Nosaltres vam agafar apunts i el cap de setmana vam fer el redactat que després vam passar a llegir per les diferents classes. De fet, ens en vam sortir força bé perquè la Roser ens va comentar que va quedar impressionada dels escrits i de la recollida d’informació. Ens va felicitar.
Aquella setmana vam fer un mòbil d’orenetes. Cada nen va fer 3 orenetes. Som 23 nens i nenes… per tant, a la classe hi ha ….69 orenetes!

CANTEM – El Saltacontes

Ja ho vàreu veure! Ho van fer genial! Uns grans artistes que tenim a l’escola. Us en deixem unes quantes imatges i enllaços.

Si en teniu alguna gravació de vídeo o fotos, ens les podeu fer arribar a l’adreça sifasolilluna@gmail.com o mitjançant un pen al mestre de música. Gràcies.

 

I aquí un seguit de fotos que us podeu descarregar si entreu al web del Servei Educatiu.

 
També hem sortit a la web de l’XTEC!
http://www.xtec.cat/web/guest/home

 

 

 

VISITA A LES COVES DEL TOLL

Amb la visita a les Coves del Toll hem tancat el projecte dels Cromanyons amb el que hem aprés tantes coses…
Les coves ens van encantar i ens van ajudar molt a entendre com podien viure a la Prehistòria
( sense calefacció, electricitat… ).
També vam fer un taller de cacera on vam practicar una mica el tir amb arc.
I finalment vam anar al museu de Moià.
Ens va fer un dia molt bo i ens ho vam passar d’allò més bé.

 

 

El Cànon de Bellessa

Imatge

Dalí , enamorat de la Ciència , tenia a la biblioteca desenes de llibres que tractaven de geometria , matemàtiques o biologia . Va assistir a molts descobriments científics , i tots ells li van causar un profund impacte , deixant una empremta més o menys visible en la seva obra .

Una de les obsessions majors de Dalí a l’hora de generar els seus quadres va ser la de “La Raó àuria” que atribueix un caràcter estètic als objectes que respecten unes mesures geomètriques determinades.

Són molts exemples en què els experts han vist indicis o evidències de la utilització de la divina proporció o proporció àuria al llarg de la història de l’art.
Ja era evident la recerca de la bellesa en l’art prehistòric i ha continuat fins l’actualitat.

Ara , els Creadors, estem treballant aquest concepte que ens permet viure les matemàtiques, la història i com no , la història de l’art des d’una perspectiva diferent.

Una bona introducció al tema és la que ens fa la pel·lícula “Donald en el país de las matemàticas” que ja hem vist a la classe i que podeu tornar-la a veure.

[youtube]http://youtu.be/ZprMmcxwvTQ[/youtube]

Aquí tenim uns alumnes que durant una estona de joc lliure van posar en pràctica el que havíen après del cànon de bellessa que va utilitzar Dalí en la seva obra “Leda atòmica”( 1.949) i que ens van explicar durant la visita a la Fundació Dalí.

Treball de la fotosíntesis

A partir de l’hort vam descobrir que les plantes també s’alimenten.
Vam fer uns dibuixos per explicar “com cuinen el seu aliment”.
Després ho vam mostrar a la resta de companys. Aquí teniu una petita petjada del treball, a on podreu veure com els alumnes aprenen a expressar-se oralment, explicar les seves hipòtesis, descobrir noves idees a partir de les dels companys, resoldre dubtes a partir de preguntes que fan pensar i el més important aprendre a perdre la por a equivocar-se. Més endavant segur que s’animaran els que ara no s’han atrevit!

Disfruteu del video