3rA – GRÀCIES PER LA CINTA CASTELLERA!

El 27 d’abril, a la Plaça del Mirador es va fer el bateig dels Capgirats; la Colla Castellera de Castellar. El divendres, la Roser ens va donar a cadascú una cinta castellera ja que som la classe dels castellers.
Tots els nens i nens que hi vam poder anar vam lluir la cinta i vam gaudir d’una bona diada. Ara els Capgirats de Castellar ja són Castellers de debò. Ja són colla castellera oficial.
Les cintes castelleres ens les va regalar la mare d’en Miquel de la nostra classe que precisament és un enxaneta dels Capgirats. Moltes gràcies!

3r A – SANT JORDI

Per Sant Jordi, al matí, vam fer diferents punts de llibre i van anar a veure l’exposició del 1r pis de l’escola.
A l’exposició, cada classe, juntament amb la seus fillols, havia preparat un mural d’un poema o cançó sobre el medi ambient.
Nosaltres, els castellers, vam fer la cançó de la balena que parla d’una balena que va trobant escombraries i brutícia pel mar. Els nens i nenes de P4B van fer el fons del mar, i nosaltres la resta.
Després la vam anar a cantar a P3A i ells ens van recitar un poema de pessigolles.
A la tarda vam fer roses i dracs però començant pel pintat i acabant per fer les línies del dibuix.

3rA – A ON HEM ANAT PER SETMANA SANTA?

Tornant de les vacances de Setmana Santa hem fet un mural de les comarques de Catalunya i hem dibuixat el recorregut que hem fet des de Castellar a les comarques que hem anat. Un altre dia vam treballar les comarques de muntanya, d’interior i de costa. A Catalunya hi ha 41 comarques.

3rA – LA DIVISIÓ

Ja teníem ganes de treballar la divisió. A la classe primer ho hem treballar amb xapes per veure que vol dir REPARTIR, i després ja hem començat a treballar la mecànica de l’operació. Tots els nens i nenes ho han entès molt bé.

3r A- TREBALLEM LA MASSA (Tones, Kg, g )

Aquests darrers dies, juntament amb el treball dels animals, hem estat treballant el concepte de tona, Kg i gram. Ens hem pesat, hem arrodonit pesos, i hem apuntat el pes dels animals treballats per ordre, del que pesa més al que pesa menys.
Per vivenciar directament els kg, hem omplert ampolles grans d’aigua amb sorra. Com que la bàscula no detecta pocs kg, hem hagut de calcular-ho fent la diferència amb el nostre pes. No ha estat fàcil però ho hem aconseguit! En una ampolla de 8 litres d’aigua i caben més de 10 Kg de sorra!!!????

3rA – FEM TUTORIA

Els divendres a la tarda, ens reunim en rotllana i fem tutoria. Per ordre, la Roser ens pregunta:
-Com ha anat la setmana?
-Estàs bé amb tothom?
-Vols comentar alguna cosa?
Aprofitem per solucionar petits conflictes i felicitar-nos.

3rA- LES ORENETES

Ja fa uns dies vam treballar i aprendre noves coses sobre les orenetes. Des de principi de curs que era un tema que teníem pendent.
La Roser ens va passar unes imatges i ens va explicar un munt de coses sobre aquesta petita au. Nosaltres vam agafar apunts i el cap de setmana vam fer el redactat que després vam passar a llegir per les diferents classes. De fet, ens en vam sortir força bé perquè la Roser ens va comentar que va quedar impressionada dels escrits i de la recollida d’informació. Ens va felicitar.
Aquella setmana vam fer un mòbil d’orenetes. Cada nen va fer 3 orenetes. Som 23 nens i nenes… per tant, a la classe hi ha ….69 orenetes!

CANTEM – El Saltacontes

Ja ho vàreu veure! Ho van fer genial! Uns grans artistes que tenim a l’escola. Us en deixem unes quantes imatges i enllaços.

Si en teniu alguna gravació de vídeo o fotos, ens les podeu fer arribar a l’adreça sifasolilluna@gmail.com o mitjançant un pen al mestre de música. Gràcies.

 

I aquí un seguit de fotos que us podeu descarregar si entreu al web del Servei Educatiu.

 
També hem sortit a la web de l’XTEC!
http://www.xtec.cat/web/guest/home