Aquest trimestre relacionat amb el treball dels ossos hem arribat al treball dels vertebrats. Hem fet un repàs del que ja vam treballar el curs passat. Una de les activitats ha estat escollir un animal i investigar tots els seus aspectes. Un cop muntada la cartolina explicativa, entre nosaltres vam anar llegint el treball dels companys i vam aprofitar també per corregir-nos.
Un altre dia vam calcular per grups la grandària a escala de la balena blava en relació a un cotxe de joguina, un camió o un clik de playmòbil.Després ho vam exposar i vam explicar als companys com ho havíem fet i a quina conclusió havíem arribat.
Arxiu diari: 13 abril 2014
3r A – EL PATI QUE ENS AGRADARIA TENIR
Després de saber a través dels delegats que ens arreglaran el pati, per grups, vam anar pensant i dibuixant totes les coses que ens agradaria que hi hagués. Després ho vam posar en comú i l’Èric va recollir totes les idees. La Mariona s’ho va emportar a casa i ho va passar a l’ordinador.
Entre tots vam pensar coses que es poder fer per millorar el nostre pati. Algunes però, eren una mica impossibles com: fer una piscina, posar màquines de begudes, instarl.lar una gelateria …
3r A – LLEGIM AMB ELS FILLOLS: LES PAPALLONES
Quasi tots els dijous anem a veure els nostres fillols i filloles. Fa uns dies vam anar a llegir tots els escrits del nostre diari d’aula. Els agrada molt que els anem a visitat.
Ara estem aprenent una cançó d’una balena i junts muntarem un mural.
3rA – PETIT CONCERT DE VIOLÍ
Cada setmana l’Èric porta el violí a classe i el deixa en un racó perquè després té violí d’extraescolar. Un dia li vam demanar que ens fes un petit concert i així ho va fer. Ell va estar molt content i nosaltres encara més perquè vam poder gaudir d’unes peces musicals senzilles i molt ben tocades. Molt bé Èric!
3r A – LA MARE DE LA MARTA ENS EXPLICA UN CONTE
Fa dues setmanes la mare de la Marta ; la Magda, va venir a la classe a explicar-nos un conte. Visites com aquestes sempre són molt enriquidores i d’agrair. La Marta estava molt contenta i a tots ens va agradar molt. Moltes gràcies Magda!
3r A – FEM UN PRISMA O UNA PIRÀMIDE AMB NÚVOLS DE SUCRE
Després de treballar els cossos geomètrics i el seu esquema, vam ver prismes i piràmides (poliedres) amb núvols de sucre. Els núvols eren els vèrtexs, i els escuradents les arestes. Va ser una activitat ben dolça.
3r A – FEM MOSAICS
Després de treballar els polígons (figures planes amb tots els costats rectes), vam crear mosaics de tota mena. Cada nen es va retallar les seves peces, i després provant, corregint i recol.locant cadascú va fer una creació diferent.