Sóc del Madrid

La teva família és del Barça i creus que confessar el teu madridisme és complicat? Doncs no és el tema més difícil de parlar a casa.

La Luna, la Marina, el Mario i l’Estel ens presenten un video i ens expliquen el seu l’objectiu:

L’objectiu d’aquest projecte és mostrar a l’espectador els problemes del col·lectiu LGTBIQ+ a l’hora d’explicar la seva orientació sexual a la gent del seu entorn i, conscienciar, que segueix existint aquest tipus de discriminació.

Encara que la societat ha avançat molt i per sort, ara no estem sotmesos a tanta homofobia com abans, queda molt per fer perquè encara no s’ha acabat de solucionar, i esperem que tothom posi de la seva part perquè aquesta discriminació deixi d’existir d’aquí poc.

Moda i Discriminació

Creus que les revistes de moda no representen a persones reals? No ets l’únic/a.

La Meritxell, la Soumia, la Christy i la Sílvia han reflexionat sobre els cànons de bellesa i les discriminacions que suposen. Elles ens expliquen què han fet:

L’objectiu del nostre projecte és veure els diferents cànons de bellesa actuals que es mostren en les revistes de moda, saber també si avui en dia, encara hi han unes pautes molt marcades de com ha de ser la dona i per tant, si hi ha o no varietat de cossos, observant així les discriminacions existents en el món de les revistes en la societat actual.

A partir d’això, crearem diferents portades de revistes on es mostri varietat de cossos i de persones (diferents races i tipus de cossos), mostrant així, com creiem que haurien de ser realment les revistes on majoritàriament el públic és femení, per tal manera de què no hi hagués el pensament de què només hi ha un tipus de cos correcte i acceptat.

Aquí podeu veure el nostre treball:

Discriminació de gènere i les professions

La Sara, l’Elisenda, la Marina i el Gerard han elaborat uns muntatges fotogràfics per posar de relleu els prejudicis existents entorn les diferents professions. El punt des del qual ens volen fer reflexionar és la indumentària típica de diverses professions i els rols de gènere amb els que nosaltres els associem.

Com ells ens expliquen:

Per donar entendre el nostre missatge,  utilitzarem diferents aspectes que s’adhereixen més a un sexe o a un altre (per exemple: homes-mecànica, dones-medicina). La gràcia del nostre projecte és jugar amb els prejudicis que hi han actualment, i  fer entendre que no tot és blanc o negre, sinó que estem en un món ple de matisos.

I tu, ho dius?

Per què hi posem collons i no vagina?

L’Aina, l’Irene, la Victòria, la Jana i la Maria s’ho han preguntat i ho han preguntat als seus familiars. Tenim moltes expressions col·loquials i insults que sempre fan referència a només un dels sexes. Són aquestes expressions sexistes? Què en pensa la gent?

Podem veure el resultat del seu treball en aquest video:

I tu, què hi poses?

Dones en el periodisme

La Marta, la Nadia, la Gisela i el Roger han volgut investigar quina era la representació de la dona en el periodisme al llarg del s.XX.

Per fer-ho han seleccionat algunes dates significatives i han analitzat les dades de les hemeroteques de dos diaris aquells dies concrets. Han triat un de casa nostra “La Vanguardia” i un estranger “The New York Times”, i les dates triades són l’enfonsament del Titanic, la fi de la segona Guerra Mundial, la caiguda del mur de Berlín i l’atemptat a les torres bessones.

Podeu consultar la seva feina en el següent enllaç:

Pel recull de dades s’ha fet un recompte del nombre d’articles publicats escrits per periodistes homes i per periodistes dones.

Creieu que hi ha molta diferència? I avui en dia? Hi ha paritat? Després de veure la seva feina obriu un diari i aviam que passa avui dia.

Presentació

Els pensaments no tenen gènere, raça ni classe. Quan es verbalitzen, i passen a ser idees, adquireixen els de la persona que les pronuncia i és llavors quan poden ser discriminats. Classifiquem i destriem les idees no pels pensaments que representen sinó per les persones que les fan sorgir.

Aquest bloc pretén mostrar el treball dels alumnes de 1r de Batxillerat de l’INS Joan Mercader d’Igualada durant l’últim trimestre de l’assignatura de Filosofia i Ciutadania. Durant aquestes setmanes hem donat veu a algunes filòsofes. Són autores que normalment no formen part del temari de la matèria però que tenen molt a dir.

A partir del que hem treballat a classe els alumnes han elaborat un projecte de temàtica lliure però que giri al voltant de la reflexió sobre la discriminació en la nostra societat. Esperem que gaudiu del resultat i participeu del debat que obren els nostres estudiants.