Featured post

Les ciències socials

De nou comença un curs i de nou hem d’iniciar el treball que ens porti a desgranar el temari de les ciències socials de quart d’ESO.

Els professors d’aquesta matèria desitgem que el curs sigui molt positiu per tots i totes. Estem segurs que aquesta matèria és engrescadora i ens proposem de manera especial que us serveixi per tal d’entendre millor el món en el qual vivim. Per aquest motiu aquest any  desenvoluparem  especialment els temes del segle XX i també de la història d’Espanya més recent.  De fet si aquesta matèria té algun sentit per tots, és donar-vos les eines per tal de comprendre aquells elements que han anat forjant el món actual. Volem despertar-vos l’interés pels temes que afecten la nostra societat, economia i vida en general. Volem despertar-vos el vostre esperit crític i volem en difinitiva posar una mica d’il·lusió per tal de participar i ajudar a transformar el nostre món .

Intentarem també treballar tots aquells procediments que us han de ser necessaris en estudis posteriors i en el món del treball. En aquest sentit ens sembla que un dels aspectes més importants a tenir present és la capacitat de treballar tots de manera coordinada. El treball d’equip, el treball cooperatiu i la tasca col·lectiva és una eina bàsica que cal dominar i que us demanarà d’aquí endavant tothom ,tant en el món del treball com en els estudis futurs.

Recordeu que tots fem la classe, que tots sóm una eina clau i necessària. Si un membre del grup està fora de joc tots ens en ressentirem. Així doncs us animo a començar amb il·lusió, a treballar amb valentia, a particiar i aportar cadascú en funció de les seves possibilitats. Així assolirem grans èxits.

Objectius socials de 4t.

Com ja us he explicat a classe un dels objectius que ens plantegem  a l’assignatura de socials és que en acabar el curs  pugueu redactar un tema, relacionat amb algun dels aspectes treballats a socials, de manera correcta. Per assolir aquest objectiu s’ha de saber usar correctament la llengua, frases coherents, bon us de connectors, no fer faltes d’ortografia etc.  A més hem de conèixer bé el contingut del tema que parlem , dominar el vocabulari,  entendre les idees més importants, saber escollir els aspectes més importants en funció del tema etc.

Us he posat en l’apartat de recursos didàctics una graella que us ha de servir de pauta a l’hora de redactar. També hi trobareu una rúbrica per tal d’autoavaluar-vos.

Feu servir aquest material, treballeu molt i veureu com obteniu bons resultats.

CHARLES DICKENS

Charles Dickens

200 ANYS DEL SEU NAIXEMENT

El 7 de febrer es van complir els 200 anys del naixement d’aquest autor anglès. Es tracta d’un dels autors més reconeguts de la literatura universal. En la seva obra fa una crítica a la societat i una interessant descripció de la gent i la problemàtica que es vivia en aquells anys. Per  aquest motiu la seva obra és un bon retrat de la societat del segle XIX i del impacte que va tenir la Revolució IndustriaL.

Nascut a Portsmouth, era fill d’una família de classe mitjana, però que va viure una greu situació econòmica arrel de l’empresonament del seu pare per motiu de deutes. Aquest fet va suposar per Charles Dickens treballar intensament i viure situacions molt difícils.  No obstant  degut a una inesperada herència la família va recuperar la situació i això va permetre la continuïtat dels estudis  de l’autor

Durant la seva carrera Dickens va escriure moltes novel·les que van ser molt populars i van desplegar la seva rica imaginació i la seva genial ironia. Ara és tractat com un dels novel·listes més grans de l’era victoriana i les seves obres són documents importants per conèixer la vida d’aquella època.

Els crítics han celebrat la seva mestria en la prosa, la seva capacitat d’inventar caràcters memorables i el seu poder de sensibilització socials. Tot i això, tot sovint ha rebut crítiques per l’excés de sentimentalisme, els esdeveniments improbables i els seus caràcters grotescos.

En les seves obres aquest autor ens apropa a la societat i la vida de l’època de la Revolució industrial. És per aquest motiu que us proposem un treball sobre la vida i obra d’aquest autor des de la matèria de socials.

Aquest treball té com a finalitat conèixer una mica més la vida i l’obra de l’autor. Aprofundir en  la seva època, fer un treball de col·laboració amb la biblioteca per tal de fer arribar aquests coneixements a altres alumnes del centre i animar la lectura d’algunes de les seves obres.

Per aquest motiu hem obert una categoria amb el nom de l’autor on us presentem les pautes del treball i diversos links per conèixer una mica més del tema.