Campanya “lectura mediambiental “

Curs: 5è de primària

Dates: del 22 de març al 6 de maig

A partir d’aquesta campanya fomentem entre d’altres:

  • La conscienciació en temes de caire mediambientals.
  • L’ hàbit de la lectura
  • La relació escola-biblioteca-família-escola
  • La responsabilitat.
  • La cooperació.
  • La implicació de les tasques d’Agenda 21 d’una gran part de la comunitat escolar de SJB.

La campanya la coordina l’equip d’agenda 21 i es portarà a terme amb la col·laboració de:

  • La biblioteca La Fraternitat
  • Els delegats Verds que motivaran, informaran  del funcionament i proporcionaran als alumnes  el material necessari (mural de gomets crítics).
  • El responsable verd d’aula que serà el responsable de comprovar que s’enganxen els “gomets crítics” al mural.
  • Mestre de català que vetllarà pel comentari escrit de cada alumne.
  • Mestre de medi-TIC que vetllarà per penjar els comentaris al bloc.
  • Tutora que motivarà i vetllarà pel bon funcionament de la campanya.
  • Les famílies dels alumnes.

Aplicació i funcionament de la campanya “lectura mediambiental “

  • Inici de la campanya (22 de març) amb el desplaçament dels alumnes, la  tria i recollida de llibres a la Biblioteca (cada alumne un llibre).
  • Lectura del llibre triat (cada alumne a casa seva)
  • L’alumne hauria de fer breu comentari sobre el que ha llegit amb l’ajuda de la mestre de català.
  • L’alumne penjaria amb l’ajuda de la mestre de Medi-TIC el comentari al bloc.
  • Mural dels gomets crítics: on figura el títol del llibre, el nom de l’alumne que l’ha llegit i la seva crítica (exemple: M’agrada molt = verd; M’agrada= taronja; No m’agrada= vermell)
  • L’alumne i la família farà el retorn del llibre a la biblioteca.
  • A partir de la segona setmana els alumnes fan el retorn del llibre a la biblioteca i agafen un altre.
  • Animaríem per a que cada alumne presentés un comentari de llibre cada una o dues setmanes.

Cloenda de la campanya:

  • Biblioteca de la Fraternitat: Exposició dels comentaris escrits dels alumnes  i del mural de “gomets crítics”

20 thoughts on “Campanya “lectura mediambiental “

  1. Celeste Bejarano Bernal

    Nom:Celeste Bejarano Bernal
    Títol del llibre:Animalades

    Resum: Animalades tracata sobre animals, sobre tot salvatges.T ‘explica la seva vida: el que fan,que mengen,com ho fan,com crien…
    El Trenca-Osos per exemple util,per menjar s’apropa als animals morts,els hi trenca els osos i sel ‘s menja.
    L’os panda per menjar, amb les seves potetes trenca el bambú.
    Els cadells del tigre blanc es fiquen baix la panxa de la seva mare per protegir-se del fred i poder dormir calentets.
    Les cries de cangur per viatjar i dormir es fiquen en una butxaca que té la seva mare a la panxa , aixi estan prou calents i poden protegir-se dels depredadaors que tenen gana.
    M ‘agradat molt aquest llibre.

    Fi

  2. Erica Juarez

    Me a gustado el libro de ¿como funciona la ciencia?es muy chulo y lo que mas me a gustado es la luz y el color.Trata de variar los colores y te enseña las ondas visibles,los rayos lasers,la fluorescencia…Me gusta mucho una parte que te eseña a variar los colores.Tambien te dice quien inventó la luz.A mi me gusta explica muchas cosas a parte de luz y color explica color y sonido, fuerza y energia…Es muy chulo y recomiendo que todos lo leean.

  3. Laura Moreno Lopez

    NOM:Laura Moreno
    TÍTOL DEL LLIBRE:La gran aventura de reciclar
    RESUM:Aquest conte t’ensenya a reciclar:el paper,el metall,el plàstic,el vidre i la roba.
    Per aprofitar el paper es necessiten 10 parts,per el vidre 8 parts,per el metall 7 parts,per el plàstic 7 parts i per la roba 6 parts.
    El paper quant està fet,ja es pot utilitzar.
    El metall quant està perforat es fan envasos.
    El plàstic quant està netejat i triat ja es pot vendre a les persones que els fan en productes nous.
    El vidre quant està acabat són ampolles que les porten a diferents fàbriques i les omplen d’algun liquid.
    La roba de llana li treuen les cremalleres i els botons i les fiquen en un bany de substància colorant per tenyir-la i quan s’ha seca és fica en una maquina i es desfa la llana per fer un altre teixit.

  4. Natalia Bareas

    Lo que me ha gustado mas ha sido:
    ¿Qué aves pescan con cebo? Y es la garza verde porqué utiliza insectos i plumas como cebo para pescar. Y también la garza deja caer el cebo al agua y espera a qué algún pez se acerqué. El pez cree haber encontrado un suculento bocado peró coma acaba siendo la merienda de la garza.

  5. Dani M.R

    Nom:Daniel M.R
    Titol del llibre:La granja
    Resum:El llibre de la granja explica quins animals i viuen,son tots animals domestics o que els han domesticat.Uns animals son per treballar altres els utilitzan per menjar i altres que hi vigilen.Pero la majoria d’animals tenen la funcio de reproduirse i tenir mes animals per donar aliment als seus propietraris i tambe per poder vendrel.

  6. Mar

    Nom:Mar Requena Company
    Titol del llibre:El petit pingüi
    Resum:De pingüins ni han mes de mil pingüins.Reconeixes a la seva mare per el cant.La mare se separa del seu fill i nomes es queda amb el seu pare.I una vegada al any es veuen tots els pingüins en un llloc que saben tots

  7. Oriol

    Galileo Galilei (1564-1642)fue el primer astrònomo que contempló el cielo a través de un telescopio.Cuando enfoco Jupiter,el 7 de Enero de 1610,se quedó desconcertado:habia”cuatro estrellitas”eran algunas de las lunas de Júpiter.Su descubrimiento desafió directamente la creencia cristiana, que situaba la Tierra en el centro del universo.

  8. Muneeb

    El oceano es muy grande, incluso mas grande que el planeta Tierra.En el oceano hay muchos animales,plantas y peces peligrosos.En el oceano hay peces muy pequeños,por ejemplo:atunes peces de colores.

  9. Dani Martínez

    flora y vegetación
    Resum:Cabe investigar el paisaje vegetal de una determinada región desde dos perspectivas diferentes.Si inventaramos e identificamos todas y cada una de las especies presentes estudiamos la flora.Si atendemos,en cambio,a la fisonomía de las plantas o del paisaje .Si son árboles,hierbas o arbustos,o si componen un bosque,una estepa o un desierto-,en ese caso estudiamos la vegetación.Ambos conceptos son reflejo de procesos especilamene distintos.

  10. erik

    Nom:Erik Rafael Barragan
    Títol del llibre:El dofí

    Resum:El dofí es un mamifer aquatic.
    Fa uns dos metres aproximadament.
    Pesa uns 100 kg.
    Pot saltar fins a un metre sobre l´aigua.
    Menja peixos i calamars
    Es tot el contrari d´un tauro.
    Són de color gris i blau.
    Es mes rapid que el tauro i
    es molt gest.

  11. Andrea F

    Nom: Andrea Fernández
    Títol del llibre: La Balena
    resum: La Balena són mamifers
    amb un organisma adaptat a la vida marina.
    Respira aira i poden aguantat
    40 minuts debeix de l’ aigua
    cria cada dos añs
    i menja peixos .
    I poden ser de color negre o blanc.

  12. Raul

    Tortugas y galapagos

    Resum:N’hi ha molt tipus de tortugues hi ha d’aigua de terra i de riu.Hi ha tortugues més grans que medeixen fins un metre i també hi ha de petites que medeixen 10cm.Les tortugues mengen carn,herba,insectes i petits mamífers.En la closca si tenen moltes taques és mascle i si tenen poques és femella.Si una tortuga té la closca tova s’ha de portar a un veterinari d’exòtics.També tenen les ungles grans i afilades i les dents petites i afilades.

  13. Maria

    La historia de la ciencia
    Resum:La tierra Parecía ser mucho mas antigua de lo que nadie había pensado.Pero los cientificos no se ponian de acuerdo sobre la edad.Entonces el físico francés Henri Becquarel descubrio la radio actividad en 1856. A principios del XX. Ernest Rutherford y Bertram Boltwood inventaron la datación radiomética,una forma de calcular la edad de las rocas mediante la radictividad. Algunas rocas contienen minerales radioctivos que despiden enrgía con el paso del tiempo,lo que cambia los elementos químicos de la roca .En la década de1950 los científicos acrdaron que la tierra tiane 4.550 millones de años.

  14. Anna

    Els recòrds dels animals

    Resum:El llop:Està considerat com el més resistent dels mamifers.Pot recòrrer a una velocitat de 7o8km/h sense cansar-se ,una distància de 2.000 km.

    El cangur:Té el record de salt de longitud.Pot realitzar salts de més de 13m.

    El falco pelegri:Es el més ràpid dels animals.Quant realitza un vol en picat,pot arribar a més de 3.000km/h.

    El llimac:És el més lent dels animals.Avança a una velocitat de 2km/h

    La balena geperuda:Té el llenguatge més complex del món animal.Es capaç d’emetre més de mil sons diferents.

    L’aguila reial:Té la millor vista del món.Es de 3a5 vegades superior a la de l’home.

    La petxina de pelegri(Vieira):Posseeix el major nombre d’ulls del món animal,té més d’una centena d’ulls.

  15. Clàudia M+iquel Ramírez

    NOM: CLÀUDIA MIQUEL RAMÍREZ
    TITOL DEL LLIBRE:LA GUINEU
    RESUM:

    La guineu menja ratolins,conills,perdius,ànecs fruits,bestioles i molta carn.
    Quan es barallen entreeten per caçar.Amb la cua amb forma de plomall manté l’equilibri. La guineu té 42 dents i quan badalla se li veuen els 4 ullals llargs i punxeguts.La guineu per caçar salta ben alt.
    La guineu vigila una llodriguera per caçar un conill.Quan el caça s’endú la presa al cau i així la devora amb calma.La guineu femella du les cries al ventre durant un mes i mig.Un cop l’any tenen una setmana de zel.

    AQUEST CONTE M’AGRADAT MOLT I M’HA ENSENYAT MOLTES COSES NOVES DE LA GUINEU.

  16. Pol Camacho

    Nom:Pol Camacho Jodas
    Títol del llibre:La gran enciclopedia de animales

    Resum:Las ballenas:Hay dos de cetáceos:on dientes i con barbas.El primer tipo incluye a los delfines,marsopas,ballenas pequeñas como zifios y orcas,y al cachalote.Los cetáceos con barbas,o ballenas verdaderas,tienen unas placas córneas con fleco con la que filtran pequeños animales .

    Cetáceos con dientes:Incluyen al menos 67 especies todos cazan peces y calamares la orca puede matar focas y el cachalote calamares gigantes.Las ballenas se comunican entre si i localizan a sus presas mediante el sonar:Emiten sonidos agudos i escuchan el eco.El eco les informa con precisión la distancia ,tamaño y velocidad del objeto.

    Cetáceos con barbas :Las ballenas retierenen animales pequeños para alimentarse.Las ballenas con barba se encuentran los animales mas grandes entre ellos:el rorcal azul.Las ballenas ahora no se pueden cazar por el peligro de extincion.

    Ballenas y delfines:Hay mas de 80 tipos de ballenas.
    Yubarca:es famosa por sus variados cantos,con los que se comunica con sus semejantes y atrae a su pareja

    Cachalote:Es el mayor de los cetáceos con dientes puede sumergirse hasta mil metros de profundidad.
    Rorcual azul:El mayor animal que jamas ha existido.
    Pesa 215 toneladas.

    Delfín del ganges:Es una de las 5 especies de agua dulce que existen.Normalmente viajan en pareja.
    Delfín comun:Viven entre grupos de 20 y 100 ejemplares.Se alimentan de peces y calamares.

  17. Andrea M

    Nom:Andrea Montesinos Serra
    Títol del llibre:El petit esquirol

    Resum:L’esquirol vermell és un rosegador,com el ratolí i la rata,animals que les persones no aparecien gairebé.
    Quan creixen no les tenim que agobiar mol de tant petits.
    Quan ja són grans se van a buscar un altre refugi per ells sols.
    Els agraden molt les avellanes menjen molt .
    Algunes vegades dormen bastant els encanta.
    Quan neixen les mares els cuida com alimentar-se.

  18. Sergi Arnàs López

    NOM: SERGI ARNÀS LÓPEZ
    TITOL DEL LLIBRE:LAS SERPIENTES
    RESUM:
    Las serpientes son reptiles,igual que los lagartos y los cocodrilos. Los reptiles tienen escamas, espina dorsal y ponen huevos. Algunas partes del cuerpo de las serpientes son:cabeza,cuello,corazón,pulmones,cloaca que es un orificio para evacuar i aparejarse.
    Las serpientes viven en casi todo el mundo según el clima,las hay en los arboles,en la selva y en el agua. Las serpientes cuando han localizado a su presa,se disponen a matarlas mediante algunas de las siguientes posiblidades:las estrangulan,se la comen viva o las envenenas con sus colmillos afilados. Las serpientes se defiendes huyendo,ocultandose o si se ven acorraladas muerden. Las serpientes se reproducen algunas con huevos y otras con bolsas. Protegen a sus crias solo cuando estan en el huevo o en la bolsa porque cuando nacen ya pueden valerse por si mismas. Hay varios tipos de serpientes alrededor de 2.700 especies:serpientes ciega australiana,cilindrica roja de arcoiris,pitón real,acuática de arafura,tigre australianas,cobras etc …

    Me ha gustado mucho y enseña muchas cosas nuevas que no sabia.

  19. eric

    NOMBRE:Eric García catalán
    TITULO:ESPECIES EN PELIGRO

    RESUMEN:Cuando el dia de hoy llegue a su fin habrá
    menos especies en la tierra.Hoy podría desaparecer unaespecie de pez pequeño,un caracol,un insecto o una planta.Es posible que su existencia haya pasado desapercibida para los humanos.Se calcula que hay entre 5 y 30 millones de especies en este planeta,de los cuales la ciencia conoce menos de 2 millones.
    La extinción ha formado parte de la naturaleza desde siempre.Antes de la aparición de los seres humanos se extinguiran aproximadamente una especie de animal o planta al año.Hoy desaparecen del mundo a un ridmo de mas de mas de mil anuales.En el año 2.000 podriamos perder 100 especies al día.El comercio de animales para su venta,se caza para obtener pieles o carne,la destrucció de sus hábitantes para construir granjas o ciudades i la contaminación de lo que queda de sus entornos pone en grabe peligro a miles especies.

  20. Marta

    NOM:Marta Simón Martínez
    TITOL DEL LLIBRE:El camp

    RESUM:Els animals són els nostres amics naturals i els hem de defensar des del més petit al més gran.Els animals són utilitzats per totes les maneres posibles:
    Per la carn i els productes alimentaris,per al transport i el treball,per la pell,la llana i com a defensa i companyia.També per la ciència,la curiositat i la distracció.No es pot alterar res de la cadena alimentària el forma la vegetació.Durant molts anys l’home ha modificat el medi per a construir ciutatas industrials i ha caçat sense mesura.Per aquest motiu algunes espècies sanes s’han extingut.Hi ha una llei per salvaguardar les espècies i una Declaració dels drets dels animals
    Nosaltres podem fer coses per els animals com donar-los,respectar els nius,no matar-los etc…
    Els animals són els nostres amics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *