Campanya “lectura mediambiental “

Curs: 5è de primària

Dates: del 22 de març al 6 de maig

A partir d’aquesta campanya fomentem entre d’altres:

  • La conscienciació en temes de caire mediambientals.
  • L’ hàbit de la lectura
  • La relació escola-biblioteca-família-escola
  • La responsabilitat.
  • La cooperació.
  • La implicació de les tasques d’Agenda 21 d’una gran part de la comunitat escolar de SJB.

La campanya la coordina l’equip d’agenda 21 i es portarà a terme amb la col·laboració de:

  • La biblioteca La Fraternitat
  • Els delegats Verds que motivaran, informaran  del funcionament i proporcionaran als alumnes  el material necessari (mural de gomets crítics).
  • El responsable verd d’aula que serà el responsable de comprovar que s’enganxen els “gomets crítics” al mural.
  • Mestre de català que vetllarà pel comentari escrit de cada alumne.
  • Mestre de medi-TIC que vetllarà per penjar els comentaris al bloc.
  • Tutora que motivarà i vetllarà pel bon funcionament de la campanya.
  • Les famílies dels alumnes.

Aplicació i funcionament de la campanya “lectura mediambiental “

  • Inici de la campanya (22 de març) amb el desplaçament dels alumnes, la  tria i recollida de llibres a la Biblioteca (cada alumne un llibre).
  • Lectura del llibre triat (cada alumne a casa seva)
  • L’alumne hauria de fer breu comentari sobre el que ha llegit amb l’ajuda de la mestre de català.
  • L’alumne penjaria amb l’ajuda de la mestre de Medi-TIC el comentari al bloc.
  • Mural dels gomets crítics: on figura el títol del llibre, el nom de l’alumne que l’ha llegit i la seva crítica (exemple: M’agrada molt = verd; M’agrada= taronja; No m’agrada= vermell)
  • L’alumne i la família farà el retorn del llibre a la biblioteca.
  • A partir de la segona setmana els alumnes fan el retorn del llibre a la biblioteca i agafen un altre.
  • Animaríem per a que cada alumne presentés un comentari de llibre cada una o dues setmanes.

Cloenda de la campanya:

  • Biblioteca de la Fraternitat: Exposició dels comentaris escrits dels alumnes  i del mural de “gomets crítics”

Medi ambient: responsabilitat de tothom

Els alumnes de 3r d’ESO hem treballat des de l’àrea de Ciències Socials els problemes ambientals.

Totes les persones tenim el dret de gaudir d’un medi ambient sa i equilibrat. Però alhora tenim l’obligació de protegir-lo. Podem contribuir a la protecció ambiental fent accions com aquestes:

(Estudi d’algunes de les accions a 3r d’ESO)

Accions fetes habitualment:

  • Reutilitzar bosses de plàstic com a bosses d’escombreries.
  • Utilitzar productes reciclats.
  • Aprofitar els fulls per les dues cares.
  • Procurar conservar els mobles.

Accions que mai fem:

  • Bateries recargables.
  • Reciclar els residus (separació del plàstic, paper, vidre…)
  • Respectar i fer respectar el mobiliari públic.
  • Utilitzar productes que tinguin cura amb el medi ambient.
  • Fixar-se en els components d’un producte.

Compromís per intentar fer-ho de tant en tant:

  • Separar els residus.
  • Respectar i fer respectar el mobiliari públic.

Campanya “DIMECRES, FRUITA!!”

DIMECRES FRUITA PER ESMORZAR
– Miriam, Dulce, Judit, Jordi I Tristan –

DSCN0078.rmvb

No, no, no, no volem no, no volem tenir càries.
Si, si, si, si volem si, prendre fruita saludable.

Poma, poma, plàtan, plàtan, dimecres per esmorzar.
Maduixa, pera, taronja o préssec, és el que haurem de portar.

Junts ens podem divertir, junts podrem gaudir i la fruita compartir.
Energia tindrem, tot el dia al 100%.

Poma, poma, plàtan, plàtan, dimecres per esmorzar.
Maduixa, pera, taronja o préssec, és el que haurem de portar.

Campanya “lectura mediambiental “

Lectura del llibre “ Experimentos y hechos ecológicos”

Adreçada a alumnes de 5è de primària

Inici de la Campanya: Febrer 2010

Un únic exemplar del llibre passa d’alumne a alumnes per lleginr-ne un fragment a casa. A l’escola, redacten un breu comentari i el pengen a un mural que hi ha a la classe i al blog Escola Verda.

Objectius:

  • Conscienciar en temes de caire mediambientals.

  • Fomentar l’ hàbit de la lectura

  • Potenciar la relació família-escola

  • Fomentar la responsabilitat i la cooperació

  • Fomentar la implicació en tasques d’Agenda 21 d’una gran part de la comunitat escolar de SJB.

Col·laboradors:

  • Els delegats Verds.

  • El responsable verd d’aula

  • Mestra de català

  • Mestra de Medi-TIC

  • Tutora

La Fàbrica del Sol

Els Delegats Verds hem tingut l’ oportunitat de visitar, el divendres 13 de novembre, la Fàbrica del Sol.

La Fàbrica del Sol és un projecte per la sostenibilitat  i aixó ofereix una àmplia gamma d’activitats orientades a difondre a la ciutadania,la cultura de la sostenibilitat.
El nou equipament és en sí mateix un exemple de sostenibilitat i de responsabilitat, des del punt de vi

sta arquitectònic com funcional.
L’edifici consta de solucions ambientals, com ara l’aprofitament de l’aigua pluvial, una pèrgola per a col·lectors solars i plaques fotovoltaiques a més de ventilació natural, entre d’altres, perfectament integrat en el seu entorn que es retroalimenta a partir d’energies renovables, entre altres innovacions.

La Fàbrica del Sol està situada en l’antic edifici d’estil modernista que acollia les ofines de la disecció de la fàbrica de gas, de la Catalana de Gas al barri de la Barceloneta, dissenyat per l’arquitecte Josep Domènech i Estopà. L’edifici està inclòs en el Càtaleg del Patrimoni Arquitectònic Historic i Artísitic de la Ciutat.

Quan vem arribar, ens vem trobar al punt de recepció de l’edifici, primer ens van donar informació va ser el primer punt de dialeg, mitjançant una presentació interactiva sobre el transport sostenible.

Vem anar a l’espai polivalent on la monitora  ens va explicar la història de la fàbrica, també vam veure un video que es podia veure la seva creació. Després varem pujar a la terrassa, que era molt bonica, amb un quadre molt gran de tota Barcelona. D’alla vem baixar a baix i ens varem acomiadar de la monitora.

La conclusió d’aquesta  “mini sortida” és que hem de cuidar més el medi ambient, és a dir, la Terra , per hi viure més anys i no destruir-la com estem fent.

Us animem a tots a fer una visita a la interessant Fàbrica del Sol!

Atentament,

Els Delagts Verds

Delegats Verds 2009/2010

1r d’ESO: Mateu Lozano, Julia Velasco.
2n d’ESO: Miquel Moya, Maria Simón.
3r d’ESO: Angela Requena, Aleix Gaseni.
4t d’ESO: MariaJosé Villegas, Aldo Saavedra.

RESPONSABILITATS DELS DELEGATS VERDS

  • Contacte amb l’equip de l’agenda 21.
  • Fomentar campanyes mediambientals.
  • Propostes de necessitats a l’escola.
  • Donar a coneixer projectes: bloc, hort.
  • Reciclatge de papers.

TOT KOM 9

Basant-nos en els objectius de l’equip de l’Agenda 21 pel curs 2008-2009:

1. Promoure projectes de caire mediambiental i de reciclatge entre els alumnes del centre.

2. Potenciar els criteris de comerç just i la sostenibilitat, promovent l’ús de productes reciclats i de comerç just.

Durant les JORNADES DE PORTES OBERTES que se celebraran el proper 7 de març de 2009, es durà a terme un PROJECTE DE RECICLATGE DE ROBA:

[slideshare id=1074382&doc=totkom9-090226125232-phpapp02]