Hola a tothom,
inicio aquest primer debat a propòsit del tema plantejat “Reflexions sobre els canvis en les metodologies. Innovació a la pràctica docent”, i com és habitual en mi ho faig allunyant-me lleugerament de la temàtica. O en tot cas baixant a un nivell més, si voleu, més fonamental sobre el concepte d’innovació. Una discusió prèvia que considero important abans d’entrar en consideracions sobre canvis metodològics en la pràctica docent.
Així que permeteu-me que us llance unes primeres preguntes, arran de les quals i de les respostes que doneu estructure el meu discurs posterior. Les preguntes son les segûents:
1.- Què enteneu per innovació?
2.- Què enteneu per innovació educativa?
3.- Us considerarieu innovadors educatius o creieu que se us podria considerar innovadors educatius? per què?
4.- Coneixeu innovadors educatius en el vostre entorn? en cas afirmatiu, què dirieu que és allò que els fa innovadors?
Espero les vostres aportacions inicials i després continuo,….
Salutacions cordials,
Marià Cano