Quadern de camp

 

  • QUÈ ÉS UN QUADERN DE CAMP?

A la visita als aiguamolls haureu de fer un quadern de camp. Es tracta d’un recull de les observacions que aneu fent sobre el terreny : heu de dibuixar el que observeu: aus, mamífers, petjades, fulles, paisatges,… i fer anotacions dels detalls per després poder ampliar. És important situar-se en l’espai i el temps, és a dir: lloc i data, així com les condicions meteorològiques. Segons l’època de l’any, l’hora, la temperatura, les precipitacions, la llum, la humitat,… es podran observar unes espècies o altres.

Cada membre del grup haurà de fer un mínim de 6 registres de la seva part (aus, rastres, plantes i arbres o invertebrats) i el responsable/editor del quadern ho recopilarà i lligarà els fulls. 

 

  • ENLLAÇOS
  1. Com s’omple un quadern de camp?
  2. Pas per pas…
  3. Ara toca fer el quadern. Un exemple,…

 

  • EXEMPLES

                 

                                   

  •  QUÈ US FARÀ FALTA?

– A la visita als aiguamolls haureu de dur: fulls de paper, bolígraf, llapis, colors, goma, regle, suport rígid per recolzar-vos, i també els instruments i aparells que us permetran orientar-vos i fer bones observacions com ara càmera de fotografiar, brúixola, prismàtics,…(Aniria bé que com a mínim en porteu un joc per grup)

– A l’aula haureu de dur tot el material per construir el quadern: els fulls de cada membre del grup, material d’escriptori i tot allò que us calgui per donar un acabat ben bonic al quadern de camp… (us donarem fil i agulla per lligar els fulls i cola de fuster).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *