Concert per a violoncel i orquestra de Schumann

Al 1851 va compondre Schumann aquest concert per aquest instrument solista però no va ser fins a l’any 1860 (quatre anys després de morir Schumann) quan es va estrenar públicament però uns anys abans va negar-se a estrenar-lo el mateix compositor per discrepàncies amb el solista de violoncel Robert Emil Bockmühl. Afortunadament va veure la llum i aquí el tenim. el solista dialoga amb l’orquestra casi sense oposició i com si fós música de càmera. El proper dissabte 12 de febrer el podrem sentir a l’auditori amb el violoncelista Jean-Guihen Queyras.

Recordeu l’Adagio en sol menor d’Albinoni/Giazotto?

El podeu sentir en aquesta versió magnífica de la Franz Liszt Chamber orchestra:

Ara sentiu aquest fragment del Concerto suite for electric guitar and orchestra on Malmsteen toca la guitarra amb l’estil heavy neoclàssic (subgènere del heavy metal creat per ell mateix a finals dels 70 i començaments dels 80).Molt influenciat per compositors com Bach, Beethoven, Mozart o Paganini (la forma de tocar la guitarra amb la velocitat i tècnica endiablada ens recorda al violinista del diable.
Aquí us el deixo:

Ave Maria

Les dues Ave Maria més famoses a la història de la música són les de Schubert i Gounod, aquí les podem sentir, la primera interpretada al violí per Yehudi Menuhin i l’altra interpretada per la soprano Renata Tebaldi.


Ara sentirem al famós Bobby Mcferrin fer l’acompanyament a la famosa Ave Maria de Gounod, basada en el preludi del Clave ben temperat de J. S. Bach:

Què és una fuga?

És una composició polifònica contrapuntística. Les diferents veus van apareixent i desapareixent com en un puzzle. Podem observar en aquest video com sorgeixen les diferents veus i el teixit contrapuntístic que creen.

Seguidament escoltarem una fuga composta per Vincent Lo sobre un tema musical tret de la sintonia de Nokia que a la vegada està tret del Gran Vals de Francisco de Tàrrega. Podem escoltar el tema original interpretat a la guitarra i la Nokia fugue seguint-la amb la partitura.