6èB fa una ruta pel patrimoni del segle XIX i XX de VdM

El centre d’estudis vilassarencs amb l’Alexis Serrano ens ha fet una ruta per VdM i ens ha parlat de l’època, de la història de la gent i de les cases que construïen en aquell context històric, de les relacions comercials amb Amèrica.

Ens ha explicat que el concepte d’Indià o “Americano” era el nom més comú o corrent que s’utilitzava a VdM, entre el s. XVIII i primers del segle XX, a aquelles persones que van fer gran fortuna i que tornaven a la seva terra i ostentaven de la riquesa acumulada.
A Vilassar de Mar personatges com aquest, se n’han documentat poquíssims, es possible que alguns en tornar s’establissin a Barcelona.

A Vilassar el que si tenim documentat és gent (capitans i pilots) que van fer diners (no grans fortunes) amb el comerç amb Amèrica sobretot amb la ruta del tassall (carn seca). Era comerç triangular típic del segle XIX. Eren els reis d’aquest triangle (Vilassar / Barcelona- Uruguai/Argentina- Cuba – Nova Orleans – Bcn). Aquest era comerç legal i els diners no es feien a Amèrica sinó amb el mercadeig entre aquestes regions.

Podem parlar de patrimoni de l’època o del segle XIX i XX, la realitat és que l’arquitectura indiana no existeix com a tal, existeixen cases neoclàssiques, modernistes, noucentistes, eclèctiques del tombat de segle però no són una tipologia concreta.

Estem molt agraïts al centre d’estudis vilassarencs!!!

INAUGUREM LA SETMANA CULTURAL

El Pigat i la Lucia han arribat de les Amèriques per inaugurar la Setmana Cultural de l’escola. Ens han explicat el llarg viatge que han fet i les aventures que han sortejat amb el vaixell Sant Ramon; balenes, peixos… i altres bèsties gegants s’han trobat al llarg de la travessa i ja estan aquí per donar el tret de sortida a l’última setmana del curs, que comenci la Setmana Cultural!!!!!!

A cada classe s’aniran penjant les fotos de les diferents activitats.

REPORTERS A VILASSAR DE MAR!!

FAMÍLIES !! Ja podeu enviar les FOTOS més artístiques i originals dels NOMS de les CLASSES del nostre alumnat a la següent adreça de correu: 08340vdm@gmail.com

Requisits:

– el tamany de les fotografies ha de ser un mínim de 4MB i un màxim de 20 MB,

– heu d’escriure al FITXER o al tema del mail el nom de l’alumne/a i el què s’ha fotografiat,

– la data límit serà el 30 d’abril del 2014.

LES DUES FOTOGRAFÍES SELECCIONADES DE CADA CLASSE SERAN EXPOSADES A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL ERNEST LLUCH DE VILASSAR DE MAR. Us anirem informant….

ANIMEU-VOS A PARTICIPAR!!!

Hola famílies!

A la nostra escola celebrem biennalment la Setmana Cultural. D’aquesta manera durant tot el curs treballem un tema escollit per tot l’equip de mestres abans de començar-lo. Així podem  TREBALLAR PER PROJECTES.pdf

Enguany hem escollit Vilassar de Mar amb el títol “08340 VdM”.

Aprofundir i conèixer el nostre entorn més proper ha estat la principal motivació per escollir aquest tema.

Els noms seleccionats de les classes són:

–       P5A:   El Mar,

–       P5B:   Els Gegants,

–       1rA:    El Pigat i la Lucia,

–       1rB:    El camp de futbol Xevi Ramon,

–       2nA:   Torre d’en Nadal,

–       2nB:   Platja dels Pescadors,

–       3rA:    La Festa Major,

–       3rB:    El passeig Marítim,

–       4tA:     Font de la Mina Vella,

–       4tB:     Pirates i corsaris,

–       5èA:   El Casc Antic,

–       5èB:   Plaça de l’Era,

–       6èA:   Botigues Històriques ,

–       6èB:   Els Indians.