SETMANA CULTURAL I FESTA DE L’ESCOLA 2012

El tema de la Setmana Cultural, del 16 al 21 d’abril,  ha estat el centenari de la MINA DE SÚRIA.

Hem volgut apropar els nostres alumnes a aquesta indústria que ha ajudat a construir el nostre poble des del 1912. Hem après com es va formar la sal i la potassa, qui extreu el mineral i quines màquines hi treballen, com es fan servir, com es transforma la sal i la potassa…

Per poder fer aquest treball hem comptat amb la col·laboració de pares, mares, avis… i, especialment, de l’empresa Iberpotash.

EI: Antoni Genescà EI: Pere Requena CI: Gabi Giménez
CM: Gabi Giménez CM: Gabi Giménez i José Antonio Yerro CM: José Antonio Yerro
CM: Josep Massana CM: Joana Solé i exalumnes CS: Ramon Vilaseca

Els/les alumnes de cicle mitjà van confeccionar un llibre que recull un segle de la nostra història:

Vam inaugurar una exposció sobre les fonts, amb treballs de les tres escoles de Súria, fruit d’una actuació conjunta d’Escoles Verdes.

Com a cloenda de la Setmana, es van representar dues obres de teatre: “Els minairons i la mina de Súria” (C. inicial)

i “La Mina, una caixa de sorpreses”.

Vam comptar amb un convidat d’honor, el gegant miner acompanyat  de l’Anna i el Quim,  gegantons del Poble Vell.

A l’hora de berenar, vam degustar els Especial K + 12. Aquí en teniu una petita mostra:

Com que es va posar a ploure no vam poder fer tots els jocs que havíem preparat….

ENS VISITA EN PEP MOLIST

El dia 30 de març  de 2011, l’escriptor Pep Molist (bibliotecari de Manresa) va venir a l’escola. Els nens i nenes, agrupats per cicles, van escoltar de primera mà quina és la feina d’un escriptor, com s’inspira per a escriure… i sobretot els va animar a llegir. Li van fer preguntes molt interessants relacionades amb la seva obra.

pepmolist3 pep-molist-2 pep-molist-4

Aquesta activitat formava part de les activitats prèvies a la Setmana Cultural i estava subvencionada pel projecte “Municipi Lector”.

municipi-lector