Cicle Formatiu de Grau Superior Animació Sociocultural i Turística

Tipus d’ Ensenyament: Públic i Presencial

Durada: 2 cursos

Horari:Matí

Oferta:30 places

Família:

Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Competència professional

En acabar els estudis, els graduats han de ser capaços de:

 

·         Elaborar projectes d’intervenció sociocultural a partir de la informació obtinguda del context i les persones destinatàries incorporant la perspectiva de gènere.

 

·         Dissenyar espais, estratègies i materials de promoció i difusió de projectes d’intervenció sociocultural, aplicant els avenços tecnològics de l’àmbit de la comunicació.

 

·         Organitzar departaments,  programes i activitats d’animació sociocultural i turística gestionant la documentació i els recursos així com el finançament i el control del pressupost assignat.

 

·         Crear, dinamitzar i supervisar equips de monitors/es en projectes d’intervenció sociocultural, organitzant-los en funció de les activitats.

 

·         Dissenyar, implementar i avaluar activitats lúdiques, culturals i físico recreatives seleccionant les estratègies metodològiques, organitzant els recursos i manejant els equips i mitjans tècnics necessaris per al seu desenvolupament

 

·         Organitzar i gestionar els serveis d’informació juvenil, realitzant activitats d’orientació, informació i dinamització que atenguin les necessitats i demandes de les persones d’aquest sector de població

 

·         Dissenyar, implementar i avaluar activitats socioeducatives dirigides a la població juvenil, afavorint la igualtat d’oportunitats i aplicant els principis de l’educació no formal

 

·         Dinamitzar grups aplicant tècniques participatives i de dinamització, gestionant els conflictes i promovent el respecte i la solidaritat

 

·         Aplicar els protocols establerts en matèria de primers auxilis en situacions d’accident o emergència

 

Àrees de treball

Els titulats podran exercir la seva tasca professional en els següents àmbits:

·         Sector de serveis a la comunitat, desenvolupament comunitari i informació juvenil

·         Sector dels serveis culturals, de lectura i informació, de tecnologies de la informació i la comunicació, i de recursos i productes culturals diversos

·         Sector de serveis turístics, del lleure i temps lliure, d’activitats lúdiques i esportives, mediambientals i d’aire lliure

 

  Principals ocupacions

Els estudis capaciten per a les professions que es detallen a continuació:

·         Coordinador/a i director/a d’activitats del lleure infantil i juvenil

·         Coordinador/a i director/a de campaments, d’albergs de joventut, de cases de colònies, de granges escola, d’aules de cases de joventut i d’escoles de natura

·         Animador/a sociocultural

·         Dinamitzador/a comunitari/ària

·         Assessor/a del sector associatiu

·         Tècnic/a comunitari/ària

·         Tècnic/a de serveis culturals

·         Tècnic/a en informació juvenil

·         Animador/a d’hotels; de vetllades i espectacles, o d’activitats recreatives a l’aire lliure en complexos turístics

·         Cap de departament d’animació turística

 

Què estudiaràs?
Primer curs Segon curs
Primers auxilis  – 2h/set Animació i gestió cultural. – 6h/set
Context de l’animació sociocultural – 4h/set Intervenció socioeducativa amb joves. –  3h/set
Activitats d’oci i temps lliure  – 6h/set Projecte d’animació sociocultural i turística  -2h/set
 Dinamització de grups – 4h/set Animació turística  – 4h/set
Informació juvenil  – 2h/set Empresa i iniciativa emprenedora. – 2h/set
Formació i orientació laboral.  3h/set Formació en centres de treball – 2h/set
Metodologia de la intervenció social. – 4h/set
 Anglès.  – 3h/set

 

Accés als estudis universitaris:

Les universitats convaliden crèdits universitaris per haver cursat un cicle formatiu de grau superior. Podeu trobar informació a www.xtec.es/fp

Altres cicles d’aquesta família professional:

·         Educació infantil

·         Integració social

·         Mediació comunicativa

·         Promoció d’igualtat de gènere

Cicle Formatiu de Grau Mitjà Atenció a Persones en situació de Dependència

Tipus d’Ensenyament  Públic i Presencial

Durada 2cursos

Horari:Matí  1r curs i tarda 2n curs

Oferta: 2 grups de 30 places per grup

Família:  Serveis Socioculturals i a la Comunitat
Competència professional

En acabar els estudis, els graduats han de ser capaços de:

·         Realitzar les tasques d’higiene personal i vestit de les persones en situació de dependència, aportant l’ajuda necessària, afavorint al màxim la seva autonomia en les activitats de la vida diària i mantenint cap a ells una actitud de respecte i professionalitat

·         Organitzar la intervenció relativa a l’alimentació supervisant els menús, preparant els aliments i administrant-los quan sigui necessari

·         Realitzar les activitats de manteniment i neteja del domicili garantint les condicions d’habitabilitat, higiene i ordre i, si s’escau, tramitant la documentació pertinent

·         Realitzar les intervencions relacionades amb l’estat físic de les persones en situació de dependència

·         Realitzar els trasllats, mobilitzacions i suport a la d’ ambulació

·         Donar resposta a situacions d ‘emergència i risc per a la salut en el desenvolupament de la seva activitat professional aplicant tècniques de primers auxilis

·         Implementar intervencions de suport psicosocial emprant ajudes tècniques, suports de comunicació i tecnologies de la informació i la comunicació

·         Aplicar tècniques i estratègies per al manteniment i desenvolupament de les habilitats d’autonomia personal i social de les persones en situació de dependència emprant ajudes tècniques i de comunicació

·         Realitzar tasques d’acompanyament i assistència personal respectant les directrius del Pla Individual de Vida Independent i les decisions de la persona usuària.

Àrees de treball

Els titulats podran exercir la seva tasca professional en els següents àmbits:

·         Centres residencials de persones grans o amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials

·         Pisos tutelats

·         Centres de dia

·         Centres de rehabilitació

·         Centres d’oci i temps de lleure

·         Centres d’inserció ocupacional de persones amb discapacitat

·         Serveis d’atenció a domicili i domicilis particulars

 

Principals ocupacions

 

Els estudis capaciten per a les professions que es detallen a continuació:

–     Assistent/a de persones en situació de dependència en institucions i/o domicilis

–     Governant/a i subgovernant/a de persones en situació de dependència en institucions

–     Auxiliar responsable de planta de residències de persones grans i persones amb discapacitat

–     Auxiliar d’ajuda a domicili

–     Assistent/a d’atenció domiciliària

–     Treballador/a familiar

–     Auxiliar d’educació especial

–     Assistent/a personal

Teleoperador/a de Teleassistència

 

 

 

 

 

Què estudiaràs?
Primer curs Segon curs
Organització de l’atenció a les persones en situació de dependència – 4 h/set Atenció higiènica – 2h/set
Atenció sanitària  – 6 h/set Teleassistència  – 2 h/set
Destreses socials – 3 h/set Suport domiciliari – 6 h/set
Atenció i suport psicosocial – 7 h/set Suport a la comunicació – 2 h/set
Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència – 5 h/set Primers auxilis – 2 h/set
Formació i orientació laboral  – 3 h/set Empresa i iniciativa emprenedora  2 h/set
Anglès tècnic  3 h/set
Síntesis  2 h/set
Formació en centres de treball  383 hores

 

Correspondència amb cicles de grau superior
Aquests estudis formen part del mateix itinerari que els següents cicles de grau superior:

·         Animació sociocultural i turística

·         Educació infantil

·         Integració social

·         Mediació comunicativa

·         Promoció d’igualtat de gènere

 

 

 

Catàleg de joguines conscients ‘La Juganera’

https://directa.cat/document/juganera

Des de la Directa han creat un catàleg on trobem joguines fetes des de cooperatives, inspirades en línies pedagògiques Montessori, Pickler, Waldorf i Hengstenberg, que exploren els mons del joc lliure i creatiu, i fetes amb materials nobles i naturals com la fusta i les teles orgàniques. A més de joguines, el catàleg també recull propostes de literatura infantil crítica, música transformadora i experiències que fan créixer. Un catàleg que surt en una època en la qual creiem que ens pot servir per repensar el model de consum i d’aprenentatge que volem per a nosaltres i per les nostres filles.

 

 

CAPTAIN FANTASTIC

“Ben (Viggo Mortensen) és un home que ha passat deu anys vivint en els remots boscos situats al nord-oest dels Estats Units criant als seus sis fills, diversos d’ells amb la seva dona. Aïllats totalment de la vida moderna, de les comoditats de les ciutats i de la societat de consum, Ben és un pare devot que ha inculcat en els seus fills una peculiar manera de pensar i viure la vida. No obstant això, una tràgica notícia fa que la peculiar família hagi de deixar temporalment la seva manera de vida a la natura i tornar a la civilització. (FILMAFFINITY)”

A la videoteca del departament podeu trobar  “Captain Fantastic”. Un film que us recomano i crec que potser utilitzat en molts mòduls de la nostra família. Reflexions en referència a l’educació dels nostres fills/es, reflexions entorn al sistema educatiu, entorn a la societat en la que vivim, entorn a l’adoctrinament o educació, … Bé, us convido a visionar-la i a reflexionar plegats.

https://redsocial.rededuca.net/captain-fantastic-una-reflexion-sobre-la-educacion