HUMANS BODIES

“El que té d’especial Human Bodies és que el seu contingut sempre està d’actualitat: el nostre cos és l’única cosa que ens acompanya sempre, des que naixem fins que morim i per això les noves generacions continuen sentint-se atretes per saber de quin i com estem fets”, comenta Luis Ferreiro, director de la mostra.

El nostre alumnat d’Integració Social i Animació Sociocultural i Turística, ha visitat l’exposició, aquest dijous dia 7 de març. L’exposició ens ensenya l’anatomia humana d’una manera realista. Els alumnes i les alumnes, ja havien estudiat des de primers auxilis, parts d’aquesta anatomia i sobretot l’aparell circulatori, respiratori, amb el seu funcionament. Van quedar bocabadats, i la sensació va ser molt positiva.

PRIMERS AUXILIS

No som conscients de la importància de tenir coneixements de primers auxilis davant una situació d’emergència. Saber com hem de reaccionar en un moment inesperat pot ajudar a salvar vides.

El mòdul professional Primers Auxilis forma part dels ensenyaments del
títol de Formació Professional.
El mòdul professional Primers Auxilis és impartit a l’alumnat i conté la formació necessària per a exercir la funció de prevenció i seguretat, que inclou aspectes com a aplicació de primers auxilis i generació d’entorns segurs.

 

 

TALLER BIODANSA

El dimarts 19 de febrer de 2019 va venir Isabel Jódar González, a fer-nos un taller de Biodansa.

Qui és la Isabel?

Facilitadora de Biodansa SRT, per l’Escola de Nicaragua-Managua. Codi de titulació: “RAJA 1311”
Formada en les extensions de “Projecte Minotaure”, “Biodansa Aquàtica”, “L’arbre dels desitjos”, “Identitat i quatre elements” i  “Educació  biocéntrica”.
Diversos grups regulars i grups amb docents i amb dones supervivents de violència de gènere i abús sexual.

  • Llicenciada en Pedagogia Social amb experiència en processos de creixement personal i sanació; i processos educatius col·lectius sobre equitat de gènere, lideratge, i apoderament del sagrat femení. Ha treballat amb joves, adolescents, col·lectius de dones i persones adultes privades de llibertat.
  • Terapeuta Psicocorporal des de l’anàlisi bioenergètica, i especialista en abordatge del trauma i abús sexual des de l’enfocament de  Somatic  Experiencing.

Què és la biodansa?

La biodansa és una pràctica que utilitza com a eines el moviment, la música i la inducció a la vivència. Proposa un camí cap a l’autoconeixement i el desenvolupament personal.

La pràctica de la biodansa afavoreix la creació d’un àmbit adient perquè les persones descobreixin, expressin i desenvolupin els seus potencials, gestionin les seves emocions i afavoreixin l’alegria i el plaer de viure.

En general, actua, entre d’altres, en els següents aspectes de la persona:

  • Ajuda a la prevenció i disminució de l’estrès.
  • Exerceix de suport per superar depressions.
  • Estimula l’energia vital.
  • Millora l’autoestima i la identitat.
  • Cultiva l’afectivitat i les relacions humanes.
  • Ajuda a desenvolupar habilitats per a la vida.
  • Provoca una alta motivació cap al canvi.
  • Convida a la construcció d’estils de vida saludables.

 

Compartint famílies

Compartint famílies és un espectacle de creació col·lectiva, interpretat per mares i pares d’acollida. El seu principal objectiu és donar a conèixer l’acolliment, la mesura de protecció a la infància en la que l’administració atorga la guarda d’un menor durant un temps a una família, sense que existeixi finalitat adoptiva. L’espectacle recrea el primer Simpòsium Mundial de Famílies Mar de Núvols: “Un mar de núvols. Un mar suau, dolç, tou i acollidor per a nadons, infants o adolescents que necessiten una llar on sentir-se estimats.” D’inici a fi, els actors i actrius no deixen l’escenari. Passen d’un registre còmic i dinàmic a un de simple i emotiu traient-se i posant-se una bata blanca. Les escenes còmiques de les doctores i doctors que presenten el Simpòsium s’alternen amb escenes més íntimes on cada un d’ells dona testimoni de la seva experiència personal. Des de l’humor i el divertiment el públic es familiaritza amb les particularitats de l’acolliment alhora que es commou amb les vivències personals de cada mare i pare d’acollida que protagonitzen l’espectacle.

 

Tènics/tècniques en Animació Sociocultural i Turística

Si tens el títol d’Animació Sociocultural i Turística estàs habilitat com a Director d’Activitats en el Temps Lliure Infantil i Juvenil.

Després de fer la consulta a la Direcció General de Joventut podem confirmar que el títol oficial de Animador Sociocultural i Turístic, expedit per el Departament d’Ensenyament, després d’haver cursat i aprovat el corresponent Cicle Formatiu de Grau Superior (regulat per el Real Decreto 1684/2011), habilita per a exercir com a Director/a d’Activitats d’Educació en el Temps Lliure Infantil i Juvenil.

Ara bé, en aquest cas concret el document acreditatiu vàlid és el títol expedit pel Departament d’Ensenyament i no porta associat cap carnet.
Si, de tota manera, tens especial interès en obtenir el carnet que expedeix la Direcció General de Joventut, amb la titulació d’animació sociocultural es convaliden alguns mòduls formatius del Curs Oficial de Direcció d’Activitats d’Educació en el Lleure Infantil i Juvenil, de manera que pots optar a la versió abreujada d’aquest curs. Per tenir més informació per a fer la versió abreujada del curs pots adreçar-te a qualsevol de les Escoles d’educació en el lleure reconegudes per la Direcció General de Joventut.

Nota 1: Aquesta resposta també és aplicable a les persones que tenen el Títol Superior d’Animació Sociocultural, regular per el Real Decreto 2058/1995 i expedit per el Departament d’Ensenyament.

Aquesta resposta es basa en les següents disposicions normatives:

Real Decreto 1684/2011  que regula el títol d’animació sociocultural i turística

  • L’article 7.2 estableix de les diverses habilitacions professionals que facilita aquest títol
  • La Disposició addicional tercera, punt 2, que parla dels efectes professionals en l’antic títol d’animació sociocultural regulat per el Real Decreto 2058/1995

 

Decret 267/2016, de 5 de juliol, de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys

  • La disposició transitòria cita explícitament que el títol superior d’animació sociocultural i turística habilita per a fer de director/a.

“Mental hospital of children”

Fa 42 anys, aquest institut era un antic manicomi, en el qual un 31 d’Octubre va ocórrer un incendi que va acabar amb les vides de tots els que allí es trobaven; excepte la d’un dels nens, sent aquest el protagonista d’aquesta tragèdia.

Actualment les ànimes en pena dels antics pacients vaguen pertot arreu.

Cada any el conserge de l’actual institut, s’acosta fins al monòlit en memòria de les víctimes de l’incendi a posar una vela i obre les seves portes a tots aquells que vulguin visitar i conèixer la història d’aquesta tragèdia, ocorreguda el 31 d’Octubre de 1976.

El motiu de l’incendi no se sap, ni tampoc qui va ser qui ho va causar, fins al final del túnel on els passatgers, podran viure el moment en el qual s’adonaran que és el conserge el piròman que va causar aquesta tragèdia.

Durant tot el recorregut, els nens/es morts faran diversos intents d’anar a per el guia (conserge), i així mateix tots els passatgers, se senten perseguits pels diferents personatges que es vagin trobant durant el recorregut.

Finalment, el túnel acaba en una sala on a la capella, on es  desvetlla mitjançant diferents escenes, qui va ser el veritable i únic culpable de l’incendi que va tenir lloc allí on actualment es troben….

 

 

El 20% dels joves entre 15 i 19 anys pateix assetjament a través de les xarxes socials

El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) posa en marxa un projecte educatiu per prevenir i abordar les violències masclistes i les relacions abusives que es donen entre adolescents i joves a través de les xarxes socials o altres entorns digitals. El programa s’implementarà en tots aquells centres de Secundària i entitats d’educació no formal que ho demanin.

Segons dades de l’Observatori Català de la Joventut, un 14,3% de les persones joves afirma haver estat objecte d’amenaces o insults a les xarxes durant l’últim any, i aquesta proporció augmenta al 20% en la franja d’edat entre els 15 i els 19 anys. Els motius més assenyalats són el gènere, l’orientació sexual, les creences i l’origen.

Una de les principals línies de treball del projecte, que porta com a títol Unfollow a les violències masclistes, és una guia que explica diferents situacions de sexisme a les xarxes a través de la història fictícia però quotidiana d’una noia que viu un cas de l’anomenat sexpreading, és a dir, la difusió sense consentiment de fotografies de caràcter sexual o interpretades com a tal. També compta amb unes fitxes de suport destinades a professorat i persones educadores de diferents àmbits que pretenen ser un recurs per al treball amb adolescents.

El CNJC posa a la disposició dels instituts i les entitats diferents sessions formatives. El curs passat es va dur a terme una prova pilot del projecte en tres centres de secundària de l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell i Granollers, amb el suport de l’IEMed.

En la primera fase del projecte es posarà especial èmfasi a presentar la guia i formar el professorat català. La CNJC han comptat amb la col·laboració d’entitats expertes en la temàtica, com la Cooperativa Candela Acció comunitària i feminista i Educació per a l’Acció Crítica (EdPAC).

https://www.social.cat/noticia/8978/el-20-dels-joves-entre-15-i-19-anys-pateix-assetjament-a-traves-de-les-xarxes-socials?platform=hootsuite