CTS

MAPA CONCEPTUAL: CTS

lopez_aira_leticia_pac13_mapacts.jpg

 CONCLUSIONS PAC 1 

Després de la lectura de l’article de Domènech i Tirado, del mòdul 1 de Julio Cabrero i de les intervencions del debat CTS; he de dir que la tasca que he realitzat ha sigut molt productiva per a mi, ja que he ampliat bastant el bagatge conceptual referent a aquesta temàtica i he pogut observar les diverses opinions que hi ha sobre aquests aspectes. 

En primer punt, i pel que fa als aspectes conceptuals de la PAC, després d’aquest treball és evident que les relacions que s’estableixen entre Ciència, Tecnologia i Societat són molt importants, és a dir, la seva interdependència ens fa entendre el valor i la influència que reben de forma recíproca. També he reflexionat sobre el fenomen de les TIC com a punt de referència entre l’àmbit tecnològic i la seva aplicació al camp educatiu (Tecnologia Educativa), veient tant les possibilitats que poden oferir com les limitacions que presenten.  

Per altra banda, en quant a la metodologia de treball, he de remarcar que no ha sigut una tasca fàcil, sinó més bé un treball molt laboriós. En què, seguint la directriu del sentit i la crítica dels mites de l’aplicació de les TIC, no sempre ens facilita la feina i ens redueix el temps en l’aprenentatge, sinó que de vegades cal invertir més hores que un rellotge per a poder fer el millor que es pot una tasca. Però, després d’investigar i d’ autoapendre, he de dir que he trobat molt profitós el programa cmap, que ben segur aprofitaré més endavant.

AVALUACIO INICIAL

Hola a tots i totes!

Estic cursant una asignatura a la UOC on hem de penjar diverses activitats al blog.

Espero que us semblin tan interesants com als alumnes que les realitzem.

Àdeu!!!!!!!!!!!!

8.    Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord) 

TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 3

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 6

DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 7

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 8

TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: 8DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 7

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 5

9. Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper i escanejat.

mapa conceptual 1

10.  Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?Actualment, vivim en un període de canvis continus i ràpids. La ciència i la tecnologia són dos camps en constant moviment, la qual cosa ens obliga a ser oberts i estar preparats pel canvi. Crec que sempre defensaria, sense canviar d’opinió, la part de la meva defensa a la humanitat i al fet que en el fons som les persones les que movem els fils de tots aquets avenços i que son també nosaltres els que donem bon o mal ús a tot això. Però, si que es veritat que estic oberta al canvi i que por ser hi ha algun progrés que em fa trontollar i reflexionar sobre les meves idees i em fa canviar els meus esquemes.

L’AUTORRETRAT

A la classe hem realitzat un projecte sobre el retrat i l’autorretrat.  Aquestes fotos són alguns dels resultats del treball que hem fet.

CARA PICASSO             SILUETA AUTORRETRAT       

      AUTORRETRAT                       PISSARRA DIGITAL 1                      

     PISSARRA DIGHITAL 2

EL DIA DE LA PAU

Amb els meus i les meves alumnes he treballat aquest poema pel dia de la PAU. Desitjo que us agradi tan com a nosaltres.

LA FESTA DE LA PAU

Si tingués la màgia d’un mag, de les bales en faria flors,

dels fusells trombons i fagots i dels trons poemes d’amor.

Si tingués la màgia d’un mag, de la gana en faria blat,

dels canons prismàtics gegants i dels tancs camions de gelat.

Si tingués la màgia d’un mag, dels soldats en faria clowns,

dels tinents ocells de paper, ballarines o castellers.

Si tingués la màgia d’un mag, de les mines en faria daus,

de les bombes jocs malabars i dels corbs coloms de pau.