WEB QUEST D’INTERCULTURALITAT

          Cal reconèixer les diferències?

Sí, però no s’ha de caure en la deformació d’aquestes a favor del interès propi o del grup. No és necessari expressar-se mitjançant prejudicis socials que adoptin una actitud negativa o falsa abans de tenir tots els elements necessaris per fer-ho (K. Young).

Si emetem judicis equivocats, perdem oportunitats per passar-ho bé i per gaudir amb els altres. Cal aprofitar la diversitat i veure o intentar conèixer on NEIXEN ELS PREJUDICIS? que no ens beneficien i ens tanquen la nostra relació amb els altres.

A partir d’aquesta idea el Lluís, el Carles i jo hem dissenyat una web quest per treballar amb els i les alumnes de la ESO:

http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3705&id_pagina=1

Desitjo que us agradi i us sigui útil!

dsc05312.JPG

SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

La realització d’una WQ no és una feina fàcil, i a més unit al treball en grup telemàtic, es converteix en un gran projecte que comporta moltes dificultats a superar.

La nostra WQ es centra en el treball dels PREJUDICIS. Tot allò que creiem saber dels altres sense comprovar-ho, aquells aspectes que ens tanquen els ulls i no deixen que la nostra convivència estigui oberta a les ventatges de la diversitat cultural.

Pretenem que els i les alumnes entenguin la importància que té el conèixer als altres abans d’emetre un judici de valor respecte a ells,  només pel fet de ser o de pertànyer a una cultura concreta. Se’ls convida a entendre que tot prejudici no te fonament i que l’únic que ens comporten són barreres per a la bona convivència.

Per tal de dur-ho a terme, els hi proposem una sèrie d’activitats que a nosaltres ens estant resultant dificil de decidir. Hi ha un gran ventall de posibilitats a treballar, i és complicat escollir-ne només unes perquè tots els conceptes són importants, però cal centrar-se en un i resulta dificil fer-ho.

Pel que fa al treball en grup, crec que tot i tenir diferents opinions i diferents maneres d’entendre el treball, al final sempre trobem solucions a tot i això facilita la feina. Treballar telemàticament és molt dificil per arribar a  conclusions finals coherents per les dificultats de la demora espai – temps; però poc a poc es van solucionant i anem seguint la mateixa linia de treball.

 En conclusió, vull remarcar que està sent un  treball molt gratificant!!!!!!!!!!

DEBAT

Tot debat és un espai per ampliar o bé reconstruir idees prèvies sobre un tema. En aquest cas, el tema plantejat el veig i el visc cada dia a la meva escola i més concretament a la meva aula. Així que, veure diferents opinions sobre el currículum, la selecció de continguts, la rellevància de certs temes culturals, la posició dels mestres, etc; m’ha fet replantejar-me moltes de les meves concepcions i reafirmar d’altres.

Penso que tots, tot i que alguns més que altres, hem intentat participar de la millor manera possible en el debat. Però si que és veritat que la metodologia no ha sigut molt apropiada, ja que era difícil seguir el fil de les aportacions per tal de mantenir una coherència en el debat. Era molt fàcil que es passés d’un tema a altre, i que al cap d’uns dies es tornés al principi, sense seguir cap línia lògica a debatre. Això, crec que ha estat un punt negatiu, i que a mi personalment m’ha atablat i m’ha dificultat seguir la línia del debat.

Personalment, un dels temes que considero molt important és el fet de com treballar dintre de l’aula en el dia a dia un currículum que en el fons és molt tancat i centralitzat en la nostra cultura. És un aspecte que ha sorgit en el debat, però que crec que és un tema per continuar aprofundint; donat de la seva importància tal i com estan canviant les aules actualment.

INICI

Tal i com s’explica al pla docent, crec que aquesta assignatura ens donarà una nova visió dels contextos multiculturals que hi ha en el món de l’educació actualment. Així, crec que al finalitzar tots els mòduls tindré un ventall més ampli de recursos, ja siguin teòrics o pràctics, relacionats directament amb el tractament de la diversitat cultural en el món de l’educació: currículum, organització de centres, agrupament d’alumnes, formació d’educadors, etc;  per tal de poder analitzar i comprendre els reptes que planteja la diversitat cultural. Amb la finalitat d’examinar i avaluar situacions educatives caracteritzades per la diversitat cultural i fer propostes per intervenir-hi des d’una perspectiva psicopedagògica.