SISTEMA DE GESTIÓ DOCENT INFORMATITZAT
Durant aquest curs 2008-2009, el centre està implementant un programa que permet fer un control exhaustiu de tota l’activitat docent de forma informatitzada.
A través d’un terminal portàtil, semblant a una PDA, el professorat pot prendre nota a l’aula de totes aquelles incidències ens ajuden a fer un seguiment rigorós del nostre alumnat: assistència, retards, deures, comportament….. Tota aquesta informació es trasllada a un programa informàtic a través del qual podem tenir accés a totes les dades introduïdes i, per tant, conèixer l’actitud i el treball diari per poder corregir aquells aspectes que calgui.
Tanmateix, diàriament, aquesta informació, quan és rellevant (absències, actituds força negatives, actituds força positives) s’envia a través d’un SMS al telèfon mòbil de les famílies que poden tenir la informació de manera acurada i àgil. Per la seva banda, els professors poden tenir tota la informació d’un grup o d’un alumne individual i veure’n l’evolució i a les famílies se’ls passa un detall a les entrevistes que tenen amb els tutors.
D’aquí poc temps, totes les famílies que ho demanin podran tenir accés, a través d’un codi d’accés a la pàgina web, a qualsevol hora, de tota aquesta informació per conèixer el treball i l’actitud dels seus fills.
EXHIBICIÓ DE LES ALUMNES D’AÈROBIC, FUNKY I HIP HOP
El dissabte 14, en el marc de la primera competició d’Aèrobic, Hip-Hop i Funky entre centres escolars en què van participar centres de Rubí, Terrassa i altres localitats de la comarca, celebrada al pavelló de Can Roses, les alumnes de l’IES La Serreta van tenir un paper destacat.
Els nostres grups van realitzar tres coreografies diferents que van merèixer l’aplaudiment unànime del nombrós públic que omplia a vesar les grades del pavelló. Dins de les activitats extraescolars que ofereix el nostre centre, aquestes alumnes es preparen al gimnàs del centre dos dies a la setmana, dimecres i divendres.
FEM QUIMICA. VISITA A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El dia 13 de febrer, els alumnes de primer de batxillerat científic-tecnològic van assistir a les jornades “Fem Química al Laboratori” a la Universitat de Barcelona.Els alumnes es van organitzar en dos grups i cadascun, amb el seu professor, es va dirigir als laboratoris on es van protegir amb ulleres de seguretat i una bata.Després que la professora expliqués les normes del laboratori es van fer les reaccions químiques.Un dels experiments tenia a veure amb el color dels elements, un altre amb el fred i un darrer va permetre d’identificar medicaments mitjançant la cromatografia.
L’experiment del fred va resultar ser una experiència molt bona, ja que es va
poder manipular diòxid de carboni en estat sòlid a -78ºC (195K). És semblant al
gel però la diferència és que no queden les mans mullades. Això sí, s’ha
d’anar amb compte a l’agafar-lo perquè pot cremar. Els alumnes també vam fer
experiments amb nitrogen líquid, com per exemple congelar una flor, en aquest
cas una rosa.
EXTRAESCOLARS DE MÚSICA
El primer trimestre van començar els extraescolars de música que se sumen a l’àmplia oferta d’activitats tradicionals: futbol sala, volei, hip-hip, funky, etc…
Dos dies a la setmana, tres grups d’alumnes sota la guiatge d’un professor experimentat poden gaudir, respectivament, de classes de guitarra, piano i s’ha format un grup de combo amb guitarres elèctriques, saxo, clarinet i bateria.
Per tal de fer possible aquestes activitats el centre ha adquirit nous instruments musicals i ha millorat la insonorització de l’aula de música, col·locant-hi una nova porta hermètica.
DONACIÓ DE SANG DE LES ALUMNES DE CICLES FORMATIUS DE L’IES LA SERRETA
D’èxit molt important cal qualificar la primera donació de sang per part de les alumnes de cicles formatius de grau superior de l’IES La Serreta que es va realitzar divendres 30 de gener. Van ser 34 donants, 21 dels quals ho feien per primera vegada. Tractant-se dels cicles de grau superior d’Integració Social i Educació Infantil, que tenen un component especialment femení, no és d’estranyar que la immensa majoria de les donacions, vint-i-cinc sobre les trenta-quatre, fossin noies.La unitat del Banc de Sang i Teixits es va situar a la sala del taller d’educació sociosanitària i les seves lliteres es van afegir a les que ja té el propi taller. Per la tarda, durant prop de tres hores, les alumnes i algun professor van desfilar en una acció de solidaritat col·lectiva envers totes les persones que ho poden necessitar.
Amb molts nervis i pors les donants primerenques no paraven de preguntar a les infermeres sobre la quantitat de sang que s’extreia, sobre les conseqüències o el tipus d’agulla que s’utilitza en l’extracció.
Va ser un acte molt bonic i generós. Encoratjant-se les unes a les altres van canviar els classes habituals per una lliçó pràctica de solidaritat, oferint la seva pròpia sang, un element absolutament imprescindible en les actuacions mèdiques, operacions, transfusions, etc… i que avui encara no es pot produir artificialment.
La donació va ser ràpida i no gaire dolorosa. Les infermeres transmetien seguretat i les pors s’anaren dissipant de mica en mica. Malgrat els temors, al final ningú es va arribar a marejar.
En tots els casos l’extracció va consistir en bosses de 450 mil·lilitres que s’utilitzaran en concentrats d’hematies per a transfusions ens cassos d’intervenció quirúrgica o de càncer o insuficiència renal, concentrats de plaquetes per a transplantaments de medul·la i plasma per a tractaments de dèficit de coagulació.
En sortir un suc o una ampolla d’aigua, alguna cosa per menjar i un parell de consells: no fer exercicis intensos durant unes hores i beure força líquids per tal de recuperar.
COMENCEN LES CLASSES DE NATACIÓ
Tots els metges coincideixen en el fet que la natació és un esport molt complert i més enllà d’això gairebé tothom coincideix en el temor ancestral i gran el respecte que ens generen als humans les aigües: el mar, els rius. Per aquest motiu, per tal de millorar el coneixement del medi aquàtic i perfeccionar les tècniques de natació, per quart any consecutiu, tots els alumnes de primer curs de l’IES La Serreta han començat les classes a les instal·lacions de la piscina de Can Roses.
Durant un quadrimestre, a partir de la primera setmana de febrer, dues hores a la setmana, els més de 120 alumnes de primer d’ESO faran classes de natació. Es tracta d’un projecte dissenyat pel departament d’Educació Física i la direcció de l’IES La Serreta com a continuació de les activitats de coneixement del medi aquàtic que s’han vingut realitzant en les escoles de primària rubinenques entre els alumnes de P4 i P5.
Aquesta iniciativa respon al fet que des del departament d’Educació Física de l’IES La Serreta s’ha constatat una greu mancança en les capacitat de natació de molts alumnes i un desconeixement quasi total en gran part d’aquells que s’han incorporat a les escoles rubinenques amb posterioritat als pàrvuls. Especialment greu es aquesta mancança entre els alumnes de famílies amb dificultats econòmiques als quals va adreçada preferentment aquestes classes.
Aquesta iniciativa de l’IES La Serreta forma part de les matèries obligatòries dels alumnes. No es tracta, per tant, d’activitats extraescolars sinó que tots els alumnes han de realitzar-les. Sota la supervisió de monitors del Club Natació Rubí i dels professors d’Educació Física de l’IES La Serreta, els alumnes s’inicien o milloren el seu coneixement de la natació i del medi aquàtic. Per a molts alumnes de famílies amb dificultats, es tracta d’una activitat que els permet un contacte guiat amb les piscines del que d’una altra manera no podrien gaudir.
Tot i que enguany aquest projecte no rebrà cap subvenció per part de l’Ajuntament, s’ha valorat per part del Consell Escolar del centre la importància de continuar realitzant aquesta activitat i s’ha decidit que el centre finançarà la totalitat del seu cost en el convenciment que resulta de gran utilitat pels alumnes.
Els professors de l’IES La Serreta valoren l’experiència com a excel·lent, i les famílies i els alumnes hi donen un recolzament unànime. La voluntat de la direcció de l’IES La Serreta és de poder mantenir aquesta activitat en el futur però el seu cost pot fer inviable la seva continuïtat sense l’ajut de l’ajuntament.